۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین زندگی "آیت الله موسوی شال"با «فرزند بهشت» روایت می‌شود
کد خبر: ۲۷۰۶۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۵ ساعت: ۱۱:۱۷ ↗ لینک کوتاه

در صدای مرکز قزوین؛

زندگی "آیت الله موسوی شال"با «فرزند بهشت» روایت می‌شود

در صدای مرکز قزوین گوشه ای از زندگی آیت الله سید حسن موسوی شالی با نمایش رادیویی «فرزند بهشت» بازگو می‌شود.

زندگی "آیت الله موسوی شال"با «فرزند بهشت» روایت می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ رادیو قزوین گوشه‌هایی از زندگی آیت الله سید حسن موسوی شالی را در نمایش «فرزند بهشت» بازگو می‌کند.

این نمایش با هدف تبیین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله سید حسن موسوی شالی، اقدامات ایشان در طول حیات با برکتشان و همچنین نقش مبارزاتی ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی در رادیو قزوین تولید و پخش خواهد شد.

نمایش رادیویی «فرزند بهشت» در 3 فصل تولید می‌شود که فصل اول تولد آیت الله سید حسن موسوی شالی تا اقامت در نجف و اتمام تحصیلات ایشان را در بر می‌گیرد؛ فصل دوم بازگشت به ایران تا پیروزی انقلاب اسلامی و فصل سوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تا پایان عمر ایشان را در بر می‌گیرد.

این نمایش رادیویی در خلال بخش‌های خود به نقش آیت الله سید حسن موسوی شالی در امر به معروف و نهی از منکر مردم، اقدامات ایشان در امور عام المنفعه و همچنین مبارزات ایشان با رژیم طاغوت و نقش وی در دفاع مقدس و نمایندگی مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری هم اشاره دارد.

نمایش رادیویی «فرزند بهشت» به تهیه کنندگی و نویسندگی مهدی خدایی در 21 قسمت 30 دقیقه ای در بهمن ماه از رادیو قزوین پخش خواهد شد.

گفتنی است؛ سید حسن موسوی پور معروف به شالی فرزند سید محمّد به سال ۱۲۹۶ ه.ش در خانواده مذهبی و مشهور به فضیلت در شهر شال دیده به جهان گشود.

وی از آغاز نوجوانی به تحصیل علوم اسلامی روی آورد و با تلمذ از محضر علما و مجتهدین عظیم الشانی،در طی ۲۲سال تحصیل در نجف اشرف ،توانست مدارج علمی را به سرعت طی نموده و باتزکیه ی نفس و مجاهده ی فراوان به درجه ی اجتهاد نائل گردد؛تاجایی که آیت الله بهجت فرموده اند:((اگر می‌خواهید به چهره انسان‌های بهشتی بنگرید به آقای شالی نگاه کنید.))

آیت الله شالی در طول حیات با برکتشان زندگی جهادی و مبارزاتی علیه رژیم طاغوت داشتند که با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی در جبهه های حق علیه باطل داشتند؛ ایشان پس از مدتی به عنوان نماینده ولی فقیه در تاکستان منصوب و از سوی مردم هم بعنوان نماینده خبرگان رهبری انتخاب شدند.

آیت الله سید حسن موسوی شالی سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت و تزکیه در سال 1385 در سن 89 سالگی دارفانی را وداع گفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان