۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جشنواره "فیلم فجر" در قزوین آغاز به کار کرد
کد خبر: ۲۷۱۴۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۴ ساعت: ۹:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در سینما مهتاب؛

جشنواره "فیلم فجر" در قزوین آغاز به کار کرد

در سینما مهتاب جشنواره "فیلم فجر" در قزوین آغاز به کار کرد.

جشنواره "فیلم فجر" در قزوین آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ جشنواره فیلم فجر در استان قزوین همزمان با آغاز جشنواره فجر در تهران در سینما مهتاب قزوین آغاز به کار کرد. 

در جشنواره امسال ۱۵ فیلم شامل ۱۱ فیلم سودای سیمرغ و ۴ فیلم با ژانر کودک در سینما مهتاب قزوین اکران خواهد شد.

فیلم‌های بخش کودک از ساعت ۱۰ صبح برای کودکان و نوجوانان و در سه سانس ۱۶، ۱۸.۳۰ و ۲۱ برای بزرگسالان در مدت ۹ روز اکران می‌شود.

در اولین روز جشنواره روز شنبه فیلم‌های قهرمانان کوچک، چهار راه استانبول، ماهورا و جاده قدیم برای علاقه مندان روی پرده نمایش می‌رود؛ قرار است ۳۲ فیلم در جشنواره امسال فیلم فجر در استان قزوین اکران شود.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر یکی از موفق ترین و بزرگترین رویدادهای هنری کشور است که به اعتلا و پیشرفت فرهنگی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: سینما یک هنر صنعت است که با بهره گیری از تکنولوژی و استفاده از هنرمندان و فیلمسازان توانسته به تاثیرگذاری هنر نمایش کمک کند.

این مسئول یادآورشد: هنر صنعت سینما مانند همه ابعاد زندگی در بسیاری از نقاط دنیا از سمت هنر به سمت فقط صنعتی شدن بیشتر گرایش پیدا کرده است و شاید بتوان گفت استفاده از تکنولوژی موجب شده از بخش هنر دور شود.

زاهدی گفت: هر چند در کشورهای دیگر شاهد صنعتی شدن سینما هستیم اما در ایران خوشبختانه هنوز رکن اصلی سینما یعنی همان هنر و هنرمندی تحت تاثیر زیاد تکنولوژی قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: سینمای کشورمان توانسته با تکیه بر توانایی ذهنی هنرمندان در عرصه بین المللی جایگاه خوبی کسب کند و این روند باید با کمک هنرمندان روز به روز تقویت شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: در عصر کنونی سینما دیگر یک سرگرمی نیست بلکه یک کتاب، مدرسه و پیام رسان است که می تواند نحوه خوب زندگی کردن را به دیگران منتقل کند.

وی بیان کرد: پیام اصلی سینما باید خوب زندگی کردن باشد و بتوانیم با این هنر انسانی زندگی کردن رابیاموزیم و به دیگران منتقل کنیم.

این مسئول افزود: سینما باید بتواند سوالات جدیدی در ذهن مخاطب ایجاد کند و مبنای پرسشگری باشد و در حرکت‌های فرهنگی به پرسش‌های جدید مردم هم جواب دهد.

استاندار گفت: جشنواره فیلم فجر با گسترش دامنه خود به استانها توانسته ضمن ایجاد شرایط دیدن فیلم های جشنواره برای همه مردم به کشف استعدادهای هنری هم کمک می کند.

زاهدی اضافه کرد: متاسفانه سالنی در شان مردم برای هنرمندان در قزوین نداریم که امیدواریم بتوانیم سالنی آبرومند برای علاقمندان ایجاد کنیم تا فعالیتهای هنری وضعیت بهتری پیدا کند.

در این مراسم از دو هنرمند قزوین ارشاد میر شجاعی به خاطر جلوه های ویژه در فیلم «تنگه ابوغریب» و نیز محمد برادران به خاطر جلوه های ویژه فیلم«سرو زیر آب» تجلیل شد.

همچنین از احمدرضا معتمدی کارگردان و خلیل شعبانی تهیه کننده فیلم« سوء تفام» تجلیل شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان