۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران/ رها بودن فضای مجازی به ضرر کشور و خانواده‌ها است
کد خبر: ۲۷۰۱۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۵:۳۴ ↗ لینک کوتاه

دادستان کل کشور:

برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران/ رها بودن فضای مجازی به ضرر کشور و خانواده‌ها است

حجت الاسلام منتظری گفت: شان و جایگاه مردم عزیز ما بالاتر از این است که بخواهیم مطالبات به حق و قانونی آن‌ها را با این اغتشاشات پیوند دهیم و باید این موضوعات را از هم جدا کرد.

برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران/ رها بودن فضای مجازی به ضرر کشور و خانواده‌ها است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با اغتشاشگران روزهای اخیر اظهار کرد: شان و جایگاه مردم عزیز ما بالاتر از این است که بخواهیم مطالبات به حق و قانونی آن‌ها را با این اغتشاشات پیوند دهیم و باید این موضوعات را از هم جدا کرد.


وی با اشاره به اینکه ردپای جریانات ضد انقلاب در این اغتشاشات کاملا مشخص است، بیان داشت: پشت پرده این آشوب‌ها و اغتشاشات دشمنان قسم خورده‌ای هستند که از ابتدای انقلاب تا به امروز ضربه‌های فراوانی از نظام خورده اند و در هر مقطعی هم تصریح داشتند که می‌خواهند از ملت بزرگ ایران و از انقلاب و این کشور انتقام بگیرند، بنابراین مردم عزیز ما قطعا و مسلما بصیرت لازم را دارند و تحلیل صحیحی خواهند داشت و می‌دانند که این جریان، یک جریانی است که کاملا ریشه در خارج دارد و دشمنان توطئه می‌کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: دشمنان با دلارهایی که عربستان سعودی هزینه کرده و تصریح داشتند که باید آشوب را به داخل ایران بکشانیم و لذا امروز درصدد انتقام از ضربه‌هایی که خوردند، هستند؛ اما مردم عزیز ما قطعا اجازه نخواهند داد که ضربه دشمن کینه توزی که چهار دهه به دنبال انتقام است، بخواهد اثرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به اهمیت امنیت جامعه آن را بزرگترین سرمایه هر کشور دانست و افزود: هر نوع کار اقتصادی و فعالیتی که به نفع جامعه است اگر بخواهیم در همه عرصه‌ها و بخش‌ها انجام دهیم، مستلزم داشتن امنیت است و مردم عزیز ما در برخی از شهرهایی که شاهد جریانات و اغتشاشات بودند می‌دانند و می‌بینند که ناامنی چقدر برای مردم ناگوار است، بنابراین با تلاش مسئولان و در صحنه بودن مردم، باید امنیت از هر جهت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه و هوشیاری آن‌ها در ایجاد و گسترش امنیت نقش مهم و اثرگذاری دارد، گفت: مردم باید بدانند که ایجاد امنیت بدون حضور آن‌ها در صحنه امکان ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تاکید کرد: عناصر اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قطعا و مسلما با حضور مردم می‌توانند امنیت مورد نیاز را تامین کنند.

دادستان کل کشور افزود: انتظار این است که مردم عزیز ما و آن ملتی که این انقلاب را به وجود آورده و همیشه هم در طول این قریب به چهل سال در صحنه بوده و هست، خودشان در ایجاد و گسترش امنیت، همکاری و هم افزایی لازم را با مسئولان امنیتی، انتظامی و قضایی داشته باشند.

وی ادامه داد: هر فرد ایرانی وقتی می‌بیند یک چنین حوادثی در حال رخ دادن است باید اطلاعات مورد نیاز را به مسئولان امنیتی بدهد و در اولین فرصت مسائل را در مورد هر حادثه‌ای که در نطفه دارد منعقد می‌شود در اختیارمسئولان اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی قرار دهند که این اقدام در پیشگیری بسیار موثر است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر حادثه‌ای در بیرون اتفاق افتاد مردم باید خودشان را به عنوان یک چشم و عین دیده و اطلاعات لازم را در اختیار مسئولان ایجاد امنیت قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: وقتی چنین حوادثی اتفاق می‌افتد، به هرحال عده‌ای درصحنه اغتشاشگرانی هستند که به جان مردم، مال مردم و اموال عمومی هیچ ترحمی ندارند.

وی افزود: در طول این چند روز حوادثی که رخ داد نشان داد که این‌ها جز ایجاد ناامنی و اغتشاش هیچ هدفی ندارند و باید بدانند که دستگاه‌های امنیتی و قضایی شوخی با کسی ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری به کسانی که در جامعه ناامنی ایجاد می‌کنند هشدار داد که به صورت قاطع با آن‌ها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: دادستان‌ها در سراسر کشور به صورت شبانه روز در صحنه حضور داشته و مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند، با دستگاه‌های امنیتی و انتظامی همکاری لازم را خواهند داشت و ما از آن‌ها انتظار داریم همانگونه که تاکنون هم چنین بوده، بیش از گذشته مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

دادستان کل کشور افزود: پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود به دادگاه خواهد رفت و طبق مقررات قانونی رسیدگی خواهد شد؛ اما آشوبگران و عوامل پشت پرده ان‌ها باید بدانند که نه دستگاه قضایی و نه دستگاه امنیتی و نه دستگاع اطلاعاتی در ارتباط با این مسئله کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با تاکید بر اینکه این حوادث برای ما یک هوشیار است، بیان داشت: مسئولان در هر رده‌ای اعم از اجرایی، قضایی و تقنینی باید بیشتر به مردم توجه کنند و واقعا این مردم هستند که سرمایه گذاری کرده، هزینه پرداختند و شهدای فراوانی تقدیم نمودند تا نظام روی کار آمده است.

وی با بیان اینکه مطالبات به حق مردم در حد مقدورات و امکانات حتما باید برآورده شود، گفت: مسئولان نیز مطمئنا در این راستا حرکتشان را تسریع خواهند بخشید و کوچکترین کوتاهی در انجام وظیفه، خیانت به مردم. اسلام، انقلاب و خون شهدا است.

دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد که این حرکت‌ها تبلوری باشد برای همه مسئولان که مراقبت بیشتری کرده، به وظایف و تکالیفشان بیشتر اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم عزیز هیچ نگرانی نداشته باشند و دستگاه‌های امنیتی انتظامی و قضایی پای کار هستند، گفت: البته همانطور که تاکید کردم با همکاری و هم افزایی خود مردم این اتفاق صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اماری از تعداد دستگیرشدگان دارید یا خیر، گفت: دستگیرشدگان دو دسته هستند، یک عده کسانی هستند کن در صحنه دستگیر می‌شدند که خیلی عوامل اصلی و تاثیرگذار در اغتشاشات نبودند و فریب برخی تبلیغات را خورده اند که با تذکری که داده می‌شود چنانچه مرتکب جرمی نشده باشند قطعا برخورد قضایی آنچنان با آن‌ها نخواهد شد.

دادستان کل کشور تصریح کرد:، اما آن‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند و اقدام به تخریب می‌کنند و آسیب به مردم می‌رسانند قطعا دستگاه قضایی و امنیتی اطلاعاتی با آن‌ها برخورد شدید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاملا دم خروس اشکار و مشخص شده که ریشه این جریانات در سیا و موساد است که این اغتشاشات را هدایت کردند، گفت: یک مشت لاشخوری که به دنبال این بودند که یک حوادثی اتفاق افتد تا آن‌ها بتوانتد از این لاشه تعفن اغتشاش استفاده کنند که البته خوشبختانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما کاملا اطلاعات لازم را در اختیار دارند.

وی در پایان رابطه با فضای مجازی و ضرورت ساماندهی آن نیز گفت: مردم عزیز ما باید بدانند که رها بودن فضای مجازی و در اختیار بودن این فضا در دست دشمن، برای همه عرصه‌های زندگی ما مضر است همانگونه که در این جریانات اخیر دیده شد که این‌ها چه شرارت‌هایی دارند و به هیچ چیز ترحم نمی‌کنند، لذا تصور نشود که مسولان به دنبال این هستند که این فناوری روز از مردم سلب شود بلکه بایستی نظارت و کنترل شود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: مردم دیدند که اگر فضا باز باشد این‌ها چه کارهایی می‌کنند و رسما در فضای مجازی به کار بردن و ساختن اسلحه و مواد اتش زا را به مردم اموزش دادند و کارهایی کردند که که با عقل و منطقی سازش ندارد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: اگر چنانچه از سال‌های قبل در اجرای فرمایش مقام معظم رهبری شبکه‌های ملی خودمان را راه اندازی و تقویت کرده بودیم، امروز نیازمند این نبودیم که از طریق شبکه‌های خارجی که اطلاعات را به خارج از کشور منتقل می‌کنند، استفاده کنیم.

وی در پایان خطاب به مردم عزیز کشورمان یادآور شد: مردم باید بدانند که رها بودن این فضا به ضرر کشور و خانواده‌ها است و باید ساماندهی شود و اینکه برخی تبلیغ می‌کنند که با استفاده از پیام رسان‌های داخلی اطلاعات رصد می‌شود همه شایعاتی است که دشمن ایجاد کرده و قطعا حریم خصوصی افراد از هر گونه تعرضی به لحاظ موازین شرعی و قانونی مصون است.



انتهای پیام/1404
منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان