۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین فتنه ۹۶؛ نسخه پوسیده ایران‌ستیزی ۸۸
کد خبر: ۲۷۰۲۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۴ ساعت: ۱۱:۳۶ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

فتنه ۹۶؛ نسخه پوسیده ایران‌ستیزی ۸۸

با نگاهی دقیق‌تر به روند شکل‌گیری اغتشاشات ۹۶ به شباهت های آشکار آن با آشوب های سال ۸۸ و دست داشتن قدرت های خارجی در ایجاد آنها پی می بریم.

فتنه ۹۶؛ نسخه پوسیده ایران‌ستیزی ۸۸
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پنجشنبه 7دی‌ماه بود که شبکه های اجتماعی برای اولین بار تصاویری از اعتراضات مردم مشهد را منتشر کردند که به سرعت مورد توجه رسانه های بیگانه قرار گرفت. آنچنان که از شعارها بر می‌آمد اعتراض آنها به وضعیت بد اقتصادی کشور و سوء مدیریت دولت درحوزه معشیت مردم بود؛ مشکلاتی که چندین سال است با وجود تذکرات رهبری به عملی نشدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تاثیر تحریم‌های خارجی و نیز عدم برنامه ریزی صحیح مسئولین گریبان‌گیر مردم است و بیشتر ازهمه قشر کم درآمد جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

اغتشاشات

اما به یکباره ماجرا عوض شد، شعارهایی که ابتدا رنگ وبویی اقتصادی داشت و مرگ را نثار گرانی می‌کرد، مورد سوء استفاده ضدانقلاب و دشمنان این ملت قرار گرفت و اعتراض‌ها تبدیل به اغتشاشاتی پراکنده در چند نقطه از کشور شد.

سرعت تغییر اعتراضات مردم به اغتشاشات آشوبگران و فرصت طلبان آنقدر سریع بود که شائبه با برنامه ریزی  شروع شدن همان اعتراضات اولیه را نیز قوت داد؛ هشتگ های حمایت از اغتشاشات در ایران از سمت کاربرانی در اسرائیل، آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی به سرعت ترند اول جهان درشبکه های اجتماعی مختلف شد، شبکه های ماهواره ای فارسی با بخش های خبری فوق العاده و خارج از برنامه به پوشش جزئی ترین اخبا راغتشاشات همراه با دروغ و آموزش مردم برای مقابله با نظام پرداختند، سران کشورهای غربی همچون رئیس جمهور آمریکا که مدتی قبل ملت ایران را تروریست خوانده بود با ژست حقوق بشری به دفاع از اغتشاشات به نام اعتراض صلح آمیز مردم ایران پرداخت و هزاران مورد دیگر.

اغتشاشات

فتنه، فتنه است، چه در سال 88 و چه در سال 96

اما با نگاهی دقیق تر به روند شکل‌گیری و فرآیند این اغتشاشات به شباهت‌های آشکار آن با آشوب های سال 88 و دست داشتن قدرت های خارجی در ایجاد وگسترش آنها پی می بریم.

ولیعهد سعودی : جنگ را به داخل ایران می کشیم

کاربران سعودی این روزها فیلمی را از محمدبن سلمان ولیعهد سعودی در شبکه های اجتماعی همراه با هشتگ ( #جنگ_را_به_ایران_منتقل_می‌کنیم ) منتشر می‌کنند که مربوط به گفت‌وگوی وی با خبرگزاری اسپوتنیک است، محمد بن سلمان در این فیلم در خصوص اختلافات بین ایران و عربستان می‌گوید: هیچ‌گونه اتفاق نظری با نظام ایران نداریم. هدف اساسی نظام ایران رسیدن به قبله مسلمانان است و ما هرگز منتظر نخواهیم بود تا جنگ در عربستان صورت بگیرد، بلکه تلاش خواهیم کرد تا این جنگ نزد آنها در ایران باشد.

اغتشاشات

ایذه و دورود شهرهای مورد توجه نفوذی‌های اغتشاشگر

تلاش اغتشاشگران به تحریک مردم این دو شهر و توجه ویژه آنها در به آشوب کشیدن ایذه و دورود آن‌هم در میان چند ده هزار شهر و شهرستان کشور بسیار جای تعجب دارد، بنا به اعلام مسئولان این دو شهر عوامل منافق دستگیر شده در این شهر به ارتباطات خود با خارج از کشور اقرار کرده اند وحتی گروه‌هایی غیر بومی از مدت های پیش برای چنین روزی در نقاط مختلف این دوشهر ساکن شده بودند. بار دیگر تیر منافقان و بدخواهان این انقلاب به سنگ خورد و آنها شکستی دیگر را در کارنامه سیاه خود دیدند.

اما موضوع آنجایی جالب‌تر می‌شود که بدانیم استان خوزستان منبع انرژی ایران و شهر ایذه در این استان مرکز ثقل خطوط انرژی سراسری کشور و نیز دورود در استان لرستان از جمله شاهرگ‌های حیاتی حمل و نقل کشور و مرکز ثقل راه‌آهن سراسری است و سقوط و یا اغتشاش در این دو شهر می‌تواند ضربه محکمی در همه زمینه‌ها به کشور بزند.

اغتشاشات

شباهت اغتشاشات خیابانی اخیر به سناریو اغتشاشات سال 88/ تاریخی که تکرار می‌شود

سوءاستفاده از شعارهای مرگ بر گرانی مردم و تبدیل آن به شعارهایی ضد نظام و کشور در اندک زمانی ما را متوجه مشکل اصلی آشوبگران نمود، آنها نه تنها خواستار بهبود شرایط کشور نبودند، بلکه با به آتش کشیدن پرچم ایران به خوبی نشان دادند که هدف چیز دیگری است، اینجا بود که ماهیگیران آب گل‌آلود به میدان آمدند.

فتنه‌گرانی که با بستن خیابان ها و حمله به اماکن عمومی و به آتش کشیدن اموال و مغازه‌های مردم به خوبی پیوستگی و هم جبهه بودن خود با فتنه گران 88 نشان دادند، استفاده از سناریو کشته‌سازی جهت متهم ساختن حکومت به برخورد سخت با مردم و یا به آتش کشیدن اتوبوس‌ها، ایستگاه‌های بی.آر.تی و ماشین های دولتی  و کتک زدن ماوران آتش نشانی و نیروی انتظامی و ...  به خوبی نشان داد که آشوبگران امروز هیچ فرقی با فتنه‌گران دیروز نداشتند، و فتنه همان فتنه است.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی می نویسد:

در میدان فردوسی ماشین تاکسی رو آتش زدند !

مگه این راننده با ماشینش خرج خانواده اش رو نمیداد؟!

اگه اینا به فکر مردم بودن، به اموال مردم آسیب میزدن؟!

راننده تاکسی با شما چیکار داشت؟!"

اکانت توئیتری یکی از رسانه های تحلیلی اقتصادی داخلی با انتشار پست زیر می نویسد : تاثیرات اغتشاشات‌ اخیر بر بازار سکه، طلا، ارز و بورس/ آیا اغتشاشات اخیر به نفع معیشت مردم است؟

 اغتشاشات

شبکه های اجتماعی شمشیرهایی دو لبه

در حالی که باید از نقش بسیاری از کانال‌های رسانه ای داخلی که در بستر شبکه های اجتماعی مختلف به سرعت به روشنگری مردم پرداخته و با نشان دادن چهره واقعی اغتشاشگران مردم را از فتنه پیش رو آگاه کردند، تشکر کرد ، ولی در این میان کم نبودند معاندانی و مزودوران خارجی که با سوء استفاده از همین شبکه های با نشر اخبار کاذب ، تحریک مردم و حتی آموزش مقابله سخت با نیروهای نظامی را آموزش می دادند.

کانال صهیونیستی آمد نیوز که به تازگی با بررسی دامین ثبت شده سایت آن مشخص شده بود که از مبداء عربستان سعودی ثبت شده است و نیز با بررسی پشت پرده مدیریتی آن به شبکه های جاسوسی چون میت و موساد بر می‌خوریم، این بار تا جایی پیش رفت که مدیر تلگرام را هم مجبور به واکنش کرد.

پاول دوروف در این باره در توئیترش نوشت: یک کانال تلگرامی (آمدنیوز) بدلیل توصیه اعضایش به استفاده از کوکتل مولوتوف ( بمب‌های دست‌ساز آتش‌زا)  علیه نیروهای پلیس و طبق قانون "ممنوعیت دعوت به خشونت"، مسدود شد. مراقب باشید - خطوطی هست که نباید از آن عبور کرد.

اغتشاشات

اما همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا مطرح کردند: دشمن همواره منتظر فرصت و رخنه برای ورود و ضربه‌زدن به ملت ایران بوده است و در قضایای چند روز اخیر، دشمنان ایران با ابزارهای گوناگونِ در اختیارشان از جمله پول، سلاح، سیاست و دستگاه امنیتی هم‌پیمان شدند تا برای نظام اسلامی مشکل ایجاد کنند. اما آنچه که مانع دشمن و اعمال دشمنیِ اوست، وجود روح شجاعت، فداکاری و ایمان در ملت است.

اغتشاشات

وقایعی چون دفاع مقدس در برابرحمله رژیم بعث ، خنثی کردن فتنه 88 و واکنش مردم در برابر اغتشاشات اخیر و... به خوبی نشان دادند که تا زمانی که  ملت ایران به دو بال بصیرت و ایمان مجهز باشند در سایه ولایت سکاندار کشتی امت، راه عبور از طوفان حوادث را به خوبی یاد گرفته اند و دسیسه چینی و توطئه های دشمنان جز آشکار شدن چهره واقعی آنان برای ملت ایران و راسخ تر شدن ایمان مردم نتیجه ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان