۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عوارض آزادراه‎ها گران می‎شود
کد خبر: ۲۷۱۴۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون ساخت آزادراه‌هاخبر داد:

عوارض آزادراه‎ها گران می‎شود

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و­توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور­ گفت: نیازمند ساخت ۵ هزار کیلومتر آزاد راه جدید هستیم که باید با اصلاح مدیریت ضمن حفظ سرمایه گذاران، نرخ عوارضی ها هم متناسب با خدمات به مردم باشد.

عوارض آزادراه‎ها گران می‎شود
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، سید حسین میرشفیع افزود: اگر بخواهیم­ ­­سرمایه گذاری در حوزه ساخت آزاد راه تداوم یابد باید امنیت سرمایه گذاری را با بازگشت سرمایه بر اساس گزارش درآمد هزینه در طول 18 تا 20 سال بهره برداری لحاظ کنیم.

وی با اشاره به افزایش نیافتن نرخ عوارضی در سال 96 و گله مندی سرمایه گذاران تصریح کرد:­ بعضی از آزاد راه ها همچون تهران تا تبریز نیاز به بهسازی اساسی و ­­­سرمایه گذاری دارد و قطعا تغییراتی در نرخ عوارضی خواهد شد.

میرشفیع­ ادامه داد: هزینه های آزاد راه در حال حاضر از محل عوارضی و برخی تاسیسات جانبی تامین می شود و اگر قرار باشد فشار فقط به سرمایه گذاران وارد شود سرمایه ها از این حوزه خارج می شود پس نرخ ها باید متعادل باشد.

وی از نیاز کشور به ساخت حدود 5 هزار کیلومتر آزادراه جدید خبر داد و گفت: باید با اصلاح مدیریت هزینه تمام شده آزاد راه پایین بیاید، منطق اقتصادی ساخت آزادراه ها با توجه به میزان ترافیک عبوری لحاظ و همچنین سهمی از محل صرفه جویی سوخت طبق قانون در سرمایه گذاری ها دیده شود تا هزینه ها فقط در نرخ عوارضی جبران نشود.

میرشفیع­ درباره ورود دادستان قزوین به موضوع آزادراه قزوین - زنجان ­اظهار داشت: اختلاف قراردادی در خصوص دوران واگذاری بر اساس گزارش سازمان حسابرسی وجود داشت که در چند هفته اخیر در توافق وزیر راه با مدیرعامل بانک ملی مقرر شد سرمایه گذاری لازم برای بهسازی کل آزاد راه انجام شود.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان