۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین حضور ۱۱ اثر از فیلمسازان قزوینی در جشنواره/ اکران آثار "عمار" در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها ادامه دارد
کد خبر: ۲۷۰۴۸۰ نویسنده: علیرضا ملکی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۲:۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر جشنواره "عمار" در استان قزوین:

حضور ۱۱ اثر از فیلمسازان قزوینی در جشنواره/ اکران آثار "عمار" در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها ادامه دارد

دبیر جشنواره "عمار" در استان قزوین گفت: اکران فیلم‌های جشنواره عمار به صورت اکران عمومی و اقتصادی است؛ در برخی فیلم‌ها برای حمایت از کارگردان‌ها‌، جهت تولید آثار بهتر در آینده به صورت خودجوش توسط حاضران و تماشاگران کمک می‌شود.

حضور ۱۱ اثر از فیلمسازان قزوینی در جشنواره/ اکران آثار "عمار" در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها ادامه دارد
علیرضا ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به حضور 11 اثر از فیلمسازان استان قزوین در جشنواره مردمی عمار اظهار کرد: این آثار توسط آقایان ذوالقدر با 4 اثر، علیرضا طاعتی، امامقلی، کریمی، کاظم خانی و ابوالحسنی راد به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند.

وی افزود: به منظور ارتقای آثار هنرمندان قزوینی درنظر داریم که در صورت استقبال مخاطبان کارگاه‌های آموزشی در قزوین برگزار کنیم.

دبیر جشنواره عمار در قزوین خاطرنشان کرد: هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در قالب موضوعات مختلفی همچون "مدافعان حرم"، "جنگ جنگ تا پیروزی"، "جنگ نرم"، "نقد درون گفتمانی"، "بیداری اسلامی"، "مرگ برآمریکا"، "جشنواره عمار" و "ملت قهرمان" برگزار شد.

وی تصریح کرد: افتتاحیه هشتمین جشنواره عمار در قزوین هفتم دی ماه بود؛ که امسال نیز اکران فیلم‌های جشنواره عمار را در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

ملکی عنوان کرد: با دقت در آثار ارسالی، متوجه حضور جوانان انقلابی علاقمند و دغدغه‌مند نسبت به مسائل روز جامعه در جشنواره مردمی عمار هستیم؛ به نظر من باید به جوانان اعتماد کنیم و از توانمندی آنها در همه عرصه‌ها بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره عمار یک جشنواره خودجوش و مردمی است و تلاش شد تا با تکیه بر ظرفیت‌های مردمی، با نهاد و ارگان خاصی برای برگزاری جشنواره ارتباط نداشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: اکران‌ فیلم‌های جشنواره عمار از دی ماه شروع شده است، البته اکران این فیلم‌ها منحصر به زمان خاصی در طول سال نیست؛ به طور مثال در ایام ماه محرم و رمضان در برخی مساجد و مدارس پخش می‌شود.

وی بیان کرد: اکران فیلم‌های جشنواره عمار به صورت اکران عمومی و اقتصادی است؛ در برخی فیلم‌ها برای حمایت از کارگردان‌ها‌، جهت تولید آثار بهتر در آینده به صورت خودجوش توسط حاضران و تماشاگران کمک می‌شود.

دبیر جشنواره عمار در قزوین با تاکید بر اهمیت حمایت‌های مالی برای ساخت فیلم‌های بهتر عنوان کرد: افراد علاقمند به ساخت فیلم، باید در گام نخست مراحل اولیه ساخت فیلم را آموزش ببینند؛ از سوی دیگر اکثر نهادها با مشاهده فیلمنامه‌ قوی و جوانان مستعد و توانمند از آنها برای تولید فیلم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره عمار جای خود را پیدا کرده و هر سال از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است؛ به طوریکه هرسال در قیاس با سال قبل خود، شاهد فیلم‌های با کیفیت‌تر و دارای محتوای بالا هستیم؛ ضمن اینکه در روشنگری جامعه نیز نقش موثری دارند.

ملکی با بیان اینکه جشنواره عمار به سینمای ایران و انقلاب کمک کرد، بیان کرد: باید نهادها با پرهیز از سنگ‌اندازی در مسیر فعالیت هنرمندان، اجازه دهند تا افراد دغدغه‌مند در جشنواره عمار، راحت‌تر و با آزادی عمل بیشتری از مسئولان نقد کنند؛ چراکه در غیر این صورت دستگاه تبلیغاتی غرب در راستای تحقق اهداف شوم خود، آنطور که می‌خواهد از مسئولان ما نقد کرده و از شرایط به نفع خود سوءاستفاده می‌کند.

وی در پایان گفت: جشنواره عمار مربوط به قشر خاصی نیست، بلکه مربوط به کل ایران و برای کمک به نظام و انقلاب و دولت است، اگر مسئولان مربوطه همکاری کنند با توجه به نقد و گفتمانی که وجود دارد، می‌تواند پیرامون موضوعاتی چون موضوعات اخیر بسیار کمک کننده باشد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان