۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بدنه عمومی مردم با آشوبگران همراهی نکرده است/دولت به گلایه‌های اقتصادی رسیدگی کند
کد خبر: ۲۷۰۱۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۲ ساعت: ۱۱:۴۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

بدنه عمومی مردم با آشوبگران همراهی نکرده است/دولت به گلایه‌های اقتصادی رسیدگی کند

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: فاز دوم شلوغی‌ها بیشتر آشوب بود و از آن می‌توانیم به عنوان فتنه جدید نام ببریم؛ لذا مردم باید موضع درستی اتخاذ کنند؛ کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده و بدنه عمومی مردم با آشوب طلبان همراهی نکرده است.

بدنه عمومی مردم با آشوبگران همراهی نکرده است/دولت به گلایه‌های اقتصادی رسیدگی کند
امیررضا بخشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد وقوع اعتراضاتی در کشور بودیم؛ که شروع آن از مشهد بود که در ابتدا این اعتراضات فقط منشأ صنفی و اقتصادی داشت.

وی افزود: مردم دغدغه‌های خاصی دارند که البته به حق است و امروزه وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که بسیاری از مردمی که به لحاظ مالی در فشار هستند، در تنگنا قرار گرفته‌اند.

سردبیر نشریه وقایع اتفاقیه دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: تا جایی که بحث درمورد مطالبات اقتصادی و صنفی بود، تظاهرات مردمی خوب پیش رفت؛ اما عدم رسیدگی به مطالبات مردمی باعث کشیده شدن اعتراضات به کف خیابان‌ها ‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای از افراد فرصت طلب که همواره به دنبال بر هم زدن نظم عمومی و امنیت ملی و تخریب اموال عمومی هستند؛ شرایط را برای این کار مهیا دیدند.

بخشی‌پور بیان کرد: از دو روز گذشته اعتراضات وارد فاز دیگری شد و بیشتر بر هم زننده نظم عمومی بود به طوریکه در این شلوغی‌هایی که به وجود آمد، صدای اصلی مردم که به دنبال حق و حقوق و بررسی و پیگیری مشکلات صنفی و اقتصادی خود بودند، گم شد و همچنین اموال عمومی مورد تخریب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: باید بخش دوم اعتراضات را از بخش اول جدا کنیم؛ چراکه فاز دوم شلوغی‌ها بیشتر آشوب بود و از آن می‌توانیم به عنوان فتنه جدید نام ببریم؛ لذا مردم باید موضع درستی اتخاذ کنند؛ کما اینکه تاکنون نیز اینگونه بوده و بدنه عمومی مردم با آشوب طلبان همراهی نکرده است.

آشوبگران اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: از سوی دیگر جنبش دانشجویی و همه اقشار انقلابی کشور باید مطالبات و خواسته‌های به حق اقتصادی مردم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و در آمریکا نیز جنبش‌های مختلفی همچون جنبش وال استریت صورت گرفت که در آن مردم در اعتراض به نظام سرمایه‌داری بیرون ریختند و علیه حاکمیت آمریکا تظاهرات کردند و اکنون سران این کشورها با مشاهده حوادث اخیر برای ملت ما، دایه دلسوزتر از مادر شده‌اند.

بخشی‌پور اضافه کرد: کاملا مشخص است که دعوای آنها یک دعوای کاملا ایدئولوژی و سیاسی است و اکنون که فضای کشور کمی غبارآلود شده، قطعا به دنبال خواسته‌ها و حل شدن مسائل اقتصادی و معیشتی مردم ایران نیستند؛ بلکه اهداف سیاسی خود را دنبال می‌کنند.

سردبیر نشریه وقایع اتفاقیه دانشگاه بین‌الملل امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر که عده‌ای از آشوبگران، شعارهای ساختار شکنانه سردادند باز دشمنان نقاب‌ها را کنار زدند؛ از سوی دیگر شبکه‌های معاند که سال 88 یک راس فتنه بودند مجدد وارد همان فاز شدند اما مردم ما، هوشیار بوده و هرگز فریب دشمنان را نخواهند خورد.

وی اضافه کرد: چنانچه همواره شاهد هستیم حتی مردم معترض نیز در شبکه‌های مجازی نسبت به ترامپ و منافقان و آل سعود موضع می‌گرفتند و خط خود را از آنها جدا می‌کردند.

بخشی پور در پایان گفت: کشورهایی که مردم آنها حتی یکبار هم صندوق رای ندیده‌ و اجازه کوچکترین دخالت در سرنوشت خود را ندارند، حال رسانه‌های سعودی برای مردم ما دلسوزه شده‌اند؛ درحالیکه نیات شوم آنها برای مردم ایران کاملا روشن و واضح است و بدون شک مردم ما آنها را سرجای خود خواهند نشاند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان