۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آموزش‌وپرورش مهارت‌آموزی را اولویت قرار دهد/ در تبدیل علم به ثروت ضعیف عمل کردیم
کد خبر: ۲۷۰۷۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

آموزش‌وپرورش مهارت‌آموزی را اولویت قرار دهد/ در تبدیل علم به ثروت ضعیف عمل کردیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اکنون کشور در تولید علم در قله منطقه قرار دارد اما در تبدیل این علم به ثروت و ایجاد تحرک و توسعه اقتصادی نتوانستیم توفیق داشته باشیم که باید در این زمینه نیز بسیار تلاش کنیم.

آموزش‌وپرورش مهارت‌آموزی را اولویت قرار دهد/ در تبدیل علم به ثروت ضعیف عمل کردیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس پیش از ظهر امروز(پنج‌شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: علم و دانش و فرهیختگی باعث چیرگی و برتری کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود که کانون اصلی تحقق این امر در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع آموزش و پرورش در رشد و توسعه کشور افزود: ۱۲ سال از عمر فرزندان ما در مدارس و به دست معلمان و فرهنگیان سپرده شده که در راستای شکوفایی و پرورش آنها حداکثر اثرگذاری را دارند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: ارتباط دوسویه بین معلم و متعلم دارای اهمیت بسیاری است و دانش‌آموزان باید طوری تربیت شوند که جرات اظهار وجود و ابراز عقیده و بحث در کلاس‌های درس را داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت شناسایی و کشف استعدادها عنوان کرد: در مدارس باید به جای انباشت محفوظات به خلاقیت و ابتکارات دانش‌آموزان توجه داشت چراکه این استعدادها می‌توانند در پیشرفت آینده کشور تحول ایجاد کنند.

محمدی تصریح کرد: باید در مدارس علاوه بر علم آموزی، مهارت آموزی را به معنای واقعی کلمه به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا در مهارت‌های زندگی اجتماعی و سایر ابعاد به توانایی برسند.

وی ادامه داد: پایه تولید علم در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و آموزش و پرورش در تعالی و رشد و شکوفایی دانش‌آموزان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

این مسئول با اشاره به ضرورت تولید ثروت از علم عنوان کرد: اکنون کشور در تولید علم در قله منطقه قرار دارد اما در تبدیل این علم به ثروت و ایجاد تحرک و توسعه اقتصادی نتوانستیم توفیق داشته باشیم که باید در این زمینه نیز بسیار تلاش کنیم.

وی ادامه داد: حضور خیرین در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش بسیار چشمگیر است و آموزش و پرورش در بهره‌مندی از ظرفیت مردمی از سایر دستگاه‌ها موفق عمل کرده است.

محمدی بیان کرد: باید در این حوزه دیدگاه‌مان را کمی به سمت توجه به مسائل نرم افزاری، پژوهش و تحقیقات در کنار مسائل سخت افزاری تغییر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کاروان ترقی و توسعه به سمتی حرکت می‌کند که اگر کمی غفلت کنیم از این کاروان دور می‌شویم؛ چراکه امروز بهره‌گیری از فضاهای مجازی و اینترنتی یک موضوع مورد توجه دقیق کشورهای جهان است.

این مسئول تصریح کرد: آموزش و پرورش باید روزآمد باشد و مهارت آموزی را سرلوحه امور خود قرار دهد و امروز در حوزه دفاعی و تولید علم جزو کشورهای مطرح هستیم که این امر را باید به حوزه اقتصادی هم تعمیم دهیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از کانون‌های امیدآفرین است چراکه اگر در این حوزه خوب کار شود می‌توانیم جایگاه خوبی در سایر عرصه‌ها داشته باشیم.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان