۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۸۰۰ نفر در طرح "خادمیاری رضوی" ثبت‌نام کردند
کد خبر: ۲۷۰۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۱ ساعت: ۱۴:۲ ↗ لینک کوتاه

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین:

بیش از ۸۰۰ نفر در طرح "خادمیاری رضوی" ثبت‌نام کردند

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح خادمیاران رضوی در استان، تاکنون ۷۲۰ نفر حضوری و ۱۳۰ نفر به صورت اینترنتی در سایت آستان قدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از ۸۰۰ نفر در طرح "خادمیاری رضوی" ثبت‌نام کردند
علی نبیئی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: خدمت به زائران بارگاه منور رضوی، آرزوی قلبی بسیاری از مسلمانان می‌باشد؛ اما به دلیل محدودیت پذیرش این توفیق تنها نصیب عده معدودی شده است.

وی افزود: آستان قدس رضوی در دوره جدید مدیریتی تلاش دارد؛ با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم و در قالب طرح بزرگ خادمیاران رضوی، توانمندی‌های همه ارادتمندان در سراسر کشور را برای خدمت به اقشار مختلف مردم سازماندهی کند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس رویکرد جدید آستان قدس رضوی، عموم علاقه‌مندان واجد شرایط می‌توانند خادمیار حرم مطهر رضوی باشند.

وی ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در طرح خادمیار حرم مطهر رضوی، در ابتدا باید فرم تقاضای خود را ارسال کرده و شرایط اولیه را کسب کنند؛ سپس با گذراندن دوره اولیه خدمت به مستمندان و محرومان و یا همکاری تخصصی، از توفیق خدمت به زائران بارگاه منور رضوی نیز بهره‌مند شوند.

فعالیت 13 کانون خادمیاری در مساجد استان قزوین

وی با اشاره به محورهای خدمت خادمیاران رضوی بیان کرد: خادمیاران رضوی می‌توانند به عنوان خادمیاران زیارت در قالب خدمت به زیارت اولی‌ها و زائران محروم، خادمیاران وقف و نذر، خادمیاران فرهنگی و آموزشی، خادمیاران اطعام و حمایت مالی از محرومین، خادمیاران ستادی، خادمیاران بهداشت و درمان، خادمیاران کارآفرینی و اشتغال و خادمیاران اردوهای جهادی و فنی مهندسی فعالیت کنند.

نبیئی تصریح کرد: خادمیاران رضوی همچنین می‌توانند به صورت تخصصی در قالب خادمیاران خانواده و ازدواج، خادمیاران شعرا و مداحان، خادمیاران علمی و خادمیاران تبلیغی با موسسات آستان قدس همکاری داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: از خردادماه سال ۱۳۹۶ ثبت‌نام به صورت حضوری در نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین آغاز شد و تا به امروز ۷۲۰ نفر به صورت حضوری و ۱۳۰ نفر بصورت اینترنتی در سایت آستان قدس رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی استان قزوین افزود: تاکنون 490 خادمیار رضوی مرحله اول آموزش را گذرانده و ۵۰ خادمیار دیگر نیز با توجه به اتمام مراحل آموزش، تاییده گزینش و اتمام ۶ ماه فعالیت و حضور در دفتر نمایندگی به مشهد مقدس معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون خادمیاران رضوی در استان گفت: تابه امروز 3 کانون خادمیار تخصصی، کانون بهداشت و درمان، کانون حقوق‌دانان و کانون حوزه علمیه خواهران و 13 کانون خادمیاری در مساجد استان قزوین تاسیس شده و همچنین ۵ دفترنمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان‌های قزوین آغاز به فعالیت کرده‌اند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان