۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آزمون بزرگ شورای فنی کشتی آزاد؛ توپ خادم در زمین شورا
کد خبر: ۲۷۱۱۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آزمون بزرگ شورای فنی کشتی آزاد؛ توپ خادم در زمین شورا

پس از مدت‌ها شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد باید در آزمون جدی انتخاب سرمربی برای تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان محک بخورد.

آزمون بزرگ شورای فنی کشتی آزاد؛ توپ خادم در زمین شورا

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، هفته‌‌ها پیش بعد از انتقاداتی که به عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی 2017 پاریس شده بود، سرانجام شورای فنی به یک جمع‌بندی نصفه و نیمه رسید و رسول خادم را به صورت موقت و تا مسابقات انتخابی تیم ملی در سال آینده به عنوان مسئول امور فنی تیم ملی کشتی آزاد انتخاب کردند.

آن زمان عنوان شد که با توجه به محدودیت زمان باقیمانده تا مسابقات جام تختی (بهمن ماه)، آسیایی (اسفند ماه) و جام جهانی کشتی آزاد (فروردین ماه) و همچنین عدم جمع بندی لازم از سوی اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد در خصوص تعیین سرمربی واجد شرایط جهت واگذاری مسئولیت سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، بنابر تصمیم اعضای شورای فنی مقرر شد به منظور کمک به بهبود و سازماندهی قابلیت‌های فنی تیم مذکور، رسول خادم تا مسابقات انتخابی تیم ملی، مسئولیت امور فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور را عهده‌دار باشد. بدیهی است در محدوده زمانی مذکور ضمن از دست ندادن فرصت‌های موجود، شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرصت ارزیابی مناسب‌تری برای انتخاب سرمربی واجد شرایط را دارا خواهد بود.

سوالی که همان زمان هم در ذهن علاقمندان ایجاد شد استفاده از الفاظ موقت و همچنین مسئول امور فنی بود که برخی از آن تعبیر به سرمربی کردند و برخی دیگر نه. به هر حال هر چه بود مشخص نبود که در نهایت قرار بود پس از مهلت مذکور چه اتفاقی رخ دهد، آیا خادم همچنان در رأس امور فنی می‌ماند یا فرد دیگری باید سکان هدایت تیم ملی کشتی آزاد را در دست می‌گرفت؟

چه بسا اگر قرار بود خادم عنان کار را به دست فرد دیگری بسپارد، شاید بار دیگر شاهد تکرار همان اتفاقات تلخ در جهانی پاریس بودیم که تنها عده‌ای از جمله محمد طلایی قربانی شدند. پس چه بهتر بود همان موقع خادم را به عنوان سرمربی انتخاب و معرفی می‌کردند تا حداقل هم زمان را از دست ندهیم و هم درگیری بازی‌های بیهوده نشویم.

اما موضوع زمانی جالب‌تر شد که صبح دیروز رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی طی نامه‌ای تمام اختیارات خود را در فدراسیون (البته به استثنا امضای اسناد مالی) را به حمید بنی‌تمیم، نایب رئیس خود تفویض کرد. خیلی از کارشناسان در بدو امر این موضوع را چراغ سبز رسول خادم برای حضور و صرف زمان بیشتر در تیم ملی کشتی آزاد تحلیل کردند، موضوعی که با توجه به علاقه خادم چندان هم دور از ذهن نمی‌نمود.

البته این پایان ماجرا نبود، تنها مدت کوتاهی لازم بود تا خادم برگ دیگری از نامه‌های خود را در این روز رو کند؛ در این نامه که اینبار خطاب به اعضای شورای فنی نوشته شده بود، رئیس فدراسیون کشتی از اعضای این شورا خواسته بود تا هر چه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان را مشخص کنند.

در این نامه که کنایه‌ای هم به مدعیان هدایت تیم ملی زده شده بود، خادم به صراحت از اعضای شورا خواسته بود تا موضع خود را هر چه زودتر مشخص و اعلام کنند.

موضوعی که در این بین اهمیت زیادی دارد نقش شورای فنی در این سال‌ها در تصمیمات حساس بوده است؛ چه بسا در بسیاری از موارد از جمله ناکامی تیم‌های ملی کشتی آزاد جوانان و بزرگسالان در مسابقات جهانی بدون اینکه کوچک‌ترین تقصیری را متوجه خود کنند، اقدام به انتقاد از کادر فنی و کشتی‌گیران می‌کردند؛ غافل از اینکه این آنها بودند که مسئولیت فنی را به این مربیان برای هدایت تیم‌های ملی سپرده‌اند و دریغ از یک سوزن کوچک به خود.

در هر حال با انتقاداتی که در بحث ریاست خادم در فدراسیون مطرح بود، وی با تفویض اختیارات به بنی‌تمیم، شورای فنی را در آزمونی بزرگ قرار داد که یا باید او را به عنوان سرمربی تمام وقت انتخاب و معرفی کنند یا اینکه گزینه‌ای واجد شرایط با قبول تمام مسئولیت‌ها رو کنند.

البته شورای فنی در تمام این سال‌ها خود را مبرا از پاسخگویی دانسته  و با وجود حضور نامداران کشتی در این شورا همواره تأکید به نقش مشورتی خود داشته‌اند تا خدای ناکرده بار مسئولیتی متوجه آنها نشود. آنهایی که جملگی سرد و گرم چشیده های کشتی و به نوعی کنده هایی محسوب می شدند که دود از آنها برمی خیزد اما به وقت شکار هیچوقت حضور نداشتند و حاضر نبودند در روزگار ناکامی برای خود سهمی قائل شده و بابت همین سهم پاسخگو باشند. حالا با حرکت جدید رئیس فدراسیون به نوعی توپ در زمین شورا افتاده و اعضای کارکشته و کهنه کار شورای فنی باید مسئولیت انتخاب خود را بپذیرند.

با این شرایط اگر قرار به ادامه همان روال قبلی باشد پس باید شاهد قربانی‌ها و مهره‌سوزی‌های دیگری در کشتی باشیم؛ چرا که عملا واژه موقت نمی‌تواند معنایی داشته باشد چرا که هیچ عقل سلیمی بعد از برگزاری مسابقات انتخابی و بلافاصله بعد از آن جام جهانی، در یک فاصله کوتاه تا بازی‌های آسیایی و خیلی نزدیک، مسابقات جهانی،‌ حاضر نیست این اسلحه پُر را روی شقیقه خود قرار دهد و دست به خودکشی بزند.

حال دو راه پیش روی شورای فنی است؛ یا با پُلیتیکی که خادم زده او را به عنوان سرمربی تمام وقت کشتی آزاد بزرگسالان انتخاب کنند یا اینکه به دنبال فردی واجد شرایط با پذیرش تمام مسئولیت‌ها باشند؛ تصمیمی که شورای فنی کشتی آزاد را بعد از سال‌ها در آزمونی بزرگ قرار داده است.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان