۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۲ انگلیسی در این مرکز مسلمان شدند/ پاسخ به سوالات شرعی ۲۷ هزار مراجعه کننده
کد خبر: ۲۷۰۹۹۰ نویسنده: حجت الاسلام علی ابوالقاسمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۴ ساعت: ۱۲:۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین:

۲ انگلیسی در این مرکز مسلمان شدند/ پاسخ به سوالات شرعی ۲۷ هزار مراجعه کننده

مدیر مرکز فرهنگی پاسخگویی به سوالات شرعی قزوین گفت: در سال ۹۵ پاسخگویی به سوالات حدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ عدد به صورت تلفنی و ۸ هزار و ۸۷۶ مکاتبه ای و ۲۶ هزار و ۹۵۹ مراجعه‌ی حضوری داشته ایم.

۲ انگلیسی در این مرکز مسلمان شدند/ پاسخ به سوالات شرعی ۲۷ هزار مراجعه کننده
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مرکز فرهنگی و پاسخگویی به سوالات شرعی استان قزوین که تحت نظارت آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین اداره می‌شود در سال 1380 در قزوین تاسیس شد.

این مرکز در حوزه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه زوج‌های جوان و برگزاری کلاس‌های طب اسلامی ارائه خدمات به مردم استان قزوین دارد.

برای اطلاع از برنامه‌های این مرکز گفت‌وگویی با حجت الاسلام علی ابوالقاسمی، مسئول مرکز فرهنگی و پاسخگویی به پرسش و پاسخ شرعی استان قزوین انجام داده ایم که در ادامه می‌خوانید:

صبح قزوین : مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی چه اهدافی دارد؟
ابوالقاسمی
: حوزه علمیه قزوین در راستای رسالت تبلیغی و با توجه به نیازهای فوری و خلاءهای اساسی که در عرصه پاسخگویی به ابهامات، سوالات و شبهات موجود در اذهان اقشار مختلف وجود داشت اقدام به راه اندازی این مرکز کرد.

اهداف این مرکز عبارتند از پاسخگویی به سوالات عموم اقشار جامعه به طور مستقیم و غیر مستقیم، حضوری و غیرحضوری، پاسخگویی به سوالات اقشار تحصیل کرده جامعه از طریق دایر کردن دفاتر یا کانون‌های پرسش و پاسخ در موسسات و مراکز آموزش دولتی و خصوصی، پاسخگویی به سوالات طلاب و محصلین حوزه‌‌های علمیه و مجهز کردن آنها به پاسخ شبهات مطرح در سطح جامعه، پاسخگویی به سوالات مدرسین و فضلای حوزه، در مواردی که نیاز به پاسخ یابی سریع و محققانه است و خود مجال این کار را ندارند.

شناسایی و کشف شبهات و ابهامات فکری و اعتقادی از طریق تحقیقات میدانی و نظرسنجی‌ها، شناخت آسیب‌های استان قزوین از نظر انحرافات فکری، بدعت‌ها، آداب و رسوم غلط، اطلاع رسانی شبهات و سوالات و مسائل مبتلا به اذهان به محققین و مولفین، اساتید و مدرسین معارف، مبلغین، مربیان تربیتی و دبیران دینی، تغذیه فکری مبلغین به ویژه ارائه سوژه‌های مناسب و لازم و مورد ابتلاء برای سخنرانی و تبلیغ در جهت غنی شدن و روز آمدشدن محتوای منابر و سخنرانی‌ها، جهت دادن به کلیه فعالیت‌های تحقیقی طلاب و فضلای حوزه از طریق تبیین اولویت‌های تحقیقی بر اساس شناسایی شبهات- محقق پروری و رشد علمی و به روز شدن مطالعات و معلومات کلیه کسانی که به عنوان محقق با این مرکز همکاری می‌کنند.

صبح قزوین : برنامه‌ها و خدمات ارائه شده این مرکز چیست؟
ابوالقاسمی:
برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی، طب اسلامی، طرح نخبگان، نسیم معرفت(پاسخگویی حضوری و غیرحضوری)، طرح ارتقاء برای طلاب در زمینه سبک زندگی و مهارت‌های مشاوره‌ای، مشاوره در زمینه‌های تحصیل، ازدواج، خانواده و اعتقادی و دینی از جمله برنامه‌های این مرکز است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت مشاوره با شماره 33229011 تماس بگیرند.

صبح قزوین : برنامه‌های ویژه ای برای دانش آموزان و زوج‌های جوان دارید؟
ابوالقاسمی
: پاسخگویی به سوالات دانش آموزان در سطح مدارس استان، برگزاری کلاس‌هایی با محوریت مسائل اعتقادی، معرفتی، بصیرتی و تربیتی و اجرای اردو و برنامه‌های تفریحی در راستای همین محورها انجام می‌گیرد.

کلاس‌های کانون خانواده با فضای سبک زندگی اسلامی با محوریت همسرداری، فرزندآوری و فرزندپروری برای زوج‌های جوان برگزار می‌شود و دوره یک روزه آموزشی مخصوص زوج‌های جوان که در مجتمع درمانی شهید بلندیان با تعامل سازمان تبلیغات اسلامی انجام می‌شد و مدتی است که به علت عدم تامین بودجه لغو شده است.

کلاس‌های پاسخگویی به دانش آموزان که در سال 95 در مقطع دبستان بیش از 3500 جلسه برگزار شد که روند افزایش سه برابری نسبت به سال 94 داشت.

صبح قزوین : مراجعات مردمی(حضوری و تلفنی) به مرکز چگونه است؟
ابوالقاسمی:
در سال 95 پاسخگویی به سوالات حدود 31 هزار و 200 عدد به صورت تلفنی و 8 هزار و 876 مکاتبه ای و 26 هزار و 959 مراجعه‌ی حضوری داشته ایم.

صبح قزوین : مردم چگونه می‌توانند از خدمات و فعالیت‌های شما آگاه شوند؟
ابوالقاسمی: همشهریان عزیز جهت اطلاع از خدمات و فعالیت‌های ما از طریق سایت"www. porseman-q.ir" و در کانال @markazpasokhgou و یا در صفحه اینستاگرام می‌توانند اقدام کنند.

صبح قزوین : آیا کسی به مرکز شما مراجعه داشته که از ادیان دیگر باشد و تمایل به مسلمان شدن و شیعه شدن داشته باشد؟
ابوالقاسمی:
بله تاکنون 4 مورد این چنینی داشته ایم که 2 نفر از آنها که انگلیسی و 2 نفر هم تابعه کانادا بودند، مسلمان شدند.

صبح قزوین : حرف پایانی؟
ابوالقاسمی
: از تمام مسئولین به خصوص استانداری، سازمان تبلیغات و تمام مجموعه‌های فرهنگی تقاضای حمایت مالی و معنوی برای توسعه خدمات این مرکز را داریم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان