۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ايجاد اشتغال پايدار در روستاها با حمایت از صنایع خرد
کد خبر: ۲۷۱۳۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد:

ايجاد اشتغال پايدار در روستاها با حمایت از صنایع خرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان از فعال سازي نواحي صنعتي با ايجاد اشتغال پايدار در روستاها در حوزه صنایع خرد و کوچک خبر داد.

ايجاد اشتغال پايدار در روستاها با حمایت از صنایع خرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ حميدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوين شب گذشته(چهارشنبه) در حاشيه اولين جشنواره و نمايشگاه ملي روستايي با رويكرد ترويج سبك زندگي ايراني – اسلامي در ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: توانمندسازی روستائیان و فعال سازی نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

وی در ادامه از فعال سازي نواحي صنعتي با ايجاد اشتغال پايدار در روستاها در حوزه صنایع خرد و کوچک خبر داد.

این مسئول بیان کرد: توانمندسازی روستائیان و فعال سازی نواحی صنعتی در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با مشوق‌های ویژه و تسهیلات ارزان قیمت با استفاده از منابع صندوق توسعه ملي قرار دارد و ضمانت نامه صنايع كوچك براي طرح‌هاي اجرايي در مناطق محروم صادر مي‌شود.

وي افزود: سياست دولت مبتني بر توسعه صنايع روستايي و حمايت از ايجاد اشتغال پايدار در نواحي صنعتي از طریق ایجاد بسترها و تقویت نواحی صنعتی موجود و همچنین حمایت از خوشه‌های کسب و کار است.

رئيس هيئت مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي استان تصریح کرد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و همچنین اعطای تسهیلات ارزان قیمت جهت به بهره برداری رساندن طرح های صنعتی نیمه تمام از جمله مهمترین مشوقات در نظر گرفته شده در این قانون است.

گفتني است؛ با توجه به سیاست‌های فعلی کشور که جلوگیری از مهاجرت روستاييان به شهر و توسعه مناطق كمتر توسعه يافته روستاهاست، تامین زیرساخت‌ها در این مناطق و همچنین فعال شدن واحدهای صنعتی و تولیدی، عامل ایجاد اشتغال در مناطق روستایی خواهد بود.

گفتنی است؛ 6 ناحيه صنعتي اسفرورين، دانسفهان، آوج، الموت، طارم و نيكويه در استان احداث شده كه در اين نواحي صنعتي 110 قرارداد با متقاضيان سرمايه گذاري منعقد شده كه از اين تعداد 63 واحد توليدي با اشتغال يك هزار و 250 نفر پروانه بهره برداري اخذ كردند و پيش بيني مي‌شود تا نيمه اول سال آينده يك ناحيه صنعتي ديگر به مجموعه اضافه شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان