۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین طرح توسعه "گوسفند شال" به عنوان الگوی سال معرفی شد
کد خبر: ۲۷۰۹۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۴ ساعت: ۱۱:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در مجمع بسیج استان قزوین؛

طرح توسعه "گوسفند شال" به عنوان الگوی سال معرفی شد

طرح توسعه گوسفند شال به عنوان طرح الگوی سال جاری مجمع بسیج استان انتخاب و معرفی شد.

طرح توسعه "گوسفند شال" به عنوان الگوی سال معرفی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در راستای اقتصاد مقاومتی؛ برای اولین بار در استان طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی با پرورش گوسفند پربازده شال به روش نیمه بسته ( مزرعه ای ) در استان اجرا می شود.

در چهارمین مجمع بسیج استان که پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و معاونین استانداری، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، فرماندهان سپاه و بسیج استان و مسئولین استانی که در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد؛ طرح توسعه گوسفند شال به عنوان طرح الگوی سال جاری مجمع بسیج استان انتخاب و معرفی شد.

طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی با پرورش گوسفند پربازده شال به روش نیمه بسته ( مزرعه ای) در راستای اقتصاد مقاومتی است که کلیات طرح در این مجمع توسط مهندس علی اصغر مسگر کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان و مجری طرح ارائه شد.

هدف از اجرای این طرح؛ ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی ، افزایش تولید گوشت قرمز، اقتصادی کردن حرفه گله داری و پرورش گوسفند، ارتقای درآمد پرورش دهندگان و تعدیل فشار چرای گوسفند بر مراتع استان با تجمیع و پرورش آنها در سیستم مزرعه ای است.

گفتنی است؛ این طرح از ابتدای سال جاری در سطح 6 شهرستان و 30 روستا در سطح استان اجرا و عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان