۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است/امروز خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم
کد خبر: ۲۷۱۳۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

سیدعلی خمینی در حرم مطهر:

دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است/امروز خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم

نوه گرامی امام خمینی (ره) گفت: دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است و بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت آرمان‌های اصیل ملت ایران است. امروز خودمان برای خودمام تصمیم می‌گیریم

دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است/امروز خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،سیدعلی خمینی نوه گرامی امام (ره) در مراسم سى و نهمين سالروز ورود تاريخى حضرت امام خمينى(ره) به میهن که با حضور مقامات لشکری و کشوری و ملت همیشه در صحنه ایران در حرم مطهر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: امروز خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم، در حالی که در دوران طاغوت به هیچ وجه این گونه نبود و شرق و غرب برای ما تصمیم می‌گرفت.

وی ادامه داد: ملت ما از استبداد در دوران شاه رنج می‌برد و امام با فریاد آزادی‌خواهی به میان مردم آمد.

نوه گرامی امام خمینی(ره) افزود: امام تبدل ارزشی ایجاد کرد، اگر کسی می‌خواست خودش را در جامعه نشان دهد، ارزشش به این بود که ساده زندگی کند.

خمینی ادامه داد: آزادی تا جایی که مخل حقوق دیگران نباشد آرمان ملت ما بود. از نظر امام خمینی(ره) حکومت اسلامی یعنی آزادی و استقلال. ما هر جا به آزادی‌ها و استقلال‌طلبی‌های ملت نزدیک شویم، به حکومت اسلامی نزدیک شده‌ایم.

وی تصریح کرد: به فرموده امام (ره) ما حجت داریم و کسی که حجت دارد از آزادی بیان نمی‌ترسد.

نوه گرامی امام خمینی(ره) افزود: دهه فجر دهه بازخوانی آرمان‌های انقلاب است و بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت آرمان های اصیل ملت ایران است.

وی افزود: لازم است هر سال در ایام دهه فجر بازگردیم و آرمان‌ها را مرور کنیم، اینکه آرمان های ملت‌ ما چه بود و ملت ایران به کدامین علت انقلاب کرد و برای رسیدن به کدام آرمان‌ها انقلاب کرد این رمز گرامیداشت دهه فجر است.

خمینی ادامه داد: باید وضع موجود را با وضع مطلوب مقایسه کنیم و بدانیم که آرمان چه بوده که به کجا برویم، مرده و زنده بودن یک انقلاب به این است که آرمان‌های امروز همان آرمان های سال 1357 است یا نه، اگر همان آرمان‌ها هم امروز باشد انقلاب زنده و پویا است.

نوه گرامی امام خمینی(ره)  گفت: امروز همان آرمان‌های ملت ما چهل سال پیش داشتند حالا نیز دارند و مردم همان آرمان‌ها را می‌خواهند لذا در این دهه باید بازگشت به آرمان‌ها داشته باشیم و برای نسل جدید و جامعه امروز روشن کنیم که قله کجاست و به کجا باید برویم.

وی اضافه کرد: امروز3 یا 4 مورد از آرمان‌های ملت ایران و امام خمینی را بازخوانی خواهم کرد اگر این آرمان ها امروز نیز آرمان ما باشد با افتخار می‌گوییم که انقلاب ما زنده و پویا است.

نوه گرامی امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از اساسی ترین آرمان‌های ما استقلال طلبی بود، استقلال مانند اکسیژن در هوا و نعمتی است که وقتی هست دیده نمی‌شود اما وقتی نباشد و انسان خود را ذلیل و تحت سلطه دیگران بیند آن وقت است که ارزش استقلال برای آن‌ها شناخته می‌شود.

وی افزود: در زمان پهلوی باید تحت سلطه شرق یا غرب می‌بودیم در بعضی اسناد پهلوی وجور دارد که مسئولین آن زمان می‌گفتند چقدر جلوی آمریکا کوتاه بیاییم و امتیاز بدهیم، امروز هیچ کس به غیر از افراد مغرض نمی‌تواند ادعا کند که جمهوری اسلامی استقلال ندارد.


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان