۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نباید اثرگذاری فرهنگی کانون معلولان توانا در سایه اقتصاد و مدیریت پنهان بماند
کد خبر: ۲۷۰۷۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

نباید اثرگذاری فرهنگی کانون معلولان توانا در سایه اقتصاد و مدیریت پنهان بماند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار با مسئولان شرکت فیروز گفت: نباید اجازه دهید توانمندیتان در عرصه مدیریت و اقتصاد، شما را از توانمندی معنوی و فرهنگی و اثرگذاری دور کند.

نباید اثرگذاری فرهنگی کانون معلولان توانا در سایه اقتصاد و مدیریت پنهان بماند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در دیدار با مسئولان شرکت فیروز قزوین اظهار کرد: در تعریف انسان کمترین سهم مربوط به دست و پا و جسم او و بالاترین سهم فطرت، فکر و اندیشه وی تعلق دارد، انسانی‌که با وجود همه توانایی‌ها و امکاناتی که در اختیار دارد انگیزه‌ای برای کار و فعالیت ندارد، یک انسان ناتوان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: خداوند در انسان‌های معلول همه انگیزه‌های رشد، توانمندی و کمال را قرار داده است؛ اما در انسان‌های دیگر دستیابی به این شرایط به هنرهای خود فرد بستگی دارد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شما در دو عرصه مدیریت و اقتصاد، برجسته و الگوی مناسبی هستید و عرصه سوم برجستگی شما، فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولان و توانمندان جامعه است.

وی ابراز کرد: نباید اجازه دهید توانمندیتان در عرصه مدیریت و اقتصاد، شما را از توانمندی معنوی، فرهنگی و اثرگذاری دور کند، زیرا نگاه شما به وجود ارزشمند انسان و حمایت از توانمندی معلولان و روحیه بخشی به آن‌ها بسیار کار ارزشمند و مهم فرهنگی بود.

عابدینی با تاکید بر این‌که نباید اثرگذاری فرهنگی کانون معلولان توانا در سایه اقتصاد و مدیریت پنهان شود، ابراز کرد: نعمتی که خدای متعال به شما در حوزه‌های مختلف کاری برای معلولان داده نیازمند شکرگذاری است و شکر نعمت برای شما این است که اهتمام بیشتری برای معرفی انسان قرآنی و دینی به جهان داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: انسان قرآنی با تعریفی که در شرق و غرب عالم از انسان می‌شود بسیار متفاوت است؛ انسانی‌که امروز دانشگاه‌ها معرفی می‌کند حیوان تکامل یافته است، امروز کانون معلولان توانا با اقدامات شایسته در حال معرفی انسان قرآنی است؛ اما بهتر است در ادبیات شما سازمان‌های بین المللی نیز با انسان الهی، قرآنی و نهج‌البلاغه‌ای آشنا شوند.

امام جمعه قزوین با اشاره به این‌که باید از توانمندی‌های معلولان توانا بهره و الگو بگیریم، تاکید کرد: به برکت وجود شما عزیزان در کانون معلولان توانا، معلولان استان قزوین به توانمندان حقیقی تبدیل شدند و باید در استان برای رفع آسیب‌های حوزه صنعت و کار از شما کمک بگیرند.

وی با بیان این‌که قرآن حدود 180 بار واژه‌های تقوا را بیان کرده و 80 بار دستور به تقوا داده است، اذعان کرد: انسان‌ها دارای 2 واقعیت عقلانی و ارادی هستند، عقل می‌اندیشد و اراده عمل می‌کند. باید اراده به پای عقل حرکت کند تا یک انسان توانمند باشد، همه مشکلات امروز جامعه ما مربوط بی‌توجهی به این دو موضوع است.

عابدینی عنوان کرد: خداوند به اهل تقوا قدرت تشخیص عنایت می‌کند که ما باید فرقان را در همه حوزه‌ها داشته باشیم و همه انسان‌های معلول و غیرمعلول مشمول این سخنان می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: به طور معمول اراده در افراد معلول خود را بیشتر نشان داده است و خوشبختانه در استان قزوین این موضوع به خوبی رشد یافته و معلولان ما توانسته‌اند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشند.

در ابتدای این دیدار سید محمد موسوی، مسئول کانون معلولان توانای قزوین اظهار کرد: انسانی‌که محدودیت تن دارد، سازنده‌تر عمل می‌کند، ما در علوم هسته‌ای، پزشکی و برخی صنایع در جهان حرف برای گفتن داریم؛ اما متاسفانه در علوم اجتماعی و انسانی شرایط مناسبی نداریم.

وی افزود: معلولین در امور اجتماعی با وجود محدودیت‌هایی که دارند توانسته‌اند در این عرصه فعال‌تر عمل کنند و حوزه علوم اجتماعی و علوم انسانی را رونق ببخشند.

مسئول کانون معلولان توانای قزوین در پایان اذعان کرد: همه افتخار ما این است که در فستیوال آلمان و دیگر کشورها گفتیم افتخار می‌کنیم که تربیت ما از دین اسلام و ائمه الهی است و ما وظیفه مدار، برکت محور و سرمایه‌دار را خدای متعال می‌دانیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان