۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و نهضت همه انبیاء الهی است
کد خبر: ۲۷۱۴۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و نهضت همه انبیاء الهی است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در آیین گلبانگ انقلاب اسلامی گفت: انگیزه‌های انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن بود و به نهضت‌های همه انبیاء (ع) متصل شد.

انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و نهضت همه انبیاء الهی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در سی‌ونهمین آیین گلبانگ انقلاب اسلامی که در ورزشگاه الغدیر قزوین برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلاب قرآنی، فرهنگی، علمی، استقلال و آزادی بود و همه انگیزه‌های انقلاب در بین مردم برخاسته از قرآن بود.

وی با بیان این‌که خداوند انگیزه انقلاب، مبارزه با مستکبران و سر سپردگان به اجانب را به ما نشان داد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید مقرر کرده‌ایم که مستضعفان عالم را پیشوایان عالم قرار دهیم و این یکی از عواملی بود که مردم در مقابل رژیم خیانتکار و وابسته پهلوی قرار گرفتند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: خداوند مقرر کرده است که آینده جهان را بندگان شایسته اداره خواهند کرد و آن‌هایی که ایمان به خدا دارند نمی‌توانند از وعده‌های الهی به آسانی عبور کنند و به خاطر همین باورهای الهی و قرآنی بود که مردم در کنار امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که خداوند در جای جای قرآن از مبارزات فرستادگان خود با طاغوتیان سخن گفته است، اضافه کرد: خداوند نوح نبی (ص) را به مبارزه علیه طاغوتیان فرستاد و آن حضرت، مردم با ایمان را با کشتی خود نجات داد، حضرت موسی (ع) را به مبارزه علیه فرعونی فرستاد که برای تسلط بر قومش آن‌ها را تحقیر می‌کرد و حضرت ابراهیم (ع) را به مبارزه با بت پرستان فرستاد و در نهایت آن حضرت بت‌ها را از میان برداشت.
وی عنوان کرد: وقتی پیغمبر خاتم (ص) رسالت یافتند، خداوند رسالت و کتاب‌های همه پیغمبران پیشین را در رسالت و کتاب ایشان خلاصه کردند و رسول گرامی اسلام (ص) نیز میراثشان را در غدیر خم به امیرالمؤمنین (ع) منتقل کردند و مردم را نیز تشویق کردند تا با ایشان همراه شوند.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که عاشورا میراث پیغمبر (ص) را جاودانگی بخشید، ابراز کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را در راستای اهداف امام حسین (ع) پیشبرد و به همین خاطر ملت شعار می‌دادند نهضت ما حسینی است، رهبر ما خمینی است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی به نهضت‌های همه انبیاء (ع) متصل شد، ابراز کرد: چشم‌انداز انقلاب اسلامی ظهور حجت حق و منجی عالم بشریت خواهد بود و همه جوانان سربازان انقلاب به شمار می‌آیند که با وحدت، علم، نشاط و همدلی آرمان‌های انقلاب را پیش خواهند برد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان