۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اعترافات خواندنی یکی از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات قزوین
کد خبر: ۲۷۰۲۷۶ نویسنده: عامل دستگیر شده در اغتشاشات تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۶ ساعت: ۹:۳۲ ↗ لینک کوتاه

سوءاستفاده دشمن از ناآگاهی جوانان؛

اعترافات خواندنی یکی از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات قزوین

یکی از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات گفت: تقریبا ۱۶، ۱۷ روز پیش کسی که با او در ارتباط بودیم یک گروهی تشکیل داد و در آن گروه اعلام کرد که احتمال دارد در قزوین اتفاقاتی بیفتد که شما باید بتوانید خبرهای آن را خوب برسانید.

اعترافات خواندنی یکی از عوامل دستگیر شده در اغتشاشات قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ طی روزهای گذشته شاهد اعتراضات مردمی به علت وضع بد اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی بودیم که این اعتراضات در شهرهای مختلف کشور ادامه پیدا کرد و در استان قزوین نیز انجام گرفت.

اما نکته قابل تامل در این میان این بود که عده ای از فرصت طلبان داخلی و خارجی با حمایت سلطنت طلبان با نفوذ لیدرهای خود در بین این تجمعات اعتراضات مسالمت آمیز مردم را به آشوب و تخریب اموال عمومی و آتش زدن برخی مراکز دولتی و عمومی تبدیل کردند.

یکی از عوامل دستگیر شده ایجاد ناآرامی هشتم دی ماه در شهر قزوین در اعترافات خود اظهار می‌کند: دانشجوی مدیریت یکی از دانشگاه‌های استان قزوین هستم.

وی می‌افزاید: همیشه دوست داشتم که حرف‌های مردم را راحت تر بزنم و آنها را در این امر کمک کنم به این علت از برخی مشکلات شهری فیلم می‌گرفتم و برای شبکه‌های تلویزیونی ایران می‌فرستادم‌؛ مثلا چند بار فیلمی در مورد متروی کرج-تهران که ماموران متروی کرج با دست فروش‌ها برخورد کرده بودند فیلم گرفتم و فرستادم.

این اغتشاشگر ادامه داد: یک یا دوهفته گذشت حتی چند فیلم دیگر هم ارسال کردم ولی هیچکدام یک از آنها را پخش نکردند.

وی تصریح کرد: چند وقتی گذشت و برای شبکه ..... فیلم فرستادم بعد از گذشت چهار، پنج روز فکر کردم آنها هم پخش نمی‌کنند ولی در کمال ناباروری بعد از ۷، ۸ روز اتفاقی دیدم کلیپی که فرستاده بودم را پخش کردند.

این متهم دستگیر شده مطرح کرد: چند کلیپ دیگر را هم برایشان فرستادم و آنها هم پخش می‌کردند ولی خیلی خوشحال می‌شدم و به دوستانم نشان می‌دادم و این به نظرم خیلی خوب بود.

وی اذعان کرد: مدتی بعد از این اتفاقات برایم یک ایمیلی ارسال شد با این مضمون که ما از طرف بچه‌هایی که شما برایشان کلیپ فرستاده بودی هستیم اول فکر کردم که نیروهای اطلاعاتی هستند و جواب ایمیل را ندادم.

این اغتشاشگر ادامه داد: بعد از چند روزی که گذشت دوباره پیامی فرستادند که چرا جواب نمی‌دهی و یک جزئیاتی مانند اینکه این قسمت فیلم را نتوانستیم پخش کنیم و همین یک مورد است؟ و جزئیات را مطرح کردند.

وی افزود: زمانی که این پیام را خواندم فهمیدم که از نیروهای اطلاعاتی نیستند و از طرف همان‌ها هستند، بنابراین جواب آنها را دادم‌.

این متهم دستگیر شده بیان کرد: در ادامه این حرف زدن‌ها گفتند از طریق تلگرام باهم ارتباط بگیریم و من هم یکی، دو شماره خود را به آنها دادم.

این اغتشاگر خاطرنشان کرد: کسی که با او در ارتباط بودم از من مشخصات فردی، عکس، سابقه خودم و اینکه کجا درس می‌خوانم را پرسید و گفت آیا قبلا کار فیلم سازی و خبرنگاری انجام دادی یا خیر و من هم گفتم که انجام نداده ام ولی به آنها علاقه مند هستم.

وی اذعان کرد: آنها یک سری مطالب را برایم فرستادند و گفتند اینها را بخوان، خیلی در کارت تاثیرگذار است و باز در تلگرام باهم در ارتباط بودیم.

این متهم دستگیر شده عنوان کرد: تقریبا ۱۶، ۱۷ روز پیش کسی که با او در ارتباط بودیم یک گروهی تشکیل داد و در آن گروه اعلام کرد که احتمال دارد در قزوین اتفاقاتی بیفتد که شما باید بتوانید خبرهای آن را خوب برسانید.

وی افزود: بعد از این پیام ما پرسیدیم چه اتفاقی و گفتند که توضیح می‌دهیم، خودتان متوجه خواهید شد؛ چون خود شما قرار است کاری انجام دهید؛ زیرا سرتیم این اتفاق‌ها خودتان هستید و خبرها به اسم خودتان کار می‌شود و خودتان جزو افراد اصلی کار هستید، بعد از آن هم وظیفه هرکسی مشخص شد.

این اغتشاشگر اظهار کرد: حدود سه، چهار روز پیش خبر دادند که قرار است در قزوین، خیابان خیام مردم و جوان‌ها همزمان با کل کشور اعتراض کنند و شما باید حرف آنها را به گوش همه برسانید و اگر آنها هر شعاری راجب مسائل اقتصادی و گرانی دادند شما هم آنها را کمک کنید.

وی در ادامه گفت: ابتدا به نیت مسائل اقتصادی بود و بعد که رسیدیم دیدیم فقط ما داخل میدان هستیم؛ که یک نفر مسئول شعار شده بود و ما همراهیش می‌کردیم، نفر دیگر فیلم می‌گرفت‌.

این متهم دستگیر شده افزود: یک سری بالای سر مردم و جوانانی که فیلم می‌گرفتند بودند که وقتی نیروی انتظامی آنها را می‌زد و متفرق می‌کرد و دنبال آنهایی که به کوچه‌ها فرار می‌کردند می‌رفتند و می‌گفتند ما می‌خواهیم فیلمتان را پخش کنیم و فیلمشان را می‌گرفتند.
این اغتشاشگر مطرح کرد: وظیفه تعدادی از خانم‌ها هم این بود که کنار می‌ایستادند و جوانانی که فرار می‌کردند را نگه می‌داشتند و می‌گفتند بمونید بمونید، نترسید نترسید، ما هستیم ما هستیم.

وی در پایان اذعان کرد: یک سختی هم این کار‌ها داشت که آنها فکر نکنند ما هم از افراد نیروهای اطلاعاتی هستیم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان