۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین واکنش آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به سخنان اخیر "روحانی"; نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد
کد خبر: ۲۷۰۶۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در درس خارج ؛

واکنش آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به سخنان اخیر "روحانی"; نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: از نظر مبانی اعتقادی شیعه نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد و اگر بخواهد نقد شود دیگر امام نیست، اگر بخواهد نقد شود حجّت خدای تبارک‌ و تعالی نیست و لزوم اطاعت مطلقه ندارد.

واکنش آیت‌الله فاضل‌لنکرانی به سخنان اخیر "روحانی"; نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی در درس خارج اصول خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در رابطه با قابل نقدبودن همه انسان‌ها اظهار داشت: ایشان این تعبیر را نسبت به ائمه معصومین(ع) و حتی نسبت به وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) با استناد روایات نیز سرایت داده‌اند.آیت الله جواد فاضل لنکرانی

وی گفت: ممکن است مقصود اصلی ایشان معنای دیگری باشد، اما ظاهر کلام مطلبی کاملاً باطل و ناصحیح است، مسئله عصمت انبیاء که بالاترین درجه‌ آن متعلق به پیامبر اکرم(ص) است و همچنین عصمت ائمه معصومین(ع) با آیات متعدد از قرآن کریم استفاده و اثبات می‌شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید براینکه معصوم(ع) هم از خطا و هم از گناه مبرا است، تصریح کرد: از نظر مبانی اعتقادی شیعه، نقد و انتقاد نسبت به ائمه(ع) معنا ندارد. اگر بخواهد نقد شود دیگر امام نیست، اگر بخواهد نقد شود، حجّت خدای تبارک‌وتعالی نیست و لزوم اطاعت مطلقه ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان