۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ایجاد ۱۶ هزار شغل تا پایان دی ماه در قزوین/ هیچ متقاضی تسهیلات ازدواج در صف بانک وجود ندارد
کد خبر: ۲۷۱۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۹ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

معاون اقتصادی استاندار مدعی شد:

ایجاد ۱۶ هزار شغل تا پایان دی ماه در قزوین/ هیچ متقاضی تسهیلات ازدواج در صف بانک وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: در حوزه وام ازدواج از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، ۱۵ هزار و ۶۷۲ فقره با یک هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و هم اکنون هیچ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج پشت صف بانک وجود ندارد.

ایجاد ۱۶ هزار شغل تا پایان دی ماه در قزوین/ هیچ متقاضی تسهیلات ازدواج در صف بانک وجود ندارد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در نشست خبری با اصحاب رسانه در استانداری اظهار کرد: نرخ بیکاری استان 11.1 دهم درصد است که 6 دهم درصد از نرخ 11.7 کشوری پایین تر است.

وی افزود: برای سال جاری 20 هزار فرصت شغلی هدفگذاری شده بود که تا پایان دی ماه 81 درصد آن محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: از میان شاغلانی که امسال در استان به سرکار رفته اند 9 هزار نفر برای اولین بار در سامانه تامین اجتماعی ثبت نام کرده اند و حدود 23 دستگاه متولی ایجاد اشتغال در استان هستند.

29 پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان
وی گفت: برای رونق تولید و اشتغال در سطح استان 2 بسته اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی با چهارهزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ابلاغ شده است که با استفاده از این منابع پیش بینی ایجاد هشت هزار شغل را داریم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: در حوزه وام ازدواج از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، 15 هزار و 672 فقره با یک هزار و 560 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده که کل اعتبارات در نظر گرفته شده در این زمینه یک هزار و 960 میلیارد ریال بوده است و هم اکنون هیچ متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج پشت صف بانک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه صادرات یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی کشور و استان است، افزود: در 10 ماهه سال جاری حجم صادارت استان از گمرگ استان 459 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه 34 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حبیبی اضافه کرد: ارزش صادرات استان با سایر گمرکات نیز حدود 6 هزار میلیارد ریال بوده است که با این رقم به زودی به سیاست گذاری در خصوص صادرات استان خواهیم رسید.

وی با اشاره به آمار جذب سرمایه گذاری خارجی در استان نیز گفت: در 10 ماه سال جاری 457 میلیون دلار سرمایه خارجی مصوب داشته ایم.

این مسئول همچنین گفت: تاکنون 29 پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان توسط 18 استان خارجی انجام شده که چهار هزار و 500 فرصت شغلی را ایجاد کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان