۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بودجه‌ریزی باید عملیاتی‌تر باشد/ دولت برای رفع بیکاری جدی‌تر وارد عمل شود
کد خبر: ۲۷۱۴۴۳ نویسنده: سید حمیده زرآبادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

بودجه‌ریزی باید عملیاتی‌تر باشد/ دولت برای رفع بیکاری جدی‌تر وارد عمل شود

نماینده مردم قزوین در مجلس، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند دولت برنامه‌های عملیاتی خود در بسیاری از موارد از جمله برای رفع مشکلات اشتغال در لایحه بودجه مطرح کند.

بودجه‌ریزی باید عملیاتی‌تر باشد/ دولت برای رفع بیکاری جدی‌تر وارد عمل شود
سیده حمیده زرآبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین با بیان اینکه یک سری از موارد مطرح شده در لایحه بودجه مورد تأیید نمایندگان نبود، اظهار کرد: لایحه بودجه ارائه شده به مجلس از نظر نمایندگان یک سری ایرادات داشت که باید اصلاح می‌شد.

وی با اشاره به اینکه تبصره‌های 4،5، 12، 14 و 18 لایحه پیشنهادی بودجه از جمله مواردی بود که از نظر نمایندگان باید اصلاح می‌شد، افزود: این تبصره‌ها شامل موضوعات از قبیل هدفمندی یارانه‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، بالا بودن سقف انتشار اوراق مشارکت و افزایش حقوق‌ها بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اضافه کرد: البته کلیات بودجه پیشنهادی دولت در کمیسیون تلفیق با یک رأی شکننده مصوب شد؛ زیرا ۵۲ درصد رأی موافق و ۴۸ درصد رأی مخالف داشت.

زرآبادی عنوان کرد: در لایحه بودجه 97 اعتبارات نقدی بودجه عمرانی کاهش یافته و فروش اوراق مشارکت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های بودجه‌ای برای سال آینده بحث انتشار اوراق مشارکت و پروژه‌های نیمه‌تمام است که مورد بحث نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

این نماینده مجلس اذعان کرد: سال گذشته دولت نسبت به انتشار اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقدام کرد و در برنامه ششم توسعه هم برای این کار مجوز لازم صادر شده، اما سقف مشخصی برای انتشار اوراق در نظر گرفته شده است تا دولت از طریق اوراق خزانه یک سری از پروژه‌ها را تکمیل کند.

بهبود وضعیت اشتغال و حامل‌های انرژی از مسائل مهم است
زرآبادی بیان کرد: نمایندگان مخالف تصویب لایحه بودجه 97 معتقد بودند که سقف در نظر گرفته شده برای انتشار اوراق مشارکت در بودجه سال آینده بالاست و باید کاهش یابد.

وی افزود: مباحثی از قبیل بهبود وضعیت اشتغال و حامل‌های انرژی از جمله مواردی است که برنامه‌های دولت در این موارد برای همه نمایندگان از جمله برای من به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند دولت برنامه‌های عملیاتی خود برای رفع مشکلات اشتغال در لایحه بودجه مطرح کند.

زرآبادی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور مطرح شده که سال اول ۳۰ درصد سهم صندوق توسعه ملی برداشت و هر سال 2 درصد به آن اضافه شود؛ اما در برنامه آمده هر سال ۱۲ درصد از صندوق توسعه ملی برداشت کرده و در یک سری موارد هزینه کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به رد کلیات لایحه بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی، این لایحه به کمیسیون تلفیق برگشت و پس از بررسی مجدد برای تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس شد و مورد تصویب قرار گرفت.
انتهای پیام/4001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان