۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عملکرد نامناسب مدیران نارضایتی عمومی را رقم زد/ رونق فرهنگ اشرافی‌گری در بین مسئولان مردم را عصبانی می‌کند
کد خبر: ۲۷۰۲۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۳ ساعت: ۱۱:۴۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

عملکرد نامناسب مدیران نارضایتی عمومی را رقم زد/ رونق فرهنگ اشرافی‌گری در بین مسئولان مردم را عصبانی می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: ثروت اندوزی و رفاه طلبی برخی مسوولان فرهنگ دینی و ایمانی را نابود می کند و عامل عصبانیت مردم است و بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد خواهد کرد.

عملکرد نامناسب مدیران نارضایتی عمومی را رقم زد/ رونق فرهنگ اشرافی‌گری در بین مسئولان مردم را عصبانی می‌کند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه جای بحث حوادث این روزها در این جلسه فرهنگ عمومی کمرنگ بود، اظهار کرد: قرآن کریم در باب فتنه و آزمایش که جزو نیازمندی های ما در حوزه فرهنگ است بیانات زیبایی را مطرح کرده و در این دوره تاریخی که مواجه با فتنه دیگری شده ایم اگر از این آیات غفلت کنیم، ضربه خواهیم خورد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: با مشاهده آیات مختلف قرآن کریم در باب فتنه و آزمایش، اگر فتنه در جامعه بشری رخ نمی داد این احساس در بین مردم شکل می گرفت که خداوند برای ما احترام قائل نشده است.

وی ادامه داد: در نگاه قرآنی با وقوع فتنه مشخص است که خدا برای ما ارزش قائل شده است، زیرا فتنه مثل کوره ای می ماند که همه چیز را مذاب می کند و در این مذاب طلا و سنگ جایگاهش مشخص می شود.

وی اضافه کرد: خداوند امت ها و ملت های پیشین را در فتنه ها گدازانده است و باید این کوره های آزمایش پیش آید تا اهل صداقت و نفاق و دورویی ازهم شناخته شوند.

شناسایی ریشه ناهنجاری‌ها جزو وظایف شورای فرهنگ عمومی
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در جامعه ما فرهنگی ترین موضوع، بحث فتنه است که باید ریشه های این فتنه را شناسایی کرد، فتنه درختی نیست که ریشه داشته باشد و شجره خبیثه بی ریشه ای می ماند که هچون گردبار است.

وی عنوان کرد: امیرمومنان(ع) در خطبه پنجاه نهج البلاغه فرموده اند؛ هواهای نفسانی که مورد تبعیت قرار می گیرد ریشه فتنه است زیرا در پی آن حکم هایی صادر می شود که همه چیز را نابود می کند، بنابراین زیاده خواهی و ثروت اندوزی جزو هواهای نفسانی است که به دنبال خود برتری طلبی را به همراه دارد.

عابدینی با بیان اینکه یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی شناسایی ریشه ناهنجاری ها در جامعه است، گفت: ثروت اندوزی، زیاده طلبی و رفاه طلبی برخی مسوولان یکی از دلایل اعتراضات شکل گرفته در فضای امروز کشور است، رونق فرهنگ اشرافیگری در بین مسوولان و مدیران فرهنگ دینی و ایمانی را به نابودی می کشاند و مردم را عصبانی کرده و بین ملت و مسوولان فاصله ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: برای تحلیل وقایع امروز چشمان ما حضور اجانب و استکبار را در آشوب ها رصد می کند اما نباید غافل از این نکته شد که مسوولان هم با عملکرد نامناسب خود نارضایتی عمومی را ایجاد کرده اند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: چرا باید برخی مسوولان ما که ادعای ایمان به قیامت هم دارند با پارتی بازی برای اطرافیان خود شرایط اشتغال ایجاد کنند در صورتی که امروز خانواده هایی وجود دارند که در تامین نان خود دچار بحران هستند؛ اما یک فرد بیکار در بین خانواده های و اطرافیان برخی از مسوولان مشاهده نمی کنیم.

وی اهل نفاق و سوءاستفاده کنندگان از بیت المال در فتنه را از عوامل تحریک مردم به حضور در خیابان برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود به مشکلات اقتصادی اشاره کردند و تاکید ایشان رفع بیکاری و رونق تولید ملی بوده است. این بیانات نشان می دهد رهبری به فکر درد اقتصادی و بیکاری مردم است اما در زمان اجرا مباحثی چون اقتصاد مقاومتی رعایت نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید هم رصدکنندگان فرهنگ عمومی و هم نگهبانان فرهنگ عمومی مردم باشند تا با رصد مناسب فرهنگ‌های ارزشی آسیب نبیند و فرهنگ‌های مطلوب به جامعه تزریق شود.

وجودی شورای فرهنگ عمومی را باید در بحران‌ها و فتنه‌ها دید
این کارشناس قرآنی اذعان کرد: خداوند فرهنگ های نادرست مثل ربا را رد کرده و در مقابل فقط فرهنگ صحیح چون قرض الحسنه را رشد می دهد؛ بنابراین ما هم در شورای فرهنگ عمومی وظیفه داریم فرهنگ صحیح همچون حضور پرشور در نمازجمعه و جماعت، قرض الحسنه و کمک به هم نوع را رواج دهیم تا خدای متعال این فرهنگ ها را برکت دهد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما رصد صحیح و واقع بینانه جامعه در حوزه فرهنگ است، عنوان کرد: اگر توانستیم در حوزه فرهنگ عمومی اقدامی کنیم که پای جوانان به مساجد باز شود به طور یقین در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود، زیرا رفع هر مشکلی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم است.

عابدینی بیان کرد: اثر وجودی شورای فرهنگ عمومی را باید در بحران ها و فتنه ها مشاهده کنیم، اگر مشکلات و گناهان در جامعه رواج داشته باشد به دنبال آن فتنه‌های بزرگی رخ می‌دهد و این شرایط یعنی ما در جلسات خوب عمل نکردیم.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خداوند برای انسان کرامت قائل شده البته اجباری هم برای پذیرش دین قرار نداده است؛ اما از سوی دیگر مضرات و آسیب‌های عدم پذیرش دین و ایمان را نیز بیان کرده تا مردم با اختیار به پذیرش روی بیاورند.

وی در پایان تصریح کرد: پادگانی کردن جامعه برای برخی شرایط لازم است؛ اما باید با فرهنگ سازی مانع ایجاد مشکلات، گناهان و عمل به قوانین شویم، مردم باید در حوزه فرهنگی در شرایطی رشد کنند که خودشان برای برپایی قسط اقدام کنند و از سوی دیگر ما نیز برای برنامه ریزی‌‎های مناسبتی حتما باید اقدامات سال گذشته را رصد کرده و نقاط ضعف را در برنامه ریزی جدید رفع کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان