۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۴۴ درصد جوانان قزوینی اضافه وزن دارند
کد خبر: ۲۷۰۷۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی؛

۴۴ درصد جوانان قزوینی اضافه وزن دارند

طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی ۴۴ درصد جوانان قزوینی اضافه وزن دارند.

۴۴ درصد جوانان قزوینی اضافه وزن دارند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ در ایران بر اساس نتایج مطالعه عوامل خطر بیماری های غیرواگیر در سال گذشته، حدود 60 درصد جمعیت 18 سال و بالاتر دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

در استان قزوین نیز اضافه وزن و چاقی جوانان رو به افزایش است به گونه ای که 33.7 درصد جوانانی که در سال 1394 در مراکز خدمات جامع سلامت مورد ارزیابی قرار گرفته اند، دارای اضافه وزن یا چاقی بوده اند. طبق بررسی سال 95 این عدد به 44 درصد افزایش یافته است.

آمنه خالقی، کارشناس سلامت جوانان مرکز بهداشت استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در همایش لشکر 16 زرهی قزوین، اظهار کرد: تغییر در الگوی مصرف مواد غذایی، مصرف بی رویه مواد قندی و چربی‌ها، غذاهای چرب و سرخ شده و کم تحرکی منجر به افزایش وزن و چاقی شده که خود خطر بروز بیماری‌های غیرواگیر از جمله بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت، فشار خون بالا ‌و سرطان را افزایش می‌دهد.

به گفته این کارشناس، انجام مداخلات آموزشی، ابزار موثری برای اصلاح باورها و تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی افراد به منظور پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی است.

تغذیه صحیح و ورزش کردن، دو بال سلامتی
عباس کمالی، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت استان قزوین در این همایش به معرفی چاقی به عنوان منشا بیماری‌های غیرواگیر، مانند؛ دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی – عروقی پرداخت و راهکارهایی برای کنترل وزن و افزایش فعالیت فیزیکی معرفی کرد.

وی به دریافت بیش از حد انرژی در طول روز و عدم فعالیت فیزیکی به عنوان عامل اصلی بروز و شیوع چاقی در جامعه اشاره کرد و راهکار اصلی کاهش آن را مصرف کمتر غذاهای پُرکالری، مثل غذاهای آماده و افزایش فعالیت فیزیکی به میزان حداقل 30 دقیقه پیاده روی تند در طول روز عنوان کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان