۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاهش ۴ درصدی تصادف موتورسیکلت‌ها در قزوین
کد خبر: ۲۷۰۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛

کاهش ۴ درصدی تصادف موتورسیکلت‌ها در قزوین

رئیس پلیس راه استان قزوین از اهداء یک هزار کلاه ایمنی در راستای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت‌ها از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

کاهش ۴ درصدی تصادف موتورسیکلت‌ها در قزوین
سرهنگ نصراله بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با توجه به نقش بسزای تصادفات راه‌های روستایی در افزایش متوفیان و مجروحین جاده ای و به منظور کنترل و کاهش وقوع تصادفات دلخراش در محورهای روستایی 10 مرحله طرح آموزش راکبین موتورسیکلت‌ها و اهداء کلاه ایمنی از ابتدای سال تا کنون در استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: بدین منظور، با بررسی و تجزیه و تحلیل تصادفات موتورسیکلت‌ها در راه‌های فرعی و روستایی، محورهای پر تصادف شناسایی و اولویت بندی و با هماهنگی معاونت راه روستایی استانداری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برنامه ریزی لازم جهت آموزش راکبین موتورسیکت‌ها و اهداء کلاه ایمنی به روستائیان در روستاهای امیر آباد نو، عبدل آباد بشاریات، رزجرد، اردبیلک، ناصر آباد، خونان، خوزنین، قرقسین و شهر کوهین صورت گرفت.

رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: طی این جلسات ضمن ارائه آموزش‌های لازم و تشریح وضعیت تصادفات موتورسیکلت سواران در راه‌های روستایی، هزار عدد کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت‌ها در راه‌های روستایی تحویل شده و روند آموزشی و فرهنگ سازی در محورهای روستایی کماکان ادامه دارد.

کاهش 6.5 درصدی متوفیان
بیگلری یادآور شد: اجرای طرح آموزش راکبان موتورسیکلت‌ها و اهداء کلاه ایمنی به آنان از ابتدای سال تا کنون باعث کاهش 4 درصدی تصادفات و 6.5 درصدی متوفیان موتورسیکلت‌ها در راه‌های روستایی شده که نشانگر تاسیر بسزای این موضوع در بخش روستایی استان است.

این مسئول در پایان تصریح کرد: از راکبان موتورسیکلت‌ها در راه‌های استان بالاخص راه‌های روستایی تقاضا داریم که ضمن پایندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از کلاه ایمنی در حین رانندگی استفاده کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان