۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خارج شدن ترامپ از برجام تبعات جدی به دنبال خواهد داشت/آمریکا مانع از همکاری‌ بانک‌های اروپایی با ایران شد
کد خبر: ۲۷۰۴۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت: ۲۱:۸ ↗ لینک کوتاه

جک استراو :

خارج شدن ترامپ از برجام تبعات جدی به دنبال خواهد داشت/آمریکا مانع از همکاری‌ بانک‌های اروپایی با ایران شد

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: اگر ترامپ تصمیم بگیرد که معافیت‌های تحریمی ایران را در پایان این هفته تمدید نکند، تبعات آن جدی‌تر خواهد شد.

خارج شدن ترامپ از برجام تبعات جدی به دنبال خواهد داشت/آمریکا مانع از همکاری‌ بانک‌های اروپایی با ایران شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلیس اظهار کرد: ایران با عمل به تعهدات برجامی خود، بدون تردید کار درستی را انجام داده است.

وزیر خارجه اسبق انگلیس افزود: سایر امضاکنندگان برجام از جمله انگلیس تلاش کرده‌اند به تعهدات خود درباره برجام عمل کنند.

خارج شدن ترامپ از برجام تبعات جدی به دنبال خواهد داشت/ انگلیس تلاش کرد به تعهدات برجامی خود عمل کند

وی بیان کرد: با وجود اینکه می‌دانم برجام برای مردم ایران کمی ناامیدکننده شده است، اما اجرای این توافق هنوز به نفع ایران است.


جک استراو با بیان اینکه برجام مزایایی با خود به همراه آورده و باعث  بهبود تجارت با ایران شده است، تصریح کرد: البته این مزایا به اندازه‌ای نیست که انتظار داشتیم و آمریکا مانع از همکاری‌ بانک‌های اروپایی با سایر بانک‌های بین المللی و ایران شد.

 وزیر خارجه اسبق انگلیس تصریح کرد: اگر ترامپ تصمیم بگیرد که معافیت‌های تحریمی ایران را در پایان این هفته تمدید نکند، تبعات آن جدی‌تر خواهد شد.

وی افزود: همان طور که در کنفرانس امنیت ملی ایران گفتم تداوم حمایت از برجام همچنان بسیار حائز اهمیت است بنابراین فرانسه، انگلیس و آلمان باید به این فکر کنند که در صورت نقض برجام از سوی آمریکا چه واکنشی را باید نشان دهند.

استراو گفت: برخی معتقدند در صورت کارشکنی آمریکا، برجام به پایان راه خود خواهد رسید اما من امیدوارم این امکان وجود داشته باشد که بتواند ادامه اجرای برجام را برای منفعت رسانی به مردم ایران تضمین کند.

 وزیر خارجه اسبق انگلیس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اروپا برای حفظ برجام و جلوگیری از نقض آن جدی است، اظهار کرد: نه تنها انگلیس بلکه اتحادیه اروپا در این زمینه جدی است اما مشکل اصلی این است که آیا کشورهای عضو اتحادیه اروپا این قدرت را دارند که با فشارهای آمریکا به دلیل تسلطش به نظام بانکداری بین الملل مقابله کنند یا خیر!

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان