۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سنگنورد قزوینی جزو کاندیداهای برترین ورزشکار بازی‌های جهانی شد
کد خبر: ۲۷۰۲۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۳:۵۲ ↗ لینک کوتاه

اخبار کوتاه ورزشی استان؛

سنگنورد قزوینی جزو کاندیداهای برترین ورزشکار بازی‌های جهانی شد

بر اساس اعلام اتحادیه بازی‌های جهانی، رضا علیپور سنگنورد شایسته قزوینی به عنوان یکی از ۹ ورزشکار کاندیدا برای انتخاب برترین ورزشکار سال این بازی‌ها معرفی شده است.

سنگنورد قزوینی جزو کاندیداهای برترین ورزشکار بازی‌های جهانی شد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ گزیده ای از مهمترین اخبار ورزشی استان را در ادامه می‌خوانید:

ورزشکار قزوینی؛ عازم رقابت‌های یخ نوردی قهرمانی جوانان جهان در آلمان می‌شود
تیم 3 نفره یخ نوردی جوانان کشورمان در حالی فردا پنجشنبه تهران را با مقصد ملبون لیخنشتاین آلمان ترک خواهد کرد که مهدی تقی خانی یخ نورد شایسته و ارزنده قزوینی بعنوان ورزشکار این تیم را همراهی می‌کند.

این رقابت ها که اولین رقابت یخ نوردی سال 2018 می باشد با حضور برترین های جهان برگزار خواهد شد و مهدی تقی خانی ورزشکار شایسته و با آتیه قزوینی این تیم را همراهی می‌کند.

تیم ملی کشورمان با 2 ورزشکار و 1 مربی و سرپرست در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

2 بوکسور قزوینی در مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی
مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی بوکس ایران در حالی با حضور 40 مشت زن از روز 16 دی ماه در مجموعه ورزشی انقلاب آغاز خواهد شد که احسان سپهوندی و امیر مرتضی پورموحد 2 بوکسور شایسته و ارزنده قزوینی نیز در این اردو حضور خواهند داشت.

مرحله سوم اردوی تیم ملی بوکس با حضور ۴۰ مشت‌زن از روز ۱۶ دی‌ماه به میزبانی مجموعه ورزشی انقلاب آغاز خواهد شد وطبق تصمیم مسئولان فدراسیون و کادرفنی 18 دی ماه انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود.هدایت تیم ملی بوکس برعهده اکبر احدی است، علی مظاهری، امین قاسمی پور و سعیدنوروزی نیز به عنوان مربیان تیم ملی فعالیت می‌کنند.

با صلاحدید مسئولان فدراسیون و کادر فنی؛ تیم ملی بوکس 16 بهمن ماه راهی بلغارستان خواهد شد و پس از برگزاری یک مرحله اردوی مشترک در تورنمنت بلغارستان نیز حضور خواهند داشت.

مبارزه ۷۵۳ کاراته کا برتر جهان در پاریس/ حضور 3 کاراته کای قزوینی
نخستین مرحله از رقابتهای لیگ جهانی کاراته وان بهمن ماه سالجاری درحالی با حضور کاراته کاهایی از ۸۰ کشور در پاریس برگزار می شود که بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری و امیررضا میرزایی 3 ملی پوش شایسته و ارزنده قزوینی همراه با تیم ملی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

فدراسیون جهانی کاراته برای سال ۲۰۱۸ از سری رقابتهای کاراته وان سه مرحله لیگ جهانی در پاریس، رتردام، رباط و سه مرحله سری A در سالزبورگ، سانتیاگو و شانگ‌های برنامه ریزی کرده که امتیازات آن در رنکینگ فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه المپیک موثر است.

نخستین مرحله از رقابت‌های لیگ جهانی ششم تا هشتم بهمن ماه در پاریس برگزار خواهد شد. برای حضور در این مسابقات ۷۵۳ کاراته کا از ۸۰ کشور جهان ثبت نام کرده اند.ایتالیا با ۵۵ کاراته کا بیشترین شرکت کننده را دارد. فرانسه میزبان ۴۸ کاراته کا ثبت نام کرده است و ایران به همراه ترکیه هرکدام با ۳۵ کاراته کا در رتبه سوم بیشترین شرکت کننده قرار دارند و اسپانیا هم ۳۱ کاراته کا در این رقابت‌ها دارد.

از ایران در بخش مردان ابوالفضل شهرجردی، امیربهادرتدین، مجید حسن نیا، امیرمهدیزاده، سعید احمدی، سعید علیپور، هانون درفشی پور، امیررضا میرزایی، بهمن عسگری، علی اصغرآسیابری، ابراهیم حسن بیگی، کیوان بابان، علی فداکار، مهدی قراری زاده، احسان حیدری، مهدی خدابخش، ذبیح الله پورشیب، صالح اباذری، هادی عرب، مهدی آشوری، سجاد گنج زاده و سامان حیدری در سایت مسابقات ثبت نام کرده اند.در بخش کاتای تیمی هم تیم‌های تهران(تدین، روشنی و سجادی فر) و اراک(شهرجردی، زند و دلیخون) در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

3 بانوی رزمی کار تیم ملی پنچاک سیلات بانوان برای اعزام به مسابقات آزمایشی جاکارتا معرفی شدند که در این بین تهمینه کربلایی صادقی بانوی ارزنده رزمی استان در وزن 65- کیلوگرم این تیم را همراهی می‌کند.

3 بانوی رزمی کار تیم ملی پنچاک سیلات بانوان برای اعزام به مسابقات آزمایشی جاکارتا معرفی شدند که در این بین تهمینه کربلایی صادقی بانوی ارزنده رزمی استان در وزن 65- کیلوگرم این تیم را همراهی می کند.مسابقات درون اردویی تیم ملی پنچاک سیلات بانوان با حضور ۶ رزمی کار (۲ رزمی کار در وزن ۵۵- و چهار رزمی کار در ۶۰-) در سالن رزمی مجموعه ورزشی شهید کبکانیان برگزار شد.

پس از برگزاری این پیکار‌ها نفرات اعزامی به رقابت‌های آزمایشی بازی‌های آسیایی جاکارتا معرفی شدند.

سپیده خورشیدی زاده در وزن ۵۵- کیلوگرم، زهرا فروغی نسب در وزن ۶۰- کیلوگرم و تهمینه کربلایی صادقی بانوی رزمی کار قزوینی در وزن ۶۵- کیلوگرم به عنوان ملی پوشان پنچاک سیلات هستند.

پنچاک سیلات رشته رزمی سنتی کشور اندونزی است که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هم شرکت دارد.

مصاف تیم والیبال شهرداری قزوین در مقابل تیم مقاومت مهاباد
در ادامه رقابت‌های والیبال دسته اول باشگاه های کشور و در بازی هفته یازدهم، تیم‌های شهرداری قزوین و مقاومت مهاباد در مهاباد به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شهرداری قزوین با ۵ برد و ۱۵ امتیاز در رتبه چهارم و مقاومت با سه برد و ۸ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.

دیدار رفت دو تیم نیز سه بر صفر به سود شهرداری قزوین شده است.

حضور بانوی دوچرخه سوار قزوینی در اردوی تدارکاتی تیم ملی استقامت
اردوی تدارکاتی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت و نیمه استقامت بانوان ایران در حالی در جزیره کیش برگزار می‌شود که فروزان عبدالهی بانوی ارزنده دوچرخه سواری استان نیز در این اردو حضور دارد.

اردوی تدارکاتی تیم ملی دوچرخه سواری استقامت و نیمه استقامت بانوان ایران در حالی در جزیره کیش برگزار می‌شود که فروزان عبدالهی بانوی ارزنده دوچرخه سواری استان نیز در این اردو حضور دارد.

اردوی تدارکاتی تیم ملی استقامت و نیمه استقامت بانوان جهت اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا مالزی و میانمار از 22 دی تا 15 بهمن در جزیره کیش برگزار می‌شود.

ورزشکاران:
پرستو باستی (تهران)
فروزان عبدالهی (قزوین)
نرگس عبدی (تهران)
ماندانا دهقان (تهران)
سمیه یزدانی (تهران)
ساجده سیاحیان (اصفهان)

سنگنورد قزوینی یکی از ۹ کاندیدای برترین ورزشکار بازی‌های جهانی رشته‌های غیرالمپیکی شد
بر اساس اعلام اتحادیه بازی‌های جهانی، رضا علیپور سنگنورد شایسته قزوینی به عنوان یکی از ۹ ورزشکار کاندیدا برای انتخاب برترین ورزشکار سال این بازی‌ها معرفی شده است.

سال گذشته میلادی این رقابت‌ها به میزبانی لهستان برگزار شد که طی آن رضا علیپور در رقابت‌های سنگنوردی، به عنوان قهرمانی ماده سرعت دست یافت.

علیپور همچنین در سومین روز این بازی ها به عنوان برترین ورزشکار برتر مسابقات معرفی شد.

اتحادیه بازی‌های جهانی با توجه به اتمام سال ۲۰۱۷ میلادی، فهرست ورزشکاران کاندیدا برای معرفی بهترین ورزشکار این بازی‌ها را اعلام کرده است.

رضا علیپور یکی از ۹ ورزشکاری است که کاندیدای کسب عنوان برترین ورزشکار این بازی‌ها شده است.

رضا علیپور سنگنورد شایسته و ارزنده قزوینی رکورددار سنگنوردی جهان در ماده سرعت است. ۵ ثانیه ۵۷ صدم ثانیه و ۵ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه رکورد مسابقات سنگوردی بازی‌های جهانی و مسابقات سنگنوردی قهرمانی جهان در ماده سرعت است که در هر دو رکورد اختیار علیپور قرار دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان