۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اجرای حکم نباید به تعطیلی واحد تولیدی منجر شود
کد خبر: ۲۷۰۲۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

اجرای حکم نباید به تعطیلی واحد تولیدی منجر شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در صورت منتهی شدن پرونده مربوط به مراکز تولیدی و قطعی شدن آن ترتیبی اتخاذ شود که اجرای حکم به هیچ نحو به تعطیلی واحد تولیدی منجر نشود.

اجرای حکم نباید به تعطیلی واحد تولیدی منجر شود
حجت الاسلام نورالله قدرتی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در تحقق اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی معظم له و با توجه به دستورالعمل پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه، در رابطه با رسیدگی به دعاوی کیفری و مدنی مرتبط با واحدهای تولیدی و توقیف دستگاه‌های مولد کارخانه‌ها و مواد اولیه و ارجاع پرونده‌ها به شعب تخصصی طبق دستورالعمل اقدام شود.

وی افزود: به محض تشکیل پرونده در خصوص مراکز تولیدی و صنعتی به ویژه صنایع بزرگ مراتب به حوزه ریاست و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شود و قبل از ارجاع پرونده‌های مذکور فوق به محاکم در راستای حل و فصل از طریق سازش و یا احاله امر به داوری تلاش لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: در ارجاع و رسیدگی به پرونده‌های مرتبط به امور صنعت، سرمایه گذاری و بانک‌ها به شعب تخصصی، دقت و نظارت لازم انجام شود و در هردوره سه ماهه گزارش کمی و کیفی از وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مذکور به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان ارسال شود.

قدرتی اذعان کرد: به منظور جلوگیری از اختلال در روند فعالیت‌های اقتصادی بر فرآیند تحقیقات مقدماتی پرونده‌های اقتصادی به جهت پیشگیری از صدور و اجرای نامتناسب قرارهای تامینی از جمله قرارهای ممنوع الخروجی کارآفرینان و سرمایه گذاران و توقیف مکان و ابزار تولید و مواد اولیه و جلوگیری از فعالیت بخش‌های خدماتی یا تولیدی از طریق رؤسا و دادستان‌ها پیگیری و نظارت ویژه بعمل آید.

رئیس کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در صورت منتهی شدن پرونده مربوط به مراکز تولیدی و قطعی شدن آن ترتیبی اتخاذ شود که اجرای حکم به هیچ نحو به تعطیلی واحد تولیدی منجر نشود و چنانچه در موارد خاص اجرای حکم جز با این تعطیلی واحد ممکن نباشد قبل از هرگونه اقدام مراتب به حوزه ریاست ودبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان