۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت حدود ۳میلیاردریال تسهیلات داربستی‌کردن باغات انگور
کد خبر: ۲۷۱۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۷ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین اعلام کرد:

پرداخت حدود ۳میلیاردریال تسهیلات داربستی‌کردن باغات انگور

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین از پرداخت بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای داربستی کردن باغات انگور در استان قزوین خبر داد.

پرداخت حدود ۳میلیاردریال تسهیلات داربستی‌کردن باغات انگور
حمیدرضا اله بداشتی در گفت‌وگویی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 2 میلیارد و 670 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان قزوین با هدف داربستی کردن باغات انگور به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول این تسهیلات با کمک بانک مهر اقتصاد واگذار می‌شود، عنوان کرد: تا به امروز 30 نفر متقاضی، برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی قزوین افزود: این تعداد افراد برای داربستی کردن بیش از 27 هکتار از باغات انگور استان قزوین با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 140 میلیون ریال به بانک معرفی شده بودند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال تا به امروز 19 نفر از افراد معرفی شده موفق به دریافت 2 میلیارد و600 میلیون ریال تسهیلات شده اند و امیدواریم افراد باقی مانده نیز تا پایان سال بتوانند با تکمیل پرونده بانکی خود، تسهیلات را دریافت کنند.

این مسئول یادآور شد: با پرداخت این میزان تسهیلات ، امیدواریم بیش از 17 هکتار از باغات انگور استان قزوین داربستی شوند.

وی همچنین با اشاره به مزایای داربستی کردن باغات انگور نیز عنوان کرد: در باغ‌های ایستاده نسبت به باغ‌های سنتی و خوابیده تراکم آفت خیلی کمتر است و در شرایط فعلی داربستی کردن این باغ‌ها یک ضرورت است و تحقق این امر علاوه بر کاهش هزینه‌های کارگری و کاهش آفات و بیماری‌ها موجب افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود.

اله بداشتی در پایان یادآور شد: کنترل علف‌های هرز نیز تلفات آفات و حشرات باغ‌ها را افزایش داده و در نهایت تراکم و خسارت آفت به مرور کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان