۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افتتاح ۱۰۶۹ پروژه در دهه مبارک فجر/ انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است
کد خبر: ۲۷۱۲۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸ ساعت: ۱۴:۳۸ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد:

افتتاح ۱۰۶۹ پروژه در دهه مبارک فجر/ انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است

استاندار قزوین گفت: در ایام الله دهه فجر ۱۰۶۹ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و یک هزار و ۸۰ واحد مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان افتتاح خواهد شد.

افتتاح ۱۰۶۹ پروژه در دهه مبارک فجر/ انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب جهان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدپور استاندار قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری قزوین با تبریک آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: ایران اسلامی با شکست یک نظام 2500 طاغوتی توانست تحولی اساسی را در جهان رقم بزند.

وی افزود: شاید امروز کاستی‌ها و کمبودهایی داریم اما نجات از شرایطی دوران طاغوتی قدم عظیمی است، انقلاب ما ماهیت فرهنگی دارد و این فرهنگ به دیگر کشورها صادر شده و بسیاری از قدرت‌های جهانی انقلابی که برمبنای دین پایه گذاری شده را تحمل نمی‌کنند.

زاهدی بیان کرد: برای اجرا و بهره برداری از این طرح ها که توسط دولت، بخش خصوصی و تعاونی‌ها اجرا شده اند 10 هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است که این طرح‌ها 2 هزار و544 اشتغال به دنبال خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: در ایام الله دهه فجر 1069 پروژه با اعتباری بالغ بر 1040 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و یک هزار و 80 واحد مسکونی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: از این طرح‌ها در امور زیربنایی 809 طرح با سه هزار و 240 میلیارد ریال، در حوزه اقتصادی شامل صنعتی، کشاورزی و منابع طبیعی 111 پروژه با 6 هزار و 660 میلیارد ریال، در امور فرهنگی و اجتماعی شامل آموزش و پرورش و بهداشت و آموزش عالی و بهزیستی و کمیته امداد 149 پروژه با 550 میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

دستاوردهای37 ساله انقلاب اسلامی در استان قزوین
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در قزوین، گفت: در حوزه انرژی طول خطوط شبکه پیش از انقلاب در قزوین 91 کیلومتر بود که این رقم اکنون به پنج هزار کیلومتر معادل 57 برابر 37 سال گذشته رسیده است.

وی همچنین گفت: تنها 55 مشترک در استان قزوین قبل از انقلاب از گاز خانگی بهره مند بودند که اکنون این رقم به 338 هزار افزایش یافته که این آمار غیرقابل مقایسه است یا 10 واحدصنعتی از گاز قبل از انقلاب بهره مند بودند که این رقم امروز به 2 هزار و400 واحد رسیده است.

زاهدی افزود: در روستاها نیز قبل از انقلاب گاز وجود نداشت؛ اما امروز 85 درصد جمعیت روستایی استان قزوین از این نعمت بهره مند هستند.

وی یادآور شد: در حوزه برق پیش از انقلاب طول خطوط انتقال در استان 2 هزار و 543 کیلومتر بود که اکنون به 12 هزار و167 کیلومتر رسیده است و روستاهای داری برق 72 روستا بودند اما اکنون 829 روستا صاحب برق هستند و مشترکان صنعتی نیز یک هزار و 84 مورد بودند که این رقم اکنون به 101 هزار مشترک افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: در آب و فاضلاب روستایی نیز جمعیت بهره مند از آب شرب 12 درصد بود که این رقم اکنون 90 درصد است و در آب و فاضلاب شهری قبلا 20 هزار مشترک داشتیم که اکنون به 280 هزار مشترک افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه راه سازی 314 کیلومتر بزرگراه در قزوین ساخته شده که قبل از انقلاب وجود نداشت و آزادراههای استان 50 کیلومتربودند که به 218 کیلومتر افزایش یافته است.

استاندار قزوین ابراز کرد: راه های روستایی نیز در استان قزوین پس از انقلاب از 2 هزار کیلومتر به پنج هزار و700 کیلومتر افزایش یافته و آسفالت شده اند.

وی اضافه کرد: احداث خط آهن قزوین-رشت که 75 کیلومتر آن در قزوین است را باید از دیگر خدمات عمرانی دوران انقلاب اسلامی به مردم استان دانست.

این مسئول ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی روستاهای ما سند نداشتند اما اکنون بیش از 57 هزار سند به روستاییان استان تحویل داده شده است.

استاندار قزوین گفت: در حوزه اقتصادی 75 پروانه بهره برداری صنعتی از اول انقلاب با 17 هزار و 700 شاغل و حدود 68 میلیارد ریال سرمایه گذاری وجود داشت که امروز به 6 هزار و 121 پروانه با اشتغال 156 هزار نفر رسیده است و علاوه بر این ظرف چهار دهه اخیر شاهد احداث 20 شهرک و ناحیه صنعتی نیز پس از انقلاب در استان بوده ایم.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان قزوین پس از انقلاب اسلامی، ادامه داد: به عنوان نمونه در تولید گوشت مرغ از 11 هزار تن به 70 هزار تن رسیده است و ظرفیت مرغداری‌های استان از 2 هزار و 550 قطعه به بیش از 10 میلیون قطعه رسیده است.

این مسئول اذعان کرد: شیلات و پرورش ماهی در استانهای میانی و از جمله قزوین وجود نداشت که در این سالها حرکت خوبی در این حوزه صورت گرفت به طوری که امروز سالیانه سه هزار و 500تن ماهی در استان پرورش و تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: تولید 72 هزار تن شیر پیش از انقلاب در استان قزوین امروز به یک میلیون و 500 هزار تن رسیده است.

این مسئول همچنین با اشاره به اجرای طرح های سدسازی در استان، گفت: مطالعات سدهای مختلف در استان انجام شده و سد نهب با 84 درصد پیشرفت در حال انجام است و به زودی به بهره بردرای می‌رسد.

وی همچنین به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان قزوین در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: درحوزه سلامت امید به زندگی از 54 سال به 74 سال رسیده است و تعداد تخت های بیمارستانی استان بیش از سه برابر شده و بیمارستان های 700 تختخوابی قزوین و بیمارستان هزار تختخوابی را نیز در دست احداث داریم.

زاهدی ادامه داد: نسبت به پیش از انقلاب اسلامی کاهش 94 درصدی مرگ و میر نوزدان را نسبت به قبل از انقلاب داریم که با تلاش‌های وزارت بهداشت و تامین اجتماعی و بخش خصوصی حاصل شده است.

استاندار قزوین با اشاره به خدمات سوادآموزی به جامعه پس از انقلاب اسلامی، گفت: میزان با سوادی در مناطق شهری بیش از 94 درصد و در مناطق روستایی 85 درصد است؛ در حوزه فضاهای ورزشی نسبت به اوایل انقلاب شاهد رشد 35 بوده ایم.

وی با اشاره به توسعه چشمگیر واحدهای آموزشی و دانشگاهی در کشور و استان قزوین پس از اتقلاب، گفت: مراکز تحصیلات دانشگاهی که بعداز انقلاب ایجاد شده اند چندین برابر رشد داشته اند و همچنین افتتاح مراکز استانی صداوسیما از جمله در قزوین با پوشش 99 درصدی در سطح استان قزوین در حوزه رسانه را باید از دیگر دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی بدانیم.

استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انقلاب اسلامی ایران پدیده نادری در نیمه دوم قرن بیستم بود که در اوج جدایی دین از سیاست رقم خورد، آن هم در دوره ای که دنیای شرق و مارکسیست دین را افیون توده‌ها می‌دانست و دنیای غرب نیز عملا دین را از سیاست کنار گذاشته بود.

زاهدی اضافه کرد: کسی باور نمی‌کرد فردی بر مبنای تفکردینی تحول سیاسی و اجتماعی وانقلابی را مدیریت کرده و به پیروزی برساند.

وی در پایان عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران مردمی ترین انقلاب تاریخ هم به لحاظ درصد و میزان حضور مردم بود.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان