۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آقای آخوندی از ثروت و دارایی‌تان با مردم سخن بگویید
کد خبر: ۲۷۰۶۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

استقبال از پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی؛

آقای آخوندی از ثروت و دارایی‌تان با مردم سخن بگویید

وزیر راه و شهرسازی روز گذشته مطلبی نوشته و معتقد است شفافیت اطلاعات، یکی از روش‌های مقابله با فساد است، مطلبی که می‌تواند نقطه شروع خوبی برای شفافیت درباره شخص آخوندی باشد.

آقای آخوندی  از ثروت و دارایی‌تان با مردم سخن بگویید
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی یادداشتی مدعی شده است که از بهترین راه‌های مقابله با فساد و بی عدالتی " شفافیت اطلاعات " است.

وی در این باره نوشته است: " برترین راهِ مبارزه با فساد، اعتراض به فساد و پرهیز از مراقبت و افتادن در دام مفسدانِ با نقاب است. رعایت عدالت، تأمین آزادی، شفافیت اطلاعات و رقابتِ آزاد اقتصادی راهِ چاره است.".

حال برای تحقق شفافیت که قطعاً حق مردم به ویژه اقشار محروم و مستضعف است، از آقای وزیر درخواست می‌کنیم به سؤالاتی که در بین افکار عمومی درباره ایشان شایع شده است، به روشنی پاسخ دهند.

۱- سال‌ها است که می‌گویند جنابعالی از وزیران چند هزار میلیاردی هستید. آیا این شنیده‌ها صحت دارد؟ اگر صحت ندارد مبلغی که به عنوان دارایی خودتان به قوه قضائیه اعلام کرده‌اید چه میزان است؟

۲- بر مبنای بعضی از اخبار و تصاویر منتشرشده، جنابعالی دارای ویلایی در منطقه لواسانات هستید، متراژ این ویلا چقدر است؟

۳- ارزش ریالی این ویلای لواسان چه میزان است؟ آیا در لواسان ساکن هستید یا در تهران هم منزلی برای سکونت دارید؟ منزل شما در تهران در کدام منطقه و دارای چه متراژی است؟ و ارزش ریالی مسکن شما در تهران به چه میزان است؟

۴- فرزندان جنابعالی در کجا مشغول به کار و تحصیل هستند؟

۵- آیا جنابعالی صاحب شرکت یا شرکت‌های تجاری هستید؟ اگر پاسخ مثبت است، لطفاً بفرمایید چند شرکت تجاری دارید؟

۶- آیا هم‌زمان با شغل وزارت، در شرکت‌های خصوصی متعلق به خود نیز مشغول به فعالیت هستید؟

۷- ثروتی که رقمش را به قوه قضائیه اعلام کرده‌اید، از کجا آورده‌اید؟

۸- قبل از ورود به مشاغل دولتی، ثروت شما چه میزانی بوده است؟

۹- با توجه به حضور مستمر شما در اکثر دولت‌ها و مناصب دولتی، در سال‌های پس از انقلاب به کدام شغل غیردولتی مشغول بودید که چنین سرمایه‌ای به دست آورده‌اید؟

۱۰- آیا صحت دارد که شما برای تحصیل در انگلستان بورسیه وزارت نفت شدید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ، چه ارتباط یا رانتی داشتید که وزارت نفت شما را بورسیه کرده است؟

۱۱- آیا شما ارتباطی با انبوه‌سازان دارید؟

۱۲- آیا صحت دارد که خانواده برخی از معاونان و مدیران شما در وزارت راه، ساکن کشورهای خارجی هستند و آن‌ها هرچند وقت یک‌بار برای دیدن خانواده، سفر خارج می‌روند؟

۱۳- اگر دولت احمدی‌نژاد را قبول نداشتید چرا با حکم احمدی‌نژاد، در دولت دهم عضویت در شورای رقابت را پذیرفتید؟ و آیا در تدوین لایحه خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ با وزارت اقتصاد دولت نهم همکاری کردید؟

امید است که جناب آخوندی برای مقابله با فساد و شفافیت اطلاعات، به سؤالات فوق پاسخ روشنی بدهند تا خود ایشان پیشگام در شفافیت اطلاعات باشند.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان