۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قصه پر غصه ۲۰۳۰ ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود/ بازخوانی برخی از نگاه‌های آموزشی ضروری است
کد خبر: ۲۷۰۷۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

قصه پر غصه ۲۰۳۰ ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود/ بازخوانی برخی از نگاه‌های آموزشی ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: قصه پر غصه ۲۰۳۰ ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود؛ افرادی‌که خروجی آموزشی آن‌ها خشونت و ایجاد ناامیدی، وحشت‌آفرینی و قتل است، نباید به ما نظام آموزشی ارائه دهند.

قصه پر غصه ۲۰۳۰ ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود/ بازخوانی برخی از نگاه‌های آموزشی ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که باحضور معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، در باب ویژگی افراد شایسته مشورت در نگاه قرآن اظهار کرد: قرآن‌کریم افرادی‌که از بدی‌ها به شدت دوری کرده و خود را تحت تاثیر خوشی‌ها و منفعت‌ها قرار نمی‌دهند، هم‌وغمِّ آن‌ها اجابت کلام خداست و دغدغه اقامه دین را دارند برای مشورت کردن توصیه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 24 سوره انفال افزود: اگر می‌خواهید انسان‌های زنده و بانشاط و جامعه سرزنده داشته باشیم، باید آن‌چه را خدا و رسولش دستور داده‌اند به درستی اجرا کنیم، از دلایل مهمی که خداوند شهدا را دارای حیات جاودانگی می‌داند این است که آن‌ها اجابت کننده دستورات الهی بودند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: همه کسانی‌که دغدغه دینی و تربیتی دارند باید به پایگاه اصلی نظام آموزشی ما مراجعه کنند، وقتی خود را با نظام‌های آموزشی دیگر مجامع مقایسه می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که بنیانگذار نظام آموزشی ما خدای متعال است و از این نگاه ما نیازمند نسخه نویسی دیگر مجامع بین‌المللی برای کشورمان نیستیم.

وی اذعان کرد: خداوند با نزول سوره علق به عنوان اولین آیات الهی، از قلم و نوشتن سخن می‌گوید و رسالت الهی و آموزشی انسان را مشخص می‌کند؛ این نگاه آسمانی با تفکر بی‌دینان که عامل آفرینش ما را پوچ‌گرایی و تولد از میمون می‌دانند بسیار متفاوت است.

عابدینی بیان کرد: دین ما رسالت این نظام آموزشی را برعهده رسول گرامی اسلام قرار داد و ما باید با عمل به نسخه‌های ارائه شده توسط خاتم الانبیا (ص) و ائمه (ع) مسیر آموزشی ‌و پرورشی خود را تعیین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امام راحل (ره) فرمودند: «معلمی شغل انبیاست»، با این سخن باید بدانیم که ما نباید خود را نیازمند تفکرات غیردینی دیگر کشورها بدانیم، انبیا (ص) و امامان (ع) در همه فضاها برای ما الگو بوده و چراغ‌های هدایت و کشتی‌های نجات هستند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: زمانی‌که از یکی از ائمه ما سوال می‌شود نعمت‌های خداوند که در قرآن تاکید شده، در قیامت درباره آن‌ها سوال می‌شود همین آب و نان است؟ امام می‌فرمایند شأن خداوند بالاتر از این است که از این موارد سوال کند؛ بلکه خدای متعال از نعمت ولایت، قرآن، رسالت و نبوت جویا خواهد شد.

وی گفت: اگر ما در حوزه نظام آموزشی، دین را جدی گرفتیم یعنی شکرگزار نعمت خداوند بوده‌ایم، زیرا کرامت انسانی و احترام به همه انسان‌ها، خروجی نظام آموزشی ماست که باید شکرگزار آن باشیم.

عابدینی عنوان کرد: قصه پر غصه 2030 ناشی از نفوذ اجانب در حوزه آموزشی ما بود؛ چرا باید این افراد مدون و جهت دهنده نظام آموزشی ما باشند؟ افرادی‌که خروجی آموزشی آن‌ها خشونت و ایجاد ناامیدی، وحشت آفرینی و قتل است، نباید به ما نظام آموزشی ارائه دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که بازخوانی در برخی از نگاه‌های آموزشی ضروری است، گفت: باید بدانیم پرورش قبل از آموزش است و ایمان قبل از اندیشه و بسترساز عقل و اندیشه است، این نگاه خداست و اگر این موارد را در ساختار آموزش‌وپرورش خود لحاظ کنیم به نتایج مطلوب دینی در جامعه دست پیدا می‌کنیم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: نباید نام کتاب درسی ما دین و زندگی نامیده شود، این گلایه را قبلا مطرح کرده بودیم، بلکه باید نام این کتاب «دینِ زندگی باشد» زیرا زندگی در کنار دین نیست؛ زمانی دین حقیقی می‌شود که زندگی براساس دین باشد و دین در متن زندگی و زندگی در متن دین باشد تا دین ضایع نشود.

وی بیان کرد: این نگاه که دین ما سیاسی شود تفسیر غلطی است، زمانی‌که سیاست ما دینی و قرآنی شود سیاست آبرو پیدا می‌کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان