۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین طرح توسعه اشتغال خانگی در ۸ استان اجرا می‌شود
کد خبر: ۲۷۰۱۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۵:۱۸ ↗ لینک کوتاه

معاون امور هماهنگی و مجلس جهاد دانشگاهی کشور:

طرح توسعه اشتغال خانگی در ۸ استان اجرا می‌شود

معاون امور هماهنگی و مجلس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: طرح توسعه اشتغال خانگی به صورت پایلوت در ۸ استان توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که قرار است که ۲۰ هزار شغل در کنار این حرکت ایجاد شود.

طرح توسعه اشتغال خانگی در ۸ استان اجرا می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، احمد شریفی‌زاده معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین که در سالن اجتماعات بهشتی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: نگرش انقلابی و آرمان‌خواهی دانشجویان پس از پیروزی انقلاب، منجر به تشکیل نهادهایی چون جهاد دانشگاهی شد که در دهه‌های مختلف با بهره‌مندی از امکاناتی که در اختیار داشت، متناسب با نیاز کشور خدمات ویژه‌ای را ارائه کرد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس اقدامات ارزشمندی را انجام داد و پس از دوران دفاع مقدس نیز این نهاد توانسته کارهای بزرگی را در حوزه‌های مختلف عملی سازد به طوریکه علاوه بر بحث نیاز کشور در صنایع مختلف در سایر موضوعات نیز حضور جدی داشته و فعالیت‌های پژوهشی و فناوری جهاد در راستای نیاز کشور بوده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی توانسته به سطحی از رشد برسد که در مرزهای دانش قرار گیرد و از معدود نهادهای پیشرو و پویا و منعطف نسبت به نیازها و ضرورت‌های زمان بوده است.

وی فرصت سازی را یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: خیلی از موضوعات مغفول در کشور توسط جهاد دانشگاهی شناسایی شده است که می‌توان از آنها استفاده کرد.

فعالیت 7 هزار نیرو در مجموعه جهاد دانشگاهی کشور

شریفی زاده تصریح کرد: مسئولان استان قزوین باید نگاه ویژه‌ای به این امکان داشته باشند تا مجموعه جهاد دانشگاهی قزوین در طراز سایر استان‌ها باشد.

این مسئول با اشاره به فعالیت 7 هزار نیروی انسانی در مجموعه نهاد جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: هم اکنون 3 پژوهشگاه، 20 پژوهشکده، 6 موسسه آموزش عالی، 2 دانشگاه، 23 مرکز رشد، سه پارک علم و فناوری و 44 مرکز فعال علمی و کاربردی در جهاد دانشگاهی کشور فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: با حمایت‌های مسئولان استان، جهاد دانشگاهی مرکز قزوین، حرکت زا برای خدمات رسانی مردم استان و در طراز بالای مورد انتظار ما خواهد بود.

شریفی زاده بیان کرد: جهاد دانشگاهی حدود 16 سال پیش اقدام به راه‌اندازی سازمان اشتغال دانش آموختگان جهاد کرده و در این زمینه کارهای بزرگی را نیز انجام داده و نمونه‌های بسیاری برای ایجاد شغل ارائه کرد.

این مسئول با اشاره به بحث اشتغال در راستای طرح اشتغال فراگیر اظهار کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این نهاد برای ایجاد اشتغال خانگی در کشور وارد عمل شده و طرح توسعه اشتغال خانگی به صورت پایلوت در 8 استان توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود که کار بزرگی است و امیدواریم به کل کشور توسعه پیدا کند و قرار است که 20 هزار شغل در کنار این حرکت ایجاد شود.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان گفت: جهاد یک مرکز رشد قدیمی است و قطعا بستری مناسب برای حضور جدی‌تر و موثر جوانان است.

انتهای پیام/7003


 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان