۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرسپولیس بهترین تیم ایران و رئال مادرید برترین باشگاه جهان در سال ۲۰۱۷
کد خبر: ۲۷۰۷۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۱:۲۶ ↗ لینک کوتاه

صعود ۱۰ پله‌ای لیگ برتر ایران

پرسپولیس بهترین تیم ایران و رئال مادرید برترین باشگاه جهان در سال ۲۰۱۷

بر اساس اعلام فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال، تیم پرسپولیس و لیگ برتر ایران صعود قابل‌توجهی در رده‌بندی جهانی داشته‌اند.

پرسپولیس بهترین تیم ایران و رئال مادرید برترین باشگاه جهان در سال ۲۰۱۷
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) رده‌بندی برتری باشگاه‌های جهان در سال 2017 را اعلام کرد که بر این اساس رئال مادرید با کسب 328 امتیاز بهترین تیم باشگاهی جهان در سال گذشته میلادی لقب گرفت. گرمیوی برزیل با 286 امتیاز در مکان دوم ایستاد و تیم‌های منچستریونایتد انگلیس، بارسلونای اسپانیا، پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، فلامنگوی برزیل، یوونتوس ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان، منچسترسیتی انگلیس و سالزبورگ اتریش نیز به ترتیب در رده‌های سوم تا دهم این رده‌بندی هستند.

در بین تیم‌های ایرانی هم تیم فوتبال پرسپولیس صاحب بهترین جایگاه است و با کسب 121.5 امتیاز و با 544 پله صعود در رده 118 جهانی و هفتم آسیا جای دارد. شاگردان برانکو در سال 2016 این رده‌بندی در مکان 662 بودند. در آسیا الهلال عربستان بهترین تیم است و در رده‌بندی کلی هم در مکان بیست‌ونهم قرار دارد. همچنین استقلال خوزستان با کسب 67 امتیاز دیگر نماینده کشورمان در این رده‌بندی است که در مکان 336 جهانی است. در رده‌بندی 400 تیم باشگاهی برتر جهان در سال 2017 خبری از استقلال تهران نیست.

فدراسیون جهانی آمار و تاریخ فوتبال همچنین رده‌بندی قویترین و برترین لیگ‌های باشگاهی جهان را اعلام کرد که بر این اساس لالیگای اسپانیا بهترین لیگ باشگاهی جهان است و لیگ برتر انگلیس و سری A برزیل نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم هستند. لیگ برتر ایران هم با 10 پله صعود نسبت به سال گذشته در رده 46 جهانی ایستاد تا مشخص شود که لیگ برتر کشورمان پیشرفت‌های داشته است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان