۰۵/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۵ جمعه

صبح قزوین برنامه‌های کمیته ایثارگران "دهه‌فجر" تشریح شد
کد خبر: ۲۷۰۹۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۲ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

توسط بنیاد شهید استان قزوین؛

برنامه‌های کمیته ایثارگران "دهه‌فجر" تشریح شد

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین برنامه‌های ۳۳گانه این کمیته را در ایام بزرگداشت دهه‌فجر تشریح کرد.

برنامه‌های کمیته ایثارگران "دهه‌فجر" تشریح شد
غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ پیروزی انقلاب اسلامی را هدیه‌ای الهی به مردم خداجوی ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم ایران با بهره‌گیری از هدایت‌های روشنگرانه‌ی امام راحل، انقلابی را تدارک دیدند که سرمشق مبارزه‌ی آزادیخواهانه‌ی مستضعفان و محرومان جهان شد.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل ایثارگران در جریان شکل‌گیری انقلاب اسلامی افزود: نقش ایثارگران و شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی و تحقق اهداف امام راحل، انکار ناپذیر و منشا جوشش و خروش انقلابی عموم مردم بود.

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین در ادامه به تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه‌ی فجر در استان قزوین پرداخت ابراز کرد: امیدواریم در آستانه‌ی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم شهیدپرور و جامعه‌ی ایثارگران با حضور گسترده در برنامه‌های این ایام، ادامه دهنده‌ی راه شهدا و اهداف بلند امام خمینی(س) باشند.

وی با اشاره به نواختن زنگ انقلاب همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر در سراسر مدارس استان قزوین بیان کرد: این برنامه به صورت نمادین با حضور مسئولان استان قزوین پنجشنبه 12 بهمن ماه ساعت 9:30 صبح در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس برگزار می‌شود.

حقایق‌پور با اشاره به مسابقه عکس و پیام گفت: در این مسابقه همه علاقمندان می‌توانند یک عکس همراه با نوشتن پیامی که به تصویر مربوط است در قالب خاطره و دلنوشته آماده و برای ما ارسال نمایند.

وی افزود: مهلت ارسال آثار از 22 بهمن تا 22 اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس بنیاد به فرمان امام خمینی(س) و روز بزرگداشت شهدا است.

برپایی نمایشگاه دهه‌فجر
این مسئول اذعان کرد: موزه شهدای قزوین در ایام‌الله دهه‌فجر آماده‌‌‌ی بازدید است که علاقمندان می‌توانند به مدت 10 روز، صبح و بعدازظهر از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره شهدا بازدید کنند.

حقایق‌پور به رژه موتورسواران نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: این رژه از محل لشگر 16 زرهی به سمت خیابان‌های سرداران، میرعماد، نادری، شهدا و گلزار شهدا، پنجشنبه 12 بهمن ماه ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گلباران محل ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی عنوان کرد: این مراسم با حضور مسئولان استانی، موتورسواران نیروهای مسلح و مردم شهیدپرور قزوین، پنجشنبه 12 بهمن ماه ساعت 9:30 و به صورت نمادین در گلزار شهدای قزوین نیز برگزار می‌شود.

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین به برنامه تریبون آزاد اشاره و تصریح کرد: این برنامه در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با هدف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و در قالب پرسش و پاسخ در ایام‌الله دهه‌فجر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه یادواره بهمن ماه شهدای قزوین و حومه، پنجشنبه 19 بهمن ماه در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود، گفت: بعد از این مراسم میهمانی لاله‌ها با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام‌خمینی(س) و شهدا ساعت 16 در گلزار شهدای قزوین برپا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، برپایی نمایشگاه دهه‌فجر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: این نمایشگاه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پاسداشت مقام شهدای گمنام در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود تا یاد و خاطره‌ی این شهدا گرامی داشته شود، اعلام کرد: تعویض پرچم گلزارهای شهدای سراسر استان از برنامه‌های دیگری است که به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌فجر انجام می‌شود.

حقایق‌پور با بیان اینکه یادواره شهدای روستایی در سطح استان برگزار می‌شود، افزود: این یادواره‌ها به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت با مشارکت دستگاه‌ها برپا خواهد شد.

رونمایی از 5 عنوان کتاب

وی تجلیل از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌ها عنوان و بیان کرد: این برنامه به منظور تجلیل و تکریم از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی سراسر استان، برگزار می‌شود.

رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه‌فجر انقلاب اسلامی استان قزوین به اجرای تئاتر خیابانی در ایام‌الله دهه‌فجر اشاره کرد و گفت: این تئاتر به همت حوزه هنری و با توجه به شرایط آب و هوایی در چندین مکان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در ایام‌الله دهه‌فجر مسوولان دستگاه‌های اجرایی با خانواده‌های شهدا و ایثارگران دیدار و ضمن احوالپرسی و دلجویی از مقام والای آنها تجلیل خواهند کرد.

مدیرکل بنیاد شهید رونمایی از 5 عنوان کتاب، فضاسازی محیطی، برپایی مسابقات ورزشی در بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دیدار کارکنان با نماینده ولی‌فقیه و امام‌ جمعه‌ی شهر قزوین و استاندار قزوین، مزین نمودن سربرگ نامه‌های اداری به عناوین دهه‌فجر و برگزاری برنامه جشن دهه‌فجر را از برنامه‌های ایام‌الله دهه‌فجر برشمرد.

وی اعزام دانشجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری سخنرانی و اعزام پیام‌آوران ایثار، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان