۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تغذیه و رسانه‌ از عوامل موثر در رشد تمایلات جنسی است/ نیمی ازمعضلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود
کد خبر: ۲۷۰۴۳۵ نویسنده: حجت الاسلام عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

کارشناس امور خانواده:

تغذیه و رسانه‌ از عوامل موثر در رشد تمایلات جنسی است/ نیمی ازمعضلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود

کارشناس امور خانواده با اشاره به نقش تغذیه و رسانه در رشد تمایلات جنسی بیان کرد: همانطور که در روایات و احادیث آمده ازدواج نیمی از ایمان است؛ از این رو می‌توان گفت نیمی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود.

تغذیه و رسانه‌ از عوامل موثر در رشد تمایلات جنسی است/  نیمی ازمعضلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود
حجت الاسلام عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درخصوص تربیت جنسی کودکان اظهار کرد: از نظر روانشناسی اسلامی و با توجه به آیات و روایات، شهوت جنسی انسان‌ها در سن زیر هفت سالگی ایجاد می‌شود و به مرور رشد کرده و به شکل رفتارها و نیازهای جنسی در قالب بلوغ جنسی خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به عوامل موثر در رشد تمایلات جنسی در فرد افزود: تغذیه، رسانه‌ها و علم و آگاهی از عوامل موثر در رشد نیازهای جنسی است.

کارشناس امور خانواده خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که نوع تغذیه در کاهش یا افزایش میل جنسی افراد نقش به سزایی دارد و این یک امر قطعی و ثابت شده‌ است.

وی تصریح کرد: در گذشته پسران در سن 15 سالگی به سن بلوغ رسیده و در 18 یا 19 سالگی ازدواج می‌کردند به عبارتی فاصله بین سن بلوغ و ازدواج آنها حدود 3 الی 4 سال بود؛ اما امروزه با وجود اینکه سن بلوغ پسران نسبت به گذشته به 10 سال سن کاهش یافته؛ اما ازدواجشان بنا به دلایلی افزایش یافته و به حدود 30 سالگی رسیده است.

نوع تغذیه در کاهش یا افزایش میل جنسی افراد موثر است
عباسی اضافه کرد: در حال حاضر فاصله بین سن بلوغ و ازدواج افراد افزایش یافته است و جوانان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.

وی در ادامه بیان کرد: همانطور که در روایات و احادیث آمده است ازدواج نیمی از ایمان است و ایمان یعنی همان انسانیت و فرهنگ انسان؛ نیمی از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی با ازدواج حل می‌شود؛ البته نمی‌توان مشکلات و مسائل بعد از ازدواج همچون اعتیاد و طلاق را نیز انکار کرد.

کارشناس امور خانواده عنوان کرد: هرچقدر بتوان فاصله بین سن بلوغ و ازدواج را کاهش داد قطعا نتایج خوبی نیز در زمینه تربیت جنسی حاصل می‌شود برای این منظور باید سن بلوغ کودکان را با مدیریت تغذیه مناسب و رسانه بالا برد و سن ازدواج جوانان را نیز با بلوغ مدیریتی و شخصیتی فرزندان، حمایت والدین از فرزندان، حمایت‌های دولتی جهت تسهیل در ازدواج جوانان و جانمایی درست تحصیلات و مدارک کاهش داد.

عباسی خاطرنشان کرد: امروزه یک پسر 19 ساله قادر به اداره و تامین مخارج زندگی نیست؛ چون والدین او همواره هر نوع وسایل و امکانات مورد نیاز فرزندنشان را برایش مهیا کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در گذشته پسران از سنین پایین مشغول کار و فعالیت بوده و چگونگی تعامل با دیگران، شرایط بازار کار و مدیریت اقتصادی را می‌آموختند؛ لذا در 20 سالگی نیز ازدواج می‌کردند؛ بنابراین امروز لازم است تا فرزندان خود را به لحاظ شخصیتی، عقلانی و اقتصادی رشد دهیم.

کارشناس امور خانواده در پایان تاکید کرد: با مدیریت غذا و رسانه برای بالا بردن سن بلوغ و بسترسازی مناسب برای ازدواج به موقع جوانان، می‌توان فاصله بین سن بلوغ تا ازدواج را کم و به این ترتیب نیازهای جنسی جوانان را مدیریت کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان