۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سارو قهرمانی کیست؟/ از حمل اسلحه تا عضویت در گروهک تروریستی +عکس
کد خبر: ۲۷۰۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۹:۴۳ ↗ لینک کوتاه

پشت پرده جنجال متوهمان توئیتر؛

سارو قهرمانی کیست؟/ از حمل اسلحه تا عضویت در گروهک تروریستی +عکس

به‌تازگی خبر کشته‌شدن فردی به‌نام سارو قهرمانی منتشر شده و عده‌ای مدعی‌اند که وی در جریان اعتراضات اخیر کشته شده؛ اما به‌راستی او کیست و واقعیتش چیست؟

سارو قهرمانی کیست؟/ از حمل اسلحه تا عضویت در گروهک تروریستی +عکس
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، پس از پایان یافتن اغتشاشات اخیر در هفته‌های گذشته، نحوه کشته‌شدن‌ و هویت فردی در سنندج در اثنای این اغتشاشات به مسئله برخی رسانه‌های بیگانه تبدیل شد و درباره آن حواشی به‌وجود آوردند.

رسانه‌های بیگانه در این زمینه مدعی شدند که "سارو قهرمانی" شهروندی است که در حین اغتشاشات شهر سنندج بازداشت و پس از چند روز، جنازه وی که در آن آثار ضرب‌وشتم وجود داشته، به خانواده‌اش تحویل داده شده است. این رسانه‌ها همچنین ادعا کردند که "سارو قهرمانی" پیشتر به‌دلیل "هواداری از احزاب کُرد" بازداشت شده بود.

همزمان با تلاش رسانه‌های خارجی برای جعل هویت و نحوه کشته‌شدن این فرد، برخی در داخل کشور نیز که سابقه محکومیت امنیتی و هواداری از فتنه 88 را دارند، به حمایت از  "سارو قهرمانی" پرداخته تا جایی که او را "شهید" و در تعبیر دیگر او را "کارگر ساده رستوران"، "پیک موتوری" و "آرام و محجوب" نامیدند.

مهدی محمودیان فعال اصلاح‌طلب و از محکومان امنیتی فتنه 88، سارو قهرمانی عضو گروهک کومله را "شهید" خطاب کرد

بهاره رهنما، هنرپیشه می‌گوید سارو قهرمانی آرام و محجوب بوده و مدتی در رستورانش پیک موتوری بوده است

اما سؤال اینجاست که؛ "سارو قهرمانی" کیست؟ آیا او به‌خاطر اغتشاشات اخیر بازداشت و پس از شکنجه‌شدن، کشته شده است؟ آیا او صرفاً یک شهروندی معمولی یا کارگر ساده رستوران یک هنرپیشه بوده، واقعیت ماجرا چیست؟

** سارو قهرمانی کیست؟

سارو قهرمانی متولد 1372  بوده که به‌دلیل ارتباط داشتن با گروهک‌ تروریستی کومله و تلاش برای ترور یک فرد در سال 91 توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت و طی مراحل قضایی به تحمل 5 سال حبس محکوم می‌شود اما به‌دلیل رأفت اسلامی پس از گذراندن 2 سال از زندان آزاد می‌شود. آن‌طور که پدر "سارو" اعلام کرده، وی پس از آزادی دوباره به گروهک کومله پیوسته و اندکی بعد هم توسط همین گروهک به سلاح تجهیز شده است.

از سویی فرماندار سنندج درباره سوابق بزهکاری "قهرمانی" می‌گوید: "وی دارای سوابق متعدد از جمله تهدید و ارعاب شهروندان و حمل سلاح غیرمجاز بوده است".



فیلم: پدر سارو قهرمانی از عضویت پسرش در گروهک تروریستی کومله می‌گوید

به‌گفته این مقام دولتی کشته شدن سارو قهرمانی در ناآرامی‌های اخیر، صحت ندارد، بلکه وی روز 4 دی ماه در یک پارکینگ‌ شهر سنندج اقدام به تهدید مسلحانه یکی از شهروندان می‌کند و دقایقی بعد از محل متواری می‌شود که در این ارتباط فرد تهدیدشده از او نزد پلیس شکایت کرده و نهایتاً سارو قهرمانی وقتی به‌همراه یکی از مرتبطین خود تحت تعقیب مأموران قرار می‌گیرد، بدون توجه به فرمان ایست مأموران سعی به فرار کرده و سپس به‌سمت مأموران تیراندازی می‌کند ولی در جریان درگیری با مأموران، کشته می‌شود که مستندات آن نیز وجود دارد.

پیش از این نیز، در یک مورد مشابه، برخی اکانت‌های مخالف جمهوری اسلامی در فضای مجازی، یک عامل سرویس‌های بیگانه را که همسرش نیز عضو رسمی گروهک تروریستی پژاک بوده در اقدامی عجیب، زندانی امنیتی معرفی کرده توانستند هشتگی درباره وی را به ترند جهانی تبدیل کنند.

به‌تازگی تصاویری به دستمان رسیده که نشان می‌دهد سارو قهرمانی مسلح بوده و با خودروهایی که آرم گروهک تروریستی کومله روی آن حک شده، عکس یادگاری گرفته است.

در ذیل چند تصویر از سارو قهرمانی با حمل سلاح را مشاهده کنید:



انتهای پیام/1404
منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان