۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آقای جهانگیری! این «بدترین حرف» را روحانی گفت
کد خبر: ۲۷۰۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

معاون اول رئیس‌جمهور: بدترین حرف این است که عربستان در ایران آشوب ایجاد کرده است

آقای جهانگیری! این «بدترین حرف» را روحانی گفت

اظهارات جهانگیـری درحالی است که تاکنون درباره نقش عربستان در ناآرامی‌های اخیر صرفا به این نکته اشاره شده که آل‌سعود منابع مالی تروریست‌هایی مانند منافقین را تامین کرده‌ است که این موضوع نیز پیش از این در نشست‌هایی مانند همایش منافقین در پاریس آشکار شده بود. حتی مقامات سعودی نیز صراحتا اعلام کردند برای فشار به ایران با منافقین همکاری خواهند کرد.

 آقای جهانگیری! این «بدترین حرف» را روحانی گفت
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از اینکه گفته شود عربستان سعودی در جریان ناآرامی‌های اخیر در ایران دست داشته است، انتقاد کرد.

 اسحاق جهانگیری صبح دیروز (سه‌شنبه) در نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی درباره حوادث اخیر با بیان اینکه باید نسبت به خواسته‌ها و مطالبات ملی خود را ملتزم به اقدامات عملی بدانیم، افزود: دفاع از دموکراسی و حقوق شهروندی موجی از نشاط در جامعه به وجود می‌آورد.

جهانگیری که اخیرا هم در جریان زلزله سرپل ذهاب و هم در جریان اعتراضات مردم نسبت به نابسامانی وضعیت معیشتی اظهارات جنجالی و انتقادبرانگیزی مطرح کرده بود، در ادامه اظهاراتش از اینکه گفته شود عربستان در ایجاد ناآرامی و آشوب در ایران دست داشته، انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه طبیعی است که در چنین اعتراضاتی دشمنان سوءاستفاده کنند، خاطرنشان کرد: بدترین حرف این است که گفته شود عربستان در ایران آشوب ایجاد کرده است. آنها کوچک‌تر از آنند که بتوانند در بخشی از ایران دخالت کنند. نباید آنها را بزرگ کنیم. ملت ایران ملتی تمدن‌ساز است و ایران امروز یکه‌تاز منطقه است.

به گزارش«وطن امروز»، اظهارات جهانگیـری درحالی است که تاکنون درباره نقش عربستان در ناآرامی‌های اخیر صرفا به این نکته اشاره شده که آل‌سعود منابع مالی تروریست‌هایی مانند منافقین را تامین کرده‌ است
که این موضوع نیز پیش از این در نشست‌هایی مانند همایش منافقین در پاریس آشکار شده بود. حتی مقامات سعودی نیز صراحتا اعلام کردند برای فشار به ایران با منافقین همکاری خواهند کرد.

اما نکته مهم‌تر این است که در جریان ناآرامی‌های اخیر، نخستین بار این حسن روحانی بود که نقش عربستان سعودی در این حوادث را مطرح کرد. حسن روحانی دوشنبه 11 دی در بحبوحه ناآرامی‌ها در بخش‌هایی از کشور، در جلسه هیات دولت گفت:«... آنها (دشمنان) دنبال انتقام از ایران بودند... وحدت ما تیری بود بر چشم آنها، پیشرفت ما برای آنها غیرقابل تحمل بود، موفقیت ما در دنیای سیاست و در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آنها غیرقابل تحمل بود. موفقیت ما در منطقه برای آنها غیرقابل تحمل بود. شما می‌خواهید آنها انتقام نگیرند؟ شما می‌خواهید یک عده افراد را تحریک نکنند؟ ما باید خودمان را برای این داستان آماده می‌کردیم. آنها به زبان و صراحت گفتند ما این مشکل را به تهران می‌کشانیم و به زبان تصریح کردند، نه اینکه تحلیل ما باشد.»

بخش آخر این اظهارات روحانی به صورت تلویحی به اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی درباره کشاندن جنگ به درون ایران اشاره داشت. بن‌سلمان اردیبهشت‌ماه امسال در اظهاراتی ضدایرانی اظهار داشت: هدف اصلی ایران سیطره بر قبله مسلمانان است ولی ما سعودی‌ها منتظر نمی‌مانیم تا عربستان به میدان جنگ تبدیل شود بلکه جنگ را به خاک ایران خواهیم کشاند. بر اساس این گزارش، اظهارات جهانگیری در انتقاد از طرح موضوع نقش عربستان در ناآرامی‌های اخیر، در وهله اول اذهان را به سمت اظهارات هفته گذشته حسن روحانی می‌برد. اما اینکه آیا مخاطب وی از این اظهارنظر حسن روحانی بوده یا نه، مشخص نیست.



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان