۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین رسالت انقلاب جایگزینی فرهنگ فاطمی بجای فرهنگ زیاده خواهانه است
کد خبر: ۲۷۱۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۱ ساعت: ۱۵:۱۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

رسالت انقلاب جایگزینی فرهنگ فاطمی بجای فرهنگ زیاده خواهانه است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش فجر آفرینان انقلاب اسلامی گفت: رسالت انقلاب اسلامی جایگزین کردن فرهنگ فاطمی بجای فرهنگ زیاده خواهانه استکباری است.

رسالت انقلاب جایگزینی فرهنگ فاطمی بجای فرهنگ زیاده خواهانه است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش فجر آفرینان انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: خداوند که «عالم هستی» را «متاع قلیل» نامیده است، «حضرت فاطمه(س)» را «خیر کثیر» معرفی کرده‌اند و این مهم گویای عظمت و بزرگی ایشان است.

وی تصریح کرد: مشرکان با قساوت و بی رحمی پس از مرگ فرزند پیغمبر (ص) به ایشان ابتر می‌گفتند، اما خداوند به پیامبر (ص) فرمودند که من به تو کوثر عطا کردم و وقتی به تاریخ می‌نگریم و ائمه اطهار (ع) و برکات وجودی آن بزرگواران را که فرزندان حضرت زهرا (س) هستند مشاهده می‌کنیم، عظمت کلام خدا را با همه وجود در می‌یابیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: در منابع دینی آمده است که حضرت مریم (س) سیده نساء در عصر خودشان بودند اما حضرت فاطمه زهرا (س) سیده نساء در همه عصرها هستند و در تمامی فضایل و کمالات، از همه زنان عالم برتر و الگو و سرآمد همه زنان جهان هستند و به زمان خاصی محدود نمی‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در عالم دو فرهنگ داریم، خاطرنشان کرد: فرهنگ زیاده خواهانه همان فرهنگی است که بر فرهنگ منفعت‌طلبانه استوار است و حاضر است مردم کشورهایی نظیر یمن، سوریه و عراق را به خاک و خون بکشد چرا که آمریکایی‌ها و استکبار جهانی معتقد هستند منافع آن‌ها اقتضا می‌کند که مردم این کشورها کشته شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ دیگر، فرهنگی است که از حضرت فاطمه (س) نشأت گرفته است، ادامه داد: امام حسن (ع) به مادر بزرگوار خود فرمودند مادر شما در نماز شب در حق همه دعا کردید بجز خودمان، حضرت فرمودند اول همسایه سپس خودمان و این همان فرهنگ والایی است که جهان نیازمند آن است.

عابدینی افزود: انقلاب اسلامی آمد تا فرهنگ فاطمی را جایگزین فرهنگ زیاده خواهیِ قساوتمندانه آمریکا و مستکبران کند که در آن توجه به همسایگان و دعا در حق آن‌ها اهمیت بیشتری از خود انسان دارد و این فرهنگ والا دقیقاً در مقابل فرهنگ زیاده‌خواهی استکباری قرار دارد.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: نگاه شیطان این است که همواره نا امیدی و یأس را به ما عرضه می‌کند و وعده فقر به ما می‌دهد و اگر جامعه‌ای به این بلا دچار شد، کدخدایی آمریکا را می‌پذیرد اما در مقابل نگاه خداوند است که امیدواری و انگیزه‌ی دست‌یابی به موفقیت به ما می‌دهد و می‌فرماید هر چه فضل و رحمت است از ناحیه خداوند به شما می‌رسد.


وی تأکید کرد: امروز شاهد پیشرفت‌های عظیم در کشور هستیم و به برکت همین پیشرفت‌ها می‌باید نسبت به آینده امیدوار باشیم و بدانیم که پیروزی‌های بزرگ‌تری در پیش است. امروز قدرت فیضیه و ولی فقیه برخاسته از فیضیه اسرائیل را به معنای واقعی زمین‌گیر کرده و شمارش معکوس موجودیت رژیم صهیونیستی به حرکت درآمده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان