۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «شب ظلمانی شاهنشاهی»
کد خبر: ۲۷۰۶۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۹ ↗ لینک کوتاه

۲۶ دی‌ماه سالروز فرارشاه معدوم؛

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «شب ظلمانی شاهنشاهی»

«شب ظلمانی شاهنشاهی» شامل بیانات رهبر معظم انقلاب درباره حکومت‌های پادشاهی ایران از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شد.

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «شب ظلمانی شاهنشاهی»
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،26 دی‌ماه سالروز فرار محمدرضا پهلوی، شاه معدوم از ایران است،‌ اتفاقی که منجر به سقوط رژیم منحوس پهلوی دوم شد. در حالی که انقلاب اسلامی با گذشت 39 سال، محکم‌تر از گذشته به حرکت خود ادامه می‌دهد، رسانه‌های بیگانه در حرکتی هدفمند،‌ می‌کوشند چهره‌ای موجّه از خاندان فاسد پهلوی و عملکرد آنان ارائه دهند. در چنین روزی به بیانات حضرت امام خمینی(ره) درباره ماهیت رژیم پهلوی استناد می‌کنیم تا چراغ راه و تذکری باشد برای نسل‌های جدید که روزهای حاکمیت ستم شاهی را درک نکرده‌اند:

«...ملت ایران شاه را می‌شناسد که اوست اساس تمام خرابی‌ها و خیانت‌ها و جنایت‌ها، اوست که ابرقدرت‌ها را بر شؤون سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی کشور مسلط نموده و با مهلت دادن به او کشور از دست می‌رود. این طرح‌های خائنانه مملکت را به نیستی تهدید می‌کند، این طرح‌ها از حلقوم طرفداران آمریکاست. ملت غیور ایران بپاخاسته تا کشور را از پرتگاه نیستی نجات دهد و دست غارتگران را کوتاه کند و طرح های خائنانه را بر هم زند». (پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت کشتار وحشیانه رژیم در دانشگاه، 14 آبان 1357، صحیفه نور جلد 3 صفحه 15)

همچنین رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره‌ ماجرای فرار شاه از ایران، چنین می‌فرمایند: «روزی که محمّدرضا از ایران فرار کرد، در واقع رژیم پادشاهی از بین رفته بود. او دید ماندنش دیگر فایده‌ای ندارد [فرار کرد]... نظام پادشاهی در ایران پوک شده بود. به خاطرِ چه؟ به خاطرِحضورمردم. مردم به چه خاطر به میدان آمدند؟ به خاطر دین‌. چون شعار، شعارِ اسلامی بود؛ چون پیشوایان، پیشوایانِ اسلامی و روحانیونِ مورد اعتمادِ مردم بودند. این انقلابِ استثنایی، این گونه پدید آمد و به پیروزی رسید. به تعبیری دیگر، انقلاب ما به برکت حضور مردم شکل گرفت؛ مردمی که حضورشان در صحنه، ناشی از اعتقادات دینی بود». (14 بهمن 1373)

به همین مناسبت اثر ارزشمند «شب ظلمانی شاهنشاهی» برگرفته از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ حکومت‌های پادشاهی ایران معرفی می‌شود. این اثر از پنج فصل تشکیل شده است که هر کدام از آن با بهره‌گیری از بیانات رهبر انقلاب به بخشی از دوران پهلوی و قاجاریه و مفاسد و جنایات آنها می‌پردازد. کتاب از بحث «نظر اسلام درباره‌ سلطنت و تفاوت آن با نظام ولایت در اسلام» از منظر معظّمٌ‌له شروع می‌شود و در ادامه به «مفاسد دوران سلطنت 2500 ساله و به مفاسد مشترک دوران قاجاریه و پهلوی» می‌پردازد. مطالعه‌ این کتاب باعث می‌شود فضای جدیدی در ذهن مخاطب ایجاد ‌شده و زمینه‌ای برای تشویق مخاطب به جهت مطالعه‌ی بیشتر فراهم بیاید.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب با 50 درصد تخفیف ویژه به مدت پنج روز اینجا را کلیک کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان