۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد
کد خبر: ۲۷۰۵۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد

رئیس مجلس گفت: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد و تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا بیان داشت با تخریب کل توافق برابری می‌کند.

مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) با اشاره به اینکه تصادف کشتی نفتکش جمهوری اسلامی در هفته گذشته نگرانی‌های فراوانی را در جامعه ایجاد کرد، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طریق دستگاه‌های مختلف پیگیری‌های لازم را در این رابطه انجام داده است و ستاد بحران هم به کمک دولت چین فعال شد.

وی ادامه داد: حادثه‌ای که برای نفتکش جمهوری اسلامی در هفته گذشته رخ داد بسیار تأسف‌برانگیز است و لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هرچه سریعتر موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوادثی که در 20 روز گذشته در کشور اتفاق افتاد از ابعاد مختلف مورد بررسی در رسانه‌ها قرار گرفت، تصریح کرد: در جلسه یکشنبه هفته گذشته، مسئولان ذیربط گزارش‌هایی را پیرامون حوادث به مجلس ارائه کردند.

لاریجانی تأکید کرد: اهمیت موضوع و زوایای پنهان آن به گونه‌ای است که همچنان باید مورد واکاوی بیشتر قرار گیرد. اما فصل مشترک اکثر این تحلیل‌ها اموری چند است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است، گفت: انتظار عمومی آن است که در حل این مشکلات سرعت عمل وجود داشته باشد، از سوی دیگر حل امور پیچیده اقتصادی در کشور مستلزم زمان است.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی در وهله اول ضروری است که دولت و مجلس متناسب با شرایط کشور از تحمیل فشارهای اقتصادی جلوگیری کنند و از سوی دیگر افزایش تولید، محور اصلی بودجه سال آینده قرار گیرد و عمران کشور فرع بر هزینه‌های جاری تلقی نشود.

لاریجانی ادامه داد: از سوی دیگر اگر در حل مسائل اقتصادی هرچه بیشتر از توان مردم استفاده شود و مردم در این امور مشارکت داشته باشند، زمان حل این مسائل کاهش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه تحقق این امر آن است که مسائل به روشنی برای مردم توضیح داده شود و راه‌حل‌های مختلفی با آنان در میان گذاشته شود تا با همفکری و مشارکت مردم گام‌های توسعه و پیشرفت کشور برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان توسعه کشور باید به کمک رسانه‌ها در حرکت‌های توسعه‌ای کشور تفاهم و مشارکت لازم با مردم را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: توسعه با بخشنامه و دستورات اداری سامان نمی‌یابد بلکه باید با تفاهم با نخبگان و توده مردم اقدامات اصلاحی_ اقتصادی صورت گیرد و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این امر نقش مهمی برعهده دارند.

لاریجانی با بیان اینکه تلاش‌های کمیسیون تلفیق بودجه برای تنظیم بهتر بودجه سال آینده درخور تحسین است، اظهار کرد: از جمله آنکه می‌توان به گام‌هایی که در جهت رفع تبعیض در حقوق‌ها و پاداش پایان خدمت برداشتند اشاره کرد که اقدام بسیار ارزشمندی بود و پیام بودجه سال آینده حرکت در جهت تولید، صادرات و عمران کشور و رفع تبعیض باید باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حل برخی از مشکلات کشور چون مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری نیازمند سرعت عمل بیشتری است، اظهار کرد: زمان زیادی در کشور صرف هماهنگ‌سازی در این زمینه شد و همین زمان باعث نگرانی سپرده‌گذاران شد، هرچند که امروز در مراحل نهایی حل مشکلات قرار داریم، اما بانک مرکزی هم باید با سرعت عمل بیشتری پیگیر حل موضوعات باشد.

 وی با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ درباره برجام گفت: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته ای را نمی پذیرد و تغییرات مد نظر آنها با تخریب کل توافق برابری می کند، اگر چنین افکاری در سر دارند تا چند ماه دیگر لازم نیست صبر کنند، بدانند سر آنها به سنگ خواهد خورد. 



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان