۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شد
کد خبر: ۲۷۰۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر جهادکشاورزی بوئین زهرا:

۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۷۲ همتار سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شده است.

۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز شد
فریدون نقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تاکنون 7 هزار و 550 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: طی سال‌های 95 و96 بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار بلاعوض به بهره برداران در قالب اجرای سامانه آبیاری تحت فشارپرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا ابراز کرد: در راستاي مصوبات سفر هيات دولت به استان در سال 95، سهمیه شهرستان جهت اجرای سامانه نوین آبیاری 5 هزار هکتار تعیین شده که هم اکنون برای 7هزار و 903 هکتار از اراضی کشاورزی تشکیل پرونده شده است.

نقی زاده اضافه کرد: همچنین 3هزار و 400 هکتار در حال مطالعه و یک هزار و 808 هکتار مطالعه شده و 3هزار و 100 هکتار نیز در حال اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به بحران کم آبی باید با ترویج و حمایت از کشاورزان و باغداران در جهت توسعه سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی در راستای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ،افزایش راندمان آبیاری و بهبود مدیریت آبیاری حرکت کرد.

به گفته این مسئول؛ هم اکنون حدود 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شرایط و بستر لازم برای اجرای سامانه نوین آبیاری را دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان