۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شهرسازی با ترکان، سانچی با ربیعی؛ وزارتخانه ای که گویا متولی ندارد/ آخوندی کجاست و چه می کند؟
کد خبر: ۲۷۰۶۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

شهرسازی با ترکان، سانچی با ربیعی؛ وزارتخانه ای که گویا متولی ندارد/ آخوندی کجاست و چه می کند؟

اخیرا اکبر ترکان مسئولیت استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده و ربیعی مسئولیت پیگیری حادثه کشتی سانچی را بر عده گرفته اند که این دو امر یکی از مهم ترنی اهداف و ظایف وزارت راه و شهرسازی است.

شهرسازی با ترکان، سانچی با ربیعی؛ وزارتخانه ای که گویا متولی ندارد/ آخوندی کجاست و چه می کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، حادثه برخورد قطار تبریز مشهد، حاثه تصادف اتوبوس سربازان ارتش در محور سیرجان  - نی‌ریز ، از دست دادن جان 42.5 نفر روزانه در جاده ها و حادثه تلخ تصادف دانش آموزان نخبه ریاضی در هرمزگان ، حادثه سقوط هوپیمای پرواز شماره ۵۹۱۶ هواپیمایی سپاهان، حادثه قطار تبریز مشهد تمام اینها بخشی از حوادثی است که در دوره تصدی آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی بوقوع پیوستند.

*دوران پر حادثه وزارت راه و شهرسازی در زمان تصدی آخوندی

بر اساس گفته های کارشناسان حوزه راه و شهرسازی، دوره تصدی آخوندی در وزارت راه و شهرسازی یکی از پر حادثه ترین دوره هایی بوده است در 30 سال گذشته ، می توان به جرات گفت که در حوزه دریایی از 30 سال گذشته تا کنون چنین حادثه ای با این حجم از خسارت در کشور بی سابقه بوده است.

اما خبر تصادف کشتی نفتکش ایرانی در دریای چین که صدمات مالی و جانی سنگینی را برای ایران به ثمر گذاشت هم یکی دیگر از برگ های زرین از کارنامه تصدی وزارتخانه تحت امر آخوندی است که امروز به سبب این امر بسیاری از خانواده های افرادی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند امروز به سوگ نشسته اند.

**وزیر کار بجای وزیر راه و شهرسازی مسئولیت رسیدگی به کشتی حادثه دیده را برعهده گرفت

زمانی که کشتی نفتکش ایرانی در دریای چین بر اثر تصادف دچار حریق شد ، آخوندی به هند سفر کرده بود و به همین دلیل رئیس جمهور موضوع را به ربیعی واگذار کرد تا برای پیگیری حادثه کشتی سانچی به چین عازم شود ؛ انتظار می رفت که آخوندی شخصا این موضوع را پیگیری کند و اما مشاهده کردیم که رئیس جمهور به همین سبب ربیعی وزیر رفاه و کار را مامور رسیدگی و پیگیری حادثه کشتی سانچی کرد و عملا خبری از وزیر راه  در رسانه ها نبوده است.

سوالی که ذهن تمام مردم ایران را در این خصوص درگیر کرده این است که چرا وزیر راه و شهرسازی از حادثه ای که در حوزه تحت امر خود اتفاق افتاده بی خبر بوده و حتی برای پیگیری موضوع یکی از معاونین خود را مامور نکرد تا با سفر به چین به موضوع رسیدگی کند.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم این موضوع تنها به امروز و دیروز اطلاق نمی شود و وزیر راه و شهرسازی در دوره چند ساله تصدی خود از این دست اتفاق ها و بی مسئولیتی ها به کررات انجام داده است. در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه نیز آقای وزیر به استان حادثه دیده تنها یک بار سفر کرد و تنها چند تن از معاونین خود را برای پیگیری امر مامور کرده بود.

 

**واگذاری امور مسکن به اکبر ترکان بجای آخوندی

ماجرای بل بشو وزارت راه و شهرسازی تنها به اینجا ختم نمی شود بلکه در 4 دی ماه سال جاری رئیس جمهور طی حکمی اکبر ترکان را  به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری» منصوب کرد. بر اساس این حکم امر "استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده " به اکبر ترکان واگذار شده است.

 

نکته مهم و قابل توجهی که در این میان وجود دارد این است که "استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده " وظیفه کدامیک از وزارتخانه های تحت امر دولت می باشد؟ اگر نگاهی به سایت وزارت راه و شهرسازی بیاندازیم در بخشی از این سایت وظایف اساسی این وزارت خانه در آن قید شده است؛ راهبری و ساماندهی طرح های بهسازی ، نوسازی و بازسازی محلات قدیمی ، فرسوده و ناکارآمد شهری و سکونتگاههای غیر رسمی با هدف توانمند سازی ساکنین و ارتقا محیط زندگی شهری یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی است.

 

با توجه به مستندات مندرج در سایت وزارت راه و شهرسازی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی دایه دار این امر می باشد و بر همین اساس "استحکام بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده" بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

 

شایان ذکر است بر اساس گفته کارشناسان حوزه راه و شهرسازی، دوره تصدی آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی یکی از پر حادثه ترین دوره هایی بوده است در 30 سال گذشته ، می توان به جرات گفت که در حوزه دریایی از 30 سال گذشته تا کنون چنین حادثه ای با این حجم از خسارت در کشور بی سابقه بوده است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان