۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کدام سریال ایرانی به پاپ اهدا شد؟
کد خبر: ۲۷۰۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۵ ↗ لینک کوتاه

برشی از تاریخ

کدام سریال ایرانی به پاپ اهدا شد؟

همه‌ی افسانه‌هایی که برای حضرت عیسی درست کرده‌اند، مربوط به محیط غرب است. در محیط شرق، جز همان داستانهای اوّلیه که در مورد تولّد حضرت عیسی - و چند مطلبِ با تحریفِ دیگر - است، ظاهراً چیز دیگری ندارند.

کدام سریال ایرانی به پاپ اهدا شد؟
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، رهبر انقلاب بارها بر ساختن سریال‌ها و فیلم‌های تاریخی و مذهبی در صدا و سیما و سینما تأکید و از این‌گونه کارها حمایت کرده‌اند. ایشان در سال ۱۳۷۸ و در خاطره‌ای به اهدای سریال اصحاب کهف به پاپ اشاره کرده و می‌فرمایند:

آقای «خاتمی» که این فیلم (اصحاب کهف) را در «رم» به «پاپ» داده بود، می‌گفت اصلاً اینها هیچکدام اصحاب کهف را نمی‌شناسند و از این قضیه خبر ندارند؛ چون این ماجرا در شرق اتّفاق افتاده است.

در واقع همه‌ی افسانه‌هایی که برای حضرت عیسی درست کرده‌اند، مربوط به محیط غرب است. در مورد محیط شرق، جز همان داستانهای اوّلیه که در مورد تولّد حضرت عیسی - و چند مطلبِ با تحریفِ دیگر - است، ظاهراً چیز دیگری ندارند. این هم بعد از تدوین اناجیل درست شده است که با ولادت حضرت عیسی یا عروج آن حضرت، صد یا صدوپنجاه سال بیشتر فاصله ندارد. اما این قضیه‌ی اصحاب کهف، سیصد سال یا بیشتر، فاصله دارد. لذا آنها از این قضیه اصلاً خبر ندارند. اگر ان‌شاءاللَّه آن را ببینند، برایشان جالب خواهد بود.
پاپ ژآن پل دوم



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان