۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کارگاه دروغ‌سازی آمدنیوز چگونه از قاچاقچی و تروریست «شهید» ساخت؟ +عکس و فیلم
کد خبر: ۲۷۰۶۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

کارگاه دروغ‌سازی آمدنیوز چگونه از قاچاقچی و تروریست «شهید» ساخت؟ +عکس و فیلم

رسانه‌های معاند و ضدانقلاب و در راس آن‌ها کانال تلگرامی آمد نیوز، طی روزهای اخیر از هر ترفندی برای سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی استفاده کردند.

کارگاه دروغ‌سازی آمدنیوز چگونه از قاچاقچی و تروریست «شهید» ساخت؟ +عکس و فیلم
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین ، اعتراضات اخیر که در برخی از نقاط کشور به اغتشاش کشیده شد با اغتشاشات سال 88 تشابه و البته تفاوت های فراوانی داشت. یکی از این تفاوت‌ها دخالت بسیار زودهنگام و علنی دشمنان ایران در همان ساعات ابتدایی تجمعات بود. در مقابل پروژه کشته‌سازی توسط رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وجه تشابه این 2 حادثه بود.

در روزها و هفته‌های گذشته شبکه‌های معاند و در راس آن‌ها کانال تلگرامی آمدنیوز که پس از مسدودشدن توسط تلگرام با کمک پاول دوروف با نام دیگر تحرکاتش را آغاز کرد، از هر حربه‌ای برای به هم ریختن آرامش جامعه ایران استفاده کرد.

* نوجوانی که خودش شایعه مرگش را تکذیب کرد

یکی از اصلی‌ترین شایعات روزهای ابتدایی، اغتشاشات 96، کشته شدن امیرحسین پاپی نوجوان 13 ساله اهل دورود آن هم توسط نیروهای امنیتی در اعتراضات تهران عنوان شد.

پس از انتشار این شایعات بود که فیلمی از امیرحسین پاپی منتشر شد که خودش در این فیلم صحبت کرد و دروغ ضدانقلاب را این گونه برملا کرد.

* دایه مهربان‌تر از مادر

طی روزهای اخیر هم نام شخص دیگری در شبکه های اجتماعی معاند به عنوان دستگیر شده های اعتراضات اخیر دیده شد؛ سارو قهرمانی.

حتی یکی از بازیگران خانم هم درباره او نوشت: او یاغی و سرکش نبود و چنین سرنوشتی نباید برایش رقم می خورد.

اما سارو قهرمانی کیست؟ آیا او در اعتراضات اخیرکشته شده است؟ شاید پاسخ این سوال را هیچ کس بهتر  از پدرش نمی تواند، بدهد. اظهارات پدر وی را ببینید:

همان گونه که مشاهده شد، پدر سارو قهرمانی تصریح کرد که پسرش از اعضای مسلح گروه کومله بود و به همین اتهام مدت 2 سال زندان را تحمل کرد. سارو قهرمانی بعد از آزادی از زندان مجددا با گروهک کومله ارتباط گرفت. مسلح بودن وی همواره مورد انتقاد پدرش بود. وی در اغتشاشات اخیر حضور یافت و در درگیری با نیروهای انتظامی کشته شد و نه در زندان و زیر شکنجه!

*‌«قاچاقچی دیپلمه‌ای» که دانشجوی شهید جا زده شد!

شایعه دیگری که روزهای اخیر در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پاکرد، شایعه کشته شدن جوان 23 ساله ای به نام سینا قنبری در زندان اوین بود. برخی از پیاده نظام دشمنی در شبکه‌های اجتماعی سعی کردند با اضافه کردن پیشوند نام «دانشجو» به سینا قنبری فشار افکار عمومی را به جمهوری اسلامی بیشتر کنند. در این میان یکی از نمایندگان مجلس و خانم بازیگری که بارها با توئیت‌هایش از متهمان دفاع کرده، در آتش این ماجرا دمیدند.

اما دم خروس ضدانقلاب زمانی بیرون زد که بررسی‌ها نشان داد، سینا قنبری نه تنها دانشجو نبوده بلکه قاچاقچی مواد مخدر بود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته (96/10/24) تصریح کرد: فردی که در دستشویی زندان اوین خودکشی کرده معتاد بوده و دانشجو هم نبود.

محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران نیز سناریوی کشته‌شدن وی را رد کرد.

حتی هفته گذشته خانواده مرحوم سینا قنبری در نامه‌ای به مردم و رهبر معظم انقلاب با محکوم کردن سوء استفاده رسانه‌های معاند، بدلیل فراخوان‌های ضدانقلاب برای اخلال در مراسم تشییع و تدفین این جوان ناکام نوشتند: علی رغم تلاش های پوچ و هرز معاندان، مراسم خاکسپاری عزیز دلمان، خارج از حواشی، با نظم مناسب برگزار شد.

طیبه سیاوشی و محمود صادقی از نمایندگان مجلس که پیگیر بازداشتی‌های اخیر بودند، نیز خبر خودکشی سینا قنبری در زندان اوین را تایید کردند.

* وقتی به خبرنگار مرحوم روزنامه قدس هم رحم نمی‌کنند

 «یک خانم (راضیه اسماعیلیان) با فرزند در شکمش چند روز پیش به دلیل پرتاب گاز اشک آور و تیرهوایی که ماوران میزدن شوک بهش وارد شد خودش به همراه فرزند در شکمش فوت شدند» این شایعه نیز طی روزهای گذشته در کانال ها و رسانه های ضدانقلاب به خصوص منافقین دست به دست شد.

اما واقعیت ماجرا چه بود؟

ترفندی که برخی از این رسانه‌های ضدانقلاب به کار گرفتند، همان ابزار قدیمی فوتوشاپ است. آن ها برای ساخت اعلامیه ساختگی خود تصویری  از مرحوم مریم زنگنه دبیر اجتماعی روزنامه قدس را که هفته گذشته براثر بیماری سرطان درگذشت را به عنوان کشته شدگان این حوادث منتشر کردند غافل از این که رسانه های کشور خبر فوت وی را پیش از این در رسانه‌های خودشان کار کرده بودند.

یکی از مدیران روزنامه قدس در این باره می‌گوید: از خباثت ضدانقلاب همین بس که کارش از کشته سازی گذشته و به اعتبار و آبروی آبرومندان خدشه وارد می کند. تصویری که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است  مربوط به  سرکار خانم مریم زنگنه از خبرنگاران روزنامه قدس است که هفته گذشته پس از دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.

* مصادره قربانیان حادثه حمله به خودروی آتش‌نشانی

یکی از دغدغه‌های ادمین‌های کانال تلگرامی آمدنیوز پر کردن محتوا است. آن‌ها به این منظور هرخبر، مطلب، عکسی که بدستشان می رسد را بدون اندکی اطلاع از درستی یا نادرستی آن منتشر می‌کنند. البته برخی دیگر این موضوع را تکنیک آن‌ها برای مسموم کردن فضا است.

برای نمونه این رسانه معاند، تصویر 2 قربانی حمله اغتشاش گران به ماشین آتش نشانی(که منجر به کشته شدن این پدر و پسر شد) را به عنوان کشته شدگان حوادث اخیر در شهر دورود توسط ماموران قالب می کند.

این حجم از دروغ پراکنی درحالی مطرح می‌شود که پدر غلامرضا و پدربزرگ شهریار هداوند که بااقدام دور از انسانیت اغتشاش‌گران کشته شدند، در گفت‌وگو با تسنیم ضمن محکوم کردن اقدامات ضدانقلاب، اظهار داشت: به رسانه‌های خارج از کشور از اینجا اعلام می‌کنم هر موضوع داخلی که هست به خودمان مربوط است و به هیچ دولت و سازمان خارج از کشور ارتباطی ندارد.

* توسل به فیلم تشییع بزرگان ایل بختیاری

این کانال‌ ضدانقلاب و معاند طی روزهای گذشته هم با انتشار تصویری مدعی شد که 2 نفر(به اسم های امین رمضانی و آرش خدری)در جریان اعتراضات مسجد سلیمان کشته شدند.

این کانال همچنین با انتشار فیلم کوتاهی مدعی شد که تشییع جنازه با شکوهی برای این کشته‌شدگان برگزار شد.

اما در همین رابطه حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجدسلیمان شایعه کشته شدن کسی در اعتراضات هفته‌های اخیر مسجدسلیمان را به شدت تکذیب کرد.

وی اضافه کرد: در این اتفاقات هیچ کسی کشته نشده است فقط خادم مسجد امام حسین(ع) به نام عباس خدری، از سوی فتنه‌گران مورد تعرض قرار گرفت و مجروح شد.

همچنین یک منبع آگاه در خصوص فیلم منتشر شده که ادعا می شود تشییع جنازه کشته‌شدگان این حادثه است، به خبرنگار ما گفت: این فیلم قدیمی است و به هیچ وجه به روزهای اخیر اختصاص ندارد بلکه فیلم مذکور به تشییع یکی از بزرگان ایل بختیاری اختصاص دارد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر دیروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود درباره جان باختن یک فرد معتاد که در کلانتری اراک خودکشی کرده بود، را تایید کرد و گفت: این فرد مواد مخدر هم همراه خودش داشت و هنوز به زندان معرفی نشده بود.

قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی در گفت‎وگو با میزان نیز با اشاره به خودکشی یکی از متهمان در بازداشتگاه کلانتری 12 اراک گفت: این فرد چندین سابقه کیفری و سابقه حمل مواد مخدر و خودزنی را در پرونده خود داشته است.

 وی اضافه کرد: آثار خودزنی بر روی جسد این فرد محرز است؛ از طرفی فیلمی از لحظه خودکشی وی نیز موجود می باشد، بنابراین با توجه به شواهد و قرائن موجود مرگ این فرد بر اثر خودکشی در کلانتری تایید شده است.

اما کانال آمدنیوز در این باره شایعه کرده که وی از معترضان اعتراضات هفته گذشته بوده که توسط نیروهای امنیتی کشته شده است.

حالا سند آمدنیوز از این ماجرا را در ادامه مشاهده کنید:

گذشته از این که آمدنیوز برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی این متن احساسی را بدون سند مستدل، منتشر کرده، نکته قابل تامل تکرار همین پست در روزهای دیگر است تا بلکه سروصدای بیشتری در فضای مجازی به راه بیاندازد.(به زمان انتشار پست ها توجه کنید)

* تکذیب مرگ محسن عادلی در بازداشتگاه

رسانه های معاند از محسن عادلی به عنوان سومین کشته اعتراضات هفته های گذشته کشور نام بردند. این رسانه ها از یک سو مدعی هستند که وی تحت شکنجه فوت شد که اصلا وی جزو بازداشتی‌های این حادثه هم نبود. آن ها همچنین مدعی شدند که مسئولان جمهوری اسلامی گفته‌اند که وی خودکشی کرده است!

این درحالی است که امیر عیسی‌زاده معاون سیاسی فرمانداری دزفول گفت:‌ جوانی به نام محسن عادلی در جریان نا آرامی های دهم دی ماه در کوی مدرس دزفول مصدوم شده و در بیمارستان جان باخت.

وی مرگ محسن عادلی، مصدوم آشوب دهم دی ماه دزفول در بازداشتگاه را تکذیب کرد و گفت: هیچ فردی در حوادث اخیر در بازداشتگاه در دزفول فوت نکرده است.

ارسلان جعفری شهنی سرپرست فرمانداری دزفول هم اعلام کرد: در حوادث اخیر هیچ فردی در شهرستان دزفول در هنگام بازداشت فوت نشده و این خبر را تکذیب کرد.

همچنین سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی دزفول نیز تاکید کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده فردی به نام محسن عادلی در ایام نا آرامی‌های اخیر در دزفول بازداشت نشده است.



انتهای پیام/1404
منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان