۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استان قزوین با کمبود ۲هزار پرستار مواجه است
کد خبر: ۲۷۱۰۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۵ ساعت: ۱۲:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی:

استان قزوین با کمبود ۲هزار پرستار مواجه است

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گفت: به دلیل کمبود نیرو از پرستاران موجود اضافه کاری بیش از حد استفاده می‌کنیم در صورتی که براساس شاخص‌های استاندارد با کمبود حدود ۲۰۰۰ پرستار در استان مواجه هستیم.

استان قزوین با کمبود ۲هزار پرستار مواجه است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه تیموری، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت روز پرستار اظهار کرد: وظیفه مدیریت پرستاری برنامه ریزی در راستای ارتقای خدمات پرستاری است که در قالب تامین نیروی انسانی دانشگاه، ارتقای سطح دانش، پایش و نظارت مستمر صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما در سه سطوح بیمارستانی با همکاری همه دوستان حوزه درمان و نظارت و پایش ابلاغیه‌های وزارتخانه را پیگیری می‌کنیم.

این مسئول بیان کرد: امسال علاوه بر پوشش بیمارستان‌ها طرح مراقبت پرستاری در منزل نیز جزو وظایف ما تعریف شده است زیرا باید با ورود به سطوح پیشگیری مانع افزایش بیماری‌های مزمن شویم.

وی ادامه داد: مردم آگاهی لازم را درباره طرح مراقبت پرستاری در منزل ندارد و آنها می‌توانند بجای حضور در اورژانس از خدمات پرستاری در منزل استفاده کنند.

تیموری بیان کرد: آموزش همگانی موضوع دیگری است که وزارتخانه تکلیف کرده که به همراهان بیمار آموز ش سلامت داده شود تا با این برنامه آموزشی سبک زندگی خود را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: مقاطع تحصیلی پرستاری عبارتند از بهیاری، کاردان پرستاری، کارشناس پرستاری و کارشناسی ارشد پرستاری و دکترای پرستاری است که امسال فقط یک مورد در بیمارستان شهید رجایی داریم.

تبدیل وضعیت ۱۴۰۰ پرستار خدمات درمانی به تامین اجتماعی انجام نشده
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آمار پرستاران در قزوین اذعان کرد: به لحاظ اینکه برخی از پرستاران در بیمارستان دولتی و خصوصی همزمان مشغول به فعالیت هستند آمار دانشگاهی با نظام پرستایر کمی تفاوت دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون۱۹۰۰ نفر کادر پرستاری در علوم پزشکی و۱۷۰۰ نفر در سایر مراکز بیمارستانی فعالیت می‌کنند که از این تعداد 19 درصد آقایان و 81 درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسئول در خصوص ضرورت اصلاح و بازنگری در طرح اعتبار بخشی اذعان کرد: قبول داریم که طرح اعتباربخشی پرستاری ایراد دارد و قرار شده با جمع بندی دیدگاه پرستاران و رفع اشکال این نظام نامه مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.

وی درباره تبدیل وضعیت ۱۴۰۰ پرستار خدمات درمانی به تامین اجتماعی تصریح کرد: به دلیل مشکلات مالی این موضوع همچنان حل نشده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان این خواسته پرستاران محقق شود. 

تیموری بیان کرد: به دلیل کمبود نیرو از پرستاران موجود اضافه کاری بیش از حد استفاده می‌کنیم تا نیازها تامین شود؛ بر اساس شاخص‌های استاندارد با کمبود حدود ۲۰۰۰ پرستار در استان مواجه هستیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان