۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راهداری و آخوندی بازهم در راه ماندند+تصاویر و فیلم
کد خبر: ۲۷۱۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸ ساعت: ۲۲:۵ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

راهداری و آخوندی بازهم در راه ماندند+تصاویر و فیلم

درحالی که پیش بینی می‌شد برف استان‌های شمالی کشورمان را در نوردد، اما راهداری تمهیدات لازم برای باز شدن مسیرهای مواصلاتی را انجام نداد.

راهداری و آخوندی بازهم در راه ماندند+تصاویر و فیلم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، با وجود اینکه هواشناسی پیش بینی کرده بود که سامانه بارشی به سمت کشور در حال حرکت است و در شهرهای مختلف از جمله تهران شاهد بارش برف خواهیم بود اما شهرداری تهران و همینطور وزارت راه و شهرسازی تهمیدات لازم برای مواجهه با برف و بوران را انجام ندادند. از ساعات اولیه بارش برف در مناطق مختلف کشور شاهد در راه ماندن مسافران و بسته شدن معابر بودیم تا جایی که پلیس راه از این وضعیت انتقاد کرده است.
ورود سامانه بارشی به کشور (پنجشنبه 5 بهمن)

در همین رابطه، «سردار حمیدی»، رئیس پلیس راه راهور ناجا، گفت: اینکه یک مسئول در راهداری توقع دارد همه خودروها زنجیر چرخ داشته باشند توقع درستی نیست و بهتر است سطح جاده را از وجود برف پاک کنیم.

پیش‌بینی هواشناسی درباره ورود سامانه بارشی به کشور (پنج بهمن)

وی با اشاره به سخنان نصر از مسئولان سازمان راهداری کشور، گفت: اینکه ایشان گفته‌اند ماشین‌ها زنجیر چرخ نداشتند و همین امر باعث شده در جاده گرفتار شوند این نمی‌تواند درست بوده و متصور شویم که صرفا این موضوع اقدام کافی باشداگر سطح جاده‌ها به درستی از وجود برف پاک شود و برف‌روبی به موقع انجام گیرد می‌شود خیلی از بار ترافیکی را کاهش داد.[2]

اتوبان تهران - کرج، صبح یکشنبه ۸ بهمن ماه

سردار حمیدی گفت: توقع اینکه همه خودروهایی که در سطح شهرها تردد می‌کنند دارای زنجیر چرخ باشند و فقط یک مسافت 50 کیلومتری را آن هم با شرایطی که استفاده از زنجیر چرخ دارد و دیده‌ایم که خیلی زود پاره می‌شود طی کنند توقع درستی نیست.

یخ زدگی مسیر اتوبان تهران - کرج، صبح یکشنبه ۸ بهمن

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: ما در این مقطع کمبود تجهیزات راهداری را در سطح جاده‌ها شاهد هستیم و به قول معروف کمبود امکانات موجب شد خیلی از این توقف‌ها طولانی شود.

مسافران در راه مانده اتوبان تهران - کرج، صبح یکشنبه ۸ بهمن

مشاهدات مختلف نشان داده که حتی در برخی از مسیرها اقدامات اولیه مانند نمک و ماسه پاشی نیز انجام نگرفته است.

برف و کولاک در اتوبان تهران کرج بدون حضور راهداری و ریختن ماسه و نمک

یکی از انتقادات پلیس این است که «می‌توانستیم با نمک‌پاشی شرایط را مناسب کنیم. »

در همین رابطه، «حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده شاهین شهر و میمه که در ترافیک اتوبان قم تهران گرفتار بود، گفت:

برخی ماشین‌ها بنزین تمام کرده‌اند و مردم در حالت بلاتکلیفی به سر می‌بردند و هیچ نهادی به مردم اطلاع‌رسانی نمی‌کند و پاسخی به مردم نمی‌دهندراهداری قم در سطح جاده نمک و شن پاشیده بود اما در حوزه استحفاظی تهران این اتفاق نیفتاده بود و هیچ نیرویی برای امدادرسانی به مردم حضور نداشت فقط وقتی به سمت قم برمی‌گشتیم مشاهده کردیم که 5 دستگاه ماشین هلال احمر به سمت تهران در حال حرکت بودند.

از محورهای مواصلاتی مختلف خبر می رسد که مسیرها بسته شده و هلال احمر و سازمان‌های امدادرسان دیگر مجبور به حضور و کمک به مردمی شده‌اند که در راه زیر بارش برف مانده اند.

 محورهای «تهران –کرج» ، آزادراه «تهران- قم و قم- تهران» ، محور «کرج -چالوس»، «تهران- ساوه»، «قزوین -زنجان»، «قزوین – رشت»، «قزوین –همدان»، «زنجان- طارم» و «قزوین – تاکستان» از جمله محورهایی بودند که با بارش برف مسدود شدند.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان