۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین توانمندی بسیج نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد/اختصاص ۱۳۳میلیاردتومان برای اشتغالزایی روستایی
کد خبر: ۲۷۰۹۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۴ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

توانمندی بسیج نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد/اختصاص ۱۳۳میلیاردتومان برای اشتغالزایی روستایی

استاندار قزوین گفت: توانمندی‌های بسیج، در عرصه های مختلف نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد و باید هر چه بیشتر از این توانمندی استفاده شود.

توانمندی بسیج نقش کلیدی در اقتصاد کشور دارد/اختصاص ۱۳۳میلیاردتومان برای اشتغالزایی روستایی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در چهارمین مجمع بسیج استان قزوین در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: بسیج به عنوان بازوی توانمند نظام و دولت در عرصه‌های مختلف است و دولت می تواند از این ظرفیت در جهت رفع مشکلات و معضلات موجود بهره برداری کند.

وی افزود: بسیج می‌تواند با ارائه طرح‌های کاربردی به حل مشکلات استان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و معیشیتی بپردازد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشتر تحولات دنیای امروزمتکی بر علم است، تصریح کرد: جمع شدن نخبگان در مجمع بسیج فرصتی است تا برای حل مشکلات و معضلات از راهبردها و اندیشه‌های آنها استفاده شود؛ چراکه این مجموعه می‌تواند برون دادهای بسیار ارزشمندی را در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

وی ادامه داد: بسیج علاوه بر داشتن تخصص و علم، دارای انگیزه بسیار بالایی در جهت حل مشکلات کشور است و امروز شاهد هستیم که از سوی بسیج کارهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته که بیانگر ظرفیت بالای این نهاد و دور اندیشی حضرت امام (ره ) است.

استاندار قزوین بیان کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی نهادهای مختلفی از جمله بسیج را تاسیس کردند که برخی افراد اذعان می‌کردند، بسیج یک نیروی نظامی و شبه نظامی است، این در حالی است که امروز بسیج نهال تنومندی شده که در عرصه‌های مختلف توان خود را نشان و به خوبی می درخشد.

زاهدی ابراز کرد: در دنیای امروز که بیشتر تحولات بر مبنای علم و اندیشه ورزی است، شکل گیری مجمع بسیج بسیار ارزشمند است؛ چرا که می‌تواند دستاوردهای خوبی برای نظام داشته باشد.

وی بر توسعه اقتصادی در کشور و به تبع آن در استان قزوین تاکید و خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم با بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های موجود، حضور در اقتصاد جهانی داشته و بتوانیم اهداف جهانی را دنبال کنیم.

به گفته زاهدی یکی از راهبردهای توسعه کشور نهاد سازی و ایجاد تشکیلات است تا برای دستیابی به اهداف به نتیجه برسیم که بسیج از جمله این نهادها است که از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است.

استاندار قزوین در ادامه به چالش آب در استان اشاره کرد و گفت: با حضور نخبگان بسیجی در استان باید بتوانیم با اجرای طرح‌هایی که نیاز کمتری به آب دارند علاوه بر رسیدن به شکوفایی اقتصادی این منبع حیاتی را نیز حفظ کنیم.

زاهدی بر ارائه راهکارهای علمی برای رفع بحران آب تاکید کرد و گفت: در خصوص آب طرحی ارائه شود تا بتوانیم از بحران فرونشست زمین، کاهش منابع زیر زمینی و خشکسالی عبور کنیم.

به گفته وی دولت آمادگی استفاده از از طرح‌های کاربردی بسیج را دارد تا گامی در جهت رفع مشکلات برداشته شود.

زاهدی در خصوص رونق اقتصادی در روستاهای استان قزوین اظهار کرد: هم اکنون 133میلیارد تومان در جهت اشتغالزایی روستایی و 270میلیارد تومان نیز در جهت اشتغالزایی فراگیر از سوی دولت برای استان قزوین در نظر گرفته شده و امیدواریم بتوانیم امنیت غذایی را خود را تامین و از توانمندی بسیج در این زمینه به خوبی استفاده کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان