۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین رئیسی; نتیجه باقی‌ماندن برخی در حال و هوای انتخابات قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است
کد خبر: ۲۷۰۷۳۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۱:۱۸ ↗ لینک کوتاه

در همایش «طلبه مؤمن انقلابی»؛

رئیسی; نتیجه باقی‌ماندن برخی در حال و هوای انتخابات قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نتیجه باقی‌ماندن برخی افراد در حال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است.

رئیسی; نتیجه باقی‌ماندن برخی در حال و هوای انتخابات قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌ابراهیم رئیسی در همایش «طلبه مؤمن انقلابی»، گرامیداشت شهید نواب صفوی که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی در جهت امیدبخشی به مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات آنان حرکت کند، قطعاً در جهت تفکر انقلابی و مجاهدانه گام برداشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسی که به جای تمرکز بر حل مشکلات، مسائل حاشیه‌ای را برجسته می‌کند و آدرس غلط می‌دهد، خلاف خواست و مطالبات اصلی مردم رفتار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات تمام شده است و باید با انسجام اجتماعی گره‌های کشور را گشود، تصریح کرد: نتیجه باقی ماندن برخی افراد در حال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز اگر شهید نواب صفوی در میان ما بود، جزو افسران نظام در اجرای اوامر ولی‌فقیه بود و در جهت خواست مردم حرکت می‌کرد. کسانی که با ایجاد اختلاف به‌دنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، قطعاً خلاف امید و آرامش مردم اقدام می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید نواب صفوی، گفت: شهید نواب صفوی یک چهره اسلام‌شناس، زمان‌شناس و با بصیرت بود و کسی بود که الفت میان قلم و شمشیر را برقرار کرد.

وی افزود: سیاست‌ورزی شهید نواب همراه با دیانت او بود؛ این شهید بین مجاهدان گذشته مانند شهید شیخ فضل‌الله نوری و شهید مدرس با مجاهدان معاصر همچون امام خمینی(ره) پیوند برقرار کرد. این شهید فی‌سبیل‌الله همواره در برابر استبداد داخلی، استثمار خارجی و جلوه‌های استکبار مبارزه و مجاهدت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید نواب صفوی باور داشت که دین باید در تمام شئون زندگی انسان معاصر حکم فرما باشد، ابراز کرد: ما معتقدیم دین می‌تواند پاسخ‌‌گوی تمام سؤالات زندگی انسان معاصر باشد.

وی در ادامه به تبیین شاخص‌های طلبه مؤمن و انقلابی پرداخت و عنوان کرد: سیره زندگی شهید نواب صفوی الگویی برای طلاب مؤمن و انقلابی است. این شهید در رفتار، عمل و اخلاق الگویی بسیار خوب برای جامعه ماست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی جامعه امروز کشور را نیازمند بازشناسی تفکر شهید نواب صفوی دانست و ابراز کرد: یک طلبه مؤمن بعد از اخلاص و دلدادگی به اسلام باید راهبردهای دین را درک کند و باور داشته باشد که تفکر نوین اسلامی در پرتوی اندیشه انقلابی محقق می‎شود.

وی یکی دیگر از شاخصه‌های طلبه مؤمن و انقلابی را آشنایی با اهداف نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: جامعه اسلامی آن جامعه‌ای است که در آن فکر، اندیشه، اخلاق و عمل تماماً بر‌اساس فقه و آموزه‌های دینی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری سومین شاخصه طلبه مؤمن انقلابی را آشنایی به زمان معرفی و اظهار داشت: سیاسی‌بودن طلبه به معنای عضویت در گروه و جناح سیاسی نیست، بلکه به معنای آن است که طلبه اقتضائات زمان خود را بشناسد، وظیفه خود را در این زمان بداند و برای ایفای وظیفه وارد میدان عمل شود.

وی چهارمین شاخصه طلبه مؤمن و انقلابی را احساس مسئولیت نسبت به نیازهای انقلاب برشمرد و ابراز کرد: 3 مأموریت اساسی برای طلاب علم‌آموزی، آشنایی مردم با آموزه‌های دینی و اجرای دین در جامعه است، در هر این سه طلاب باید با روحیه انقلابی وارد شوند و تنها از خدا در این مسیر خشیت داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: یک طلبه مؤمن و انقلابی نیازهای علمی، مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را باید بشناسد، باید نسبت به مخاطرات و آسیب‌ها جامعه حساس باشد و با شناخت آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت رفع آن‌ها بکوشد.

وی با بیان اینکه تلاش برای صدور ارزش‌های انقلابی و اسلامی و بیداری ملت‌ها از دیگر وظایف پیش روی طلاب مؤمن و انقلابی است، عنوان کرد: متأسفانه برخی در کسوت روحانیت در عرصه اجتماعی نگاه سکولار دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در هر عرصه‌ای نگاه به ظرفیت‌های داخلی داشتیم، آنجا حوزه پیشرفت ما بوده و هرکجا به‌دنبال نسخه نجات اقتصادی وغیره از دستان بیگانگان بوده‌ایم، حوزه شکست ما بوده و هرکجا از نگاه انقلابی فاصله گرفتیم دچار توقف شده‌ایم.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان