۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین پای بازرس وزارت علوم به استان قزوین باز شد
کد خبر: ۲۷۰۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۴ ساعت: ۱۲:۱۲ ↗ لینک کوتاه

با اعتراض دانشجویان و اساتید دانشگاه امام خمینی(ره)؛

پای بازرس وزارت علوم به استان قزوین باز شد

شنیده‌ها از این حکایت دارد که جمعی از دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین از روند مدیریتی دکتر نائینی در ۴ سال اخیر ابراز نارضایتی کرده‌‌اند.

پای بازرس وزارت علوم به استان قزوین باز شد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ؛ با انتخاب دکتر احمد غلامی به سمت وزارت علوم تحقیقات و فناوری، جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین به صورت حضوری و مکاتبه‌ با وزیر جدید از روند مدیریت کنونی این دانشگاه در مدت ۴ سال اخیر ابراز نارضایتی کردند.

این دانشجویان و اساتید خواهان تغییر مدیریت کلان دانشگاه و حاکم شدن فضای اعتدال و پرهیز از روندهای غیرعلمی موجود شده‌اند و به مشکالات مدیریتی و سوء جریانات در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین اشاره کرده‌اند.

به دنبال این نارضایتی‌ها، چهارشنبه هفته گذشته (بیست و هفتم دی ماه) هیاتی از سوی وزارت علوم به منظور ارزیابی و سنجش عملکرد و مدیریت دکتر نائینی به دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) اعزام شده است.

برخی دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ضمن تماس با پایگاه خبری شاخص از برخورد گزینشی مسوولین دانشگاه خبر دادند و عنوان کردند که به منتقدان اجازه اظهارنظر و صحبت با بازرسان داده نشده است.

در ادامه بخشی از نامه دانشجویان و دانشگاهیان به وزارت علوم در خصوص مشکلات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) عنوان می‌شود؛

حوزه مسائل دانشجویی:
دانشگاه و دانشگاهیان در دولت آقای روحانی همواره با نگاه حمایتی و همدلانه به ایشان نگریستند؛ اما آنچه در سال‌های اخیر در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حاکم بوده است، متنافی با دیدگاه اعتدال گرایانه دولت و همسو با نگرش‌های محفلی، حزبی و یکسونگری صرف بوده است.

بر این مبنا، آقای دکتر نائینی و معاونین ایشان با تمام توان مدیریتی خود در سال‌های گذشته با امکانات دانشگاه در جهت تقویت نگاه افراط گرایان و معدودی از فتنه گران که اعتقادی به دولت روحانی نیز نداشتند، اقدام نمودند و در مقابل انواع فشارها را بر تشکل‌های دینی دانشگاه و افرادی که اصطلاحاً «غیرهمسو» نامیده بودند،اعمال کردند.

از جمله برآیندهای این نوع اقدامات تشکیل تشکل «فرهنگ و سیاست» با حمایت‌های آشکار و نهان مسئولین دانشگاه بود، که در هرگونه اقدامی دارای آزادی تام و تمام است و از هرگونه خطا بری ومصون می‌باشد و از دیگر سو، تشکل‌های مذهبی دانشگاه بواسطه تنها یک بیانیه که در خارج از دانشگاه و در نماز جمعه منتشر و پخش کرده بودند،توسط مدیران دانشگاه توبیخ شدندو ماه‌ها دچار مشکلات عدیده بودند که این موضوع در رسانه‌های همگانی انتشار گسترده‌ای یافت.

حوزه مسائل کارکنان:
در حوزه مسائل کارکنان دانشگاه، تلاش برای حاکمیت نگاهی خاص و ایجاد باندی از افراد وابسته و برآمده از اراده شخصی و وفادار به آقای رئیس وجود دارد، به گونه‌ای که در چهار سال گذشته همه افراد ارزشی و انقلابی دانشگاه از مناصب حساس کارمندان برداشته شده و حتی الامکان اخراج شده‌اند و در صورت ناتوانی از این اقدام نیز آن‌ها را به بخش‌های دور از سازمان مرکزی و بخش‌های حاشیه اداری تبعید کرده‌اند.

در مقابل دوستان و نزدیکان فکری آقای رئیس را در سازمان اداری دانشگاه به جایگاه‌های رفیع اداری گمارده‌اند.

در حوزه کارکنان دانشگاه، همچنین این نکته حائز اهمیت است که بسیاری از افرادی که در دوران دولت گذشته جذب دانشگاه شدند، بواسطه چالش‌های عدیده‌ای که برای آن‌ها ایجاد شد از دانشگاه اخراج شده و بسیاری هنوز هم از یافتن شغل مناسب محروم مانده‌اند.

حوزه مسائل اعضای هیئت علمی:
با ریاست آقای نائینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، حاکمیت نگاه افراطی و سیاست زده منبعث از افراد دخیل در فتنه ۸۸ در دانشگاه تثبیت شد و با قدرت یافتن افرادی که سابقه دستگیری و حبس در وقایع انتخابات ۸۸ را در نیز در پرونده خود دارند، هر کس را به ظن و باورِ اعتقاد به نظام و انقلاب با انواع چالش‌ها مواجه کردند و دچار چالش‌های مختلف نمودند، تا جایی که بسیاری از افراد معتقد به انقلاب را که در زمان دولت گذشته بورسیه شده بودند با بهانه‌های واهی لغو بورس کردند و تعداد بسیاری نیز هنوز با مسائل مختلف گریبانگیر و در راهروهای وزارت علوم، دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قانونی کشور گرفتار هستند.

همچنین از دیگر اقدامات دکتر نائینی که هیچ سنخیتی با عدالت و نگاه اعتدالی دولت ندارد، این است که ایشان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه؛ همواره در تلاش هستند تا یک نگاه سیاسی خاص را تقویت نمایند و جناه‌های سیاسی دیگر کشور را حتی الامکان محدود و بایکوت ساخته و در صورت توان حذف نمایند. این در حالی است که این روند هرگونه بحث و انتقاد را در دانشگاه به حاشیه برده و فضای آزاد اندیشی را از میان برداشته است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان