۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مسجد مهد پرورش انسانیت است/ توهین‌کنندگان به مساجد از ابوسفیان و ابولهب هم پست‌تر هستند
کد خبر: ۲۷۱۰۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۵ ساعت: ۸:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مسجد مهد پرورش انسانیت است/ توهین‌کنندگان به مساجد از ابوسفیان و ابولهب هم پست‌تر هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آتش زدن مسجد نشانه قدرت نیست؛ اگر این افراد شجاعت و هنری دارند در جمع حاضر شوند و به عملکرد خود اعتراف کنند، این افراد از ابوسفیان و ابولهب هم پست ترند که دشمنی خود را ظاهر نمی‌کنند.

مسجد مهد پرورش انسانیت است/ توهین‌کنندگان به مساجد از ابوسفیان و ابولهب هم پست‌تر هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر محمدیه با عرض تبریک ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار علمدار فرهنگ عاشورایی، پاسدار خون شهیدان کربلا و معلم عفت، شجاعت و اخلاق تمام زنان عالم تا قیامت است.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در بحرانی ترین شرایط پرستاری و راهنمایی کرد و به همه اهل کاروان دلداری داد و از نظر عواطف اهل بیت امام را مدیریت کرد؛ این بانوی بزرگوار پرستار آسیب دیدگان کربلا بود با اینکه خودشان بیشتر نیاز به پرستاری داشتند، به همین مناسبت هم روز میلاد ایشان را روز پرستار نامیده اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: یزید ملعون با برگزاری مجلسی با حضور اسرای اهل بیت پس از شهادت امام حسین(ع) قصد داشت پیروزی خود را جشن بگیرد؛ اما حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) با سخنرانی خود مجلس را منقلب کردند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: حضرت زینب(ع) در مجلس یزید ملعون فرمودند: "ای یزید تو کمتر از آن هستی که وحی و یاد ما را در بین مردم از بین ببری؛" همانگونه که امروز شاهدیم یاد امام حسین(ع) و حقیقت قیام کربلا در همه دوران تاریخ زنده مانده و الگویی برای مسلمانان جهان است.

وی عنوان کرد: در جهان امروز همه مسلمانان با قیام خود در برابر ظالمان نشان داده اند که شاگردی مکتب زینب(س) را کرده‌اند، امام راحل(ره) در به ثمرنشاندن انقلاب اسلامی الگویی همچون سیدالشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را داشتند و این الگوها تا قیامت برای ما نقشه راه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: آزادی قدس با ادامه این جاده ای که حضرت زینب(س) از پایه گذاران آن بود، شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی کارشکنی‌ها علیه مسجد فاطمه زهرا(س) شهر محمدیه تصریح کرد: جای تاسف است که انسان‌های حیوان صفت و شیطان نمایی در این عالم وجود دارند که در راستای تخریب مسجد فعالیت می‌کنند.

این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید: "کسانی جزو آبادکنندگان مساجد به شمار می‌آیند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند"؛ یعنی داشتن مال و قدرت به تنهایی برای آبادانی مسجد فایده ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: کمک کننده به مسجد باید اهل ایمان به خدا، روز قیامت، عدالت، انصاف و دوری از نفاق و دورویی باشد؛ با پول مخلوط به حرام نمی‌توان مسجد ساخت اگر پولی هم با این عنوان خرج شود دیگر آن مکان مسجد نیست؛ بلکه یک سالن بی معنویت خواهد بود.

وی ابراز کرد: مسجد مهد پرورش انسانیت است، مسجدی موفق خواهد بود که امام جماعت فعال و تاثیرگذار داشته باشد و اهل خدمت به مردم و درماندگان، اهل تفسیر نهج البلاغه و قرآن و اهل وحدت و همدلی باشد و بیشترین خروجی برای حضور در نمازجمعه را داشته باشد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: مسجد مختص امام جماعت و جمعه، بسیج و هیئت امنا نیست بلکه مسجد برای خداست و باید همه اقدامات برای آبادانی مساجد در راستای رضایت الهی صورت بگیرد؛ در این صورت مسجد برکت خواهد داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آتش زدن مسجد توسط برخی فتنه گران عنوان کرد: آتش زدن مسجد نشانه قدرت نیست؛ اگر این افراد شجاعت و هنری دارند در جمع حاضر شوند و به عملکرد خود اعتراف کنند، این افراد از ابوسفیان و ابولهب هم پست ترند که دشمنی خود را ظاهر نمی‌کنند و منافقانه در صحنه حضور دارند.

وی ابراز کرد: خدای متعال می‌فرماید: "دشمنان اسلام اراده کرده اند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند اما خداوند نیز اراده کرده ریشه آنها را بخشکاند؛" در طول تاریخ ثابت شده که خط دین، قرآن و اهل بیت(ع) با سرعت و قدرت پیش رفته و دشمنان الهی شکست خورده و نابود شده اند.

عابدینی گفت: امروز همه مسلمانان جهان در جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی از ایران اسلامی پشتیبانی می‌کنند و حتی گاهی اوقات مسیحیان آزاده جهان به ما خداقوت می‌گویند؛ این شرایط نشان دهنده امداد و پشتیبانی خدای متعال از دین حق و اسلام است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان عنوان کرد: ما باید به دشمنان مساجد و دین الهی ثابت کنیم که یاور همیشگی مساجد هستیم و در مقابل منافقین و اشرار مساجد را خالی نمی‌گذاریم و با عمل خبیثانه آنها در توهین به مسجد، حضور گسترده ما در خانه خدا بزرگترین تودهنی به آنهاست.

گفتنی است؛ بخشی از مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) شهر محمدیه در اغتشاشات اخیر به آتش کشیده شده بود که با کمک‌های مردمی در مدتی کوتاه و بهتر از گذشته بازسازی شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان