۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کاخ سفید و کنگره به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام دست یافته‌اند
کد خبر: ۲۷۰۷۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ساعت: ۱۰:۱۹ ↗ لینک کوتاه

واشنگتن:

کاخ سفید و کنگره به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام دست یافته‌اند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که کنگره و کاخ سفید به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام رسیده‌اند.

کاخ سفید و کنگره به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام دست یافته‌اند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،هیثر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در پاسخ سوالی درباره اینکه دونالد ترامپ در بیانیه روز جمعه خود دقیقا مشخص نکرد که آیا دوباره عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام خواهد کرد یا خیر گفت: 
کاخ سفید و کنگره به پیشرفت‌های خوبی در زمینه اصلاح برجام دست یافته‌اند

ترامپ هفته گذشته تعلیق تحریمهای ایران را به مدت 120 روز دیگر تمدید کرد. این تمدید به خاطر این بود که زمان کافی برای همکاری بیشتر دولت با اعضای کنگره برای تدوین قانون جدید درباره توافق هسته‌ای وجود داشته باشد تا به این مساله کمک کند که بتواند ایران را به صورت بهتری با توافق سازگار کند و همچنین سختگیری علیه ایران بیشتر شود. این چیزی است که کاخ سفید تصمیم گرفته است.

وی همچنین گفت که تمدید تعلیق تحریمها و تایید پایبندی ایران به توافق 2 مساله جداگانه هستند.

نوئرت اضافه کرد؛ درباره بحثهایی که بین دولت و کنگره صورت گرفته، آنطور که به من گفته شده، آنها به پیشرفتهای خوبی درباره قانون(اصلاح) برجام رسیده‌اند و همچنین زبان مورد نظر آنها به هم نزدیک شده است.

اخیر باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا نیز مدعی شده بود که در این زمینه با نمایندگان اتحادیه اروپا در حال رایزنی هستند و به پیشرفتهایی نیز برای اصلاح برجام دست یافته‌اند.

از حدود 3 ماه پیش دونالد ترامپ با ادعای عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای از کنگره آمریکا خواست قانون جدیدی تدوین کنند تا اجرای برجام را برای ایران سختتر و بعضی بندهای جدید به آن اضافه کنند و یا آنها تغییر دهند.

این درحالیست که آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 9 بار پایبندی دقیق ایران به برجام را تایید کرده است. همچنین کشورهای اروپایی نیز گفته‌اند که برجام باید به همین شکلی که الان وجود دارد اجرا شود و با هرگونه تغییری در آن مخالف هستند.

مقامات ایرانی نیز بارها تاکید کرده‌اند که هیچ گونه تغییر و یا مذاکره مجدد را بر سر برجام نخواهند پذیرفت.



انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان